Ik ben een trotse bezitter van een AMD64, en gebruik Mandrake als primair OS. Ik wil graag mijn kernel recompilen zodat ik AMD64 support krijg. Ik wil dit doen met de standaard instellingen (waarmee de standaard geleverde kernels van mdk ook gecompiled zijn). Als ik de kernel-sources installeer krijg ik niet de mandrake-kernel instellingen, maar een of ander standaard (niet werkend) iets. Nu is mijn vraag of ik ergens 't configbestand kan vinden waarmee de mdk-kernels gecompiled zijn...
Bij een draaiende kernel kan je /proc/config.gz vinden.
Trouwens -- AMD64 support is bij lange na niet alleen je kernel, hoe zit het met gcc, glibc, linux headers, al je binaries....
Trouwens -- AMD64 support is bij lange na niet alleen je kernel, hoe zit het met gcc, glibc, linux headers, al je binaries....
Als dat mee-gecompileerd is zul je wel gelijk hebbenracoontje schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:09:
..
die file is idd niet te vinden. Daarnaast hoef ik geen volledig 64 bits OS, dat brengt veel ongein met zich mee op dit moment (simpel voorbeeld: geen Macromedia Flash)... Het gaat me eigenlijk om de processorondersteuning (q 'n' q, zoiets).racoontje schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:09:
Verwijderd
Cool 'n quiet bedoel je?
In elk geval, je kan niet zomaar een 64 bit kernel draaien zonder bijbehorende libs enzo.
Er is trouwens een oplossing voor flash.
Naast de GPL versies (urpmi swfdec of urpmi gplflash - ik heb beide geprobeerd, niet super maar voor diegenen op een 'alternatief' platform kunnen er baat bij hebben..) dus een soort van wrapped macromedia versie.
Als laatste: de kernel-source rpm heeft niet per se de echter source, het is schijnbaar een veralgemeende versie die als header provider kan dienen voor alle kernel varianten (64bit, up1GB, up4GB etcetc..).
De echter kernel source is de kernel[versie].src.rpm.
Maar goed, waarom installeer je niet gewoon de 64 bit versie van Mdk, met alle gecompileerde packages?
Zet urpmi op volgens http://easyurpmi.zarb.org cooker bv en je hebt de nieuwste 64 bit versie - cooker wordt Mdklinux Limited Edition 2005 tegen het einde van deze week (officieel de 6e april, dacht ik), dus er zal weinig verschil tussen zitten.
In elk geval, je kan niet zomaar een 64 bit kernel draaien zonder bijbehorende libs enzo.
Er is trouwens een oplossing voor flash.
Naast de GPL versies (urpmi swfdec of urpmi gplflash - ik heb beide geprobeerd, niet super maar voor diegenen op een 'alternatief' platform kunnen er baat bij hebben..) dus een soort van wrapped macromedia versie.
Als laatste: de kernel-source rpm heeft niet per se de echter source, het is schijnbaar een veralgemeende versie die als header provider kan dienen voor alle kernel varianten (64bit, up1GB, up4GB etcetc..).
De echter kernel source is de kernel[versie].src.rpm.
Maar goed, waarom installeer je niet gewoon de 64 bit versie van Mdk, met alle gecompileerde packages?
Zet urpmi op volgens http://easyurpmi.zarb.org cooker bv en je hebt de nieuwste 64 bit versie - cooker wordt Mdklinux Limited Edition 2005 tegen het einde van deze week (officieel de 6e april, dacht ik), dus er zal weinig verschil tussen zitten.