Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
als je win98 + XP isntalleerd heb je een boot systeem.
Ik word er niet wijzer van van jouw verhaal
[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 04-04-2005 11:53 ]
Wauw, een sig!
Trouwens, Bootvis is geen bootloader, maar een boot optimalisatie.
Je hebt voor Linux inderdaad GRUB en LILO (werken bij mijn weten ook met windows trouwens), verder heb je BootMagic (komt bij PartitionMagic) en er zijn er nog veel meer.
Om terug te komen op je vraag: ja, het is mogelijk om de bootloader te veranderen. De verschillen zitten meestal in de functies en de manier van configureren. De ene bootloader levert een grafisch programmatje, een ander moet je via de commandprompt aanpassen en weer een ander moet het hebben van een configuratiefile die je handmatig aan moet passen.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik dacht altijd dat elke boot systeem, (met boot systeem bedoel ik het programma voor de bios settings) hetzelfde was, maar nu heb ik labtop gezien waar een heel ander boot systeem op zit.
Verschilt dit per moederbord? die jongens zei dat hij niet veel kon regelen in zijn bios instellingen, quá cpu snelheid, warmte en dergelijk, daar rees de vraag uit hoe zit het met verschillende bios programma's, kun je daar een ander boot programma voor gebruiken of is dat, zoals ze zeggen bij WoW, Soulbound aan het moederbord?
Dat betekend dus dat er vrij grote verschillen kunnen zijn tussen bios programma's, daar wou ik wat meer over weten. Als ik op google zoek dan kreeg ik alleen informatie over multi boot systemen, hier op GoT ook.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ah zoMrVegeta schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:48:
Het is een halve huiswerk vraag, het is ook iets waar ik zelf nieuwschierig naar ben.
Ik dacht altijd dat elke boot systeem, (met boot systeem bedoel ik het programma voor de bios settings) hetzelfde was, maar nu heb ik labtop gezien waar een heel ander boot systeem op zit.
Verschilt dit per moederbord? die jongens zei dat hij niet veel kon regelen in zijn bios instellingen, quá cpu snelheid, warmte en dergelijk, daar rees de vraag uit hoe zit het met verschillende bios programma's, kun je daar een ander boot programma voor gebruiken of is dat, zoals ze zeggen bij WoW, Soulbound aan het moederbord?
Dat betekend dus dat er vrij grote verschillen kunnen zijn tussen bios programma's, daar wou ik wat meer over weten. Als ik op google zoek dan kreeg ik alleen informatie over multi boot systemen, hier op GoT ook.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties.
nu snap ik wat je bedoeld. Je bedoelt de verschillende versies van BIOS'sen.
Daar kan je o.a. vinden: Award, Phoenix, Ami.
Ja daar zit verschil in per moederbord, en sommige opties zitten wel in de 1, maar niet in de ander. Imo word Award-biossen het meest gebruikt
En volgens mij kan je niet je bios (award bijv.) flashen naar een andere BIOS (Phoenix)
Wauw, een sig!
Verschillende boot programma's. > [BIOSsen] Wat zijn de verschillen? *
SA > PMG
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Nee. Wel per merk/type moederbordMrVegeta schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:48:
Verschilt dit per moederbord?
[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 04-04-2005 15:20 ]
Verwijderd
er zullen ook wel af en toe verschillende instellingen in voorkomen maar grote
verschillen zul je niet gauw tegenkomen..