Wij hebben een webapplicatie draaien waarop verschillende gebruikers verschillende rechten hebben, de applicatie is benaderbaar via een reverse proxy. Nu kan je alleen uitloggen als je je browser afsluit want dan is je session per definitie afgelopen. Maar het is nogal lastig om elke browser af te sluiten als je wilt uitloggen.
Eerst was dit opgelost door in de URL de gebruikersnaam en wachtwoord mee te geven, en aan de hand daarvan kon er op elke pagina gekeken worden wie er ingelogd was. Nu is dit niet alleen een vrij riskante oplossing (ivm hackkers) maar het kan tegenwoordig met IE6 ook niet meer...
Dus ben ik dus op zoek naar gangbare technieken die daarvoor gebruikt worden. Ik weet wel dat er Frontdoor applicaties zijn die hiervoor zijn ontwikkeld, maar eerst maar eens kijken wat er in eigenbeheer mogelijk is niet?
Dat het niet zulke gangbare materie blijkt wel als je op zoek gaat, op het internet is er niet veel te vinden namelijk, ik heb wel dit: http://www.modsecurity.org/archive/ReverseProxy-book-1.pdf, maar ik zoek toch wat meer informatie over het technischere hoe dan alleen een pattern. Is er iemand die hier bekend mee is, die weleens met dit bijlte gehakt heeft?
Eerst was dit opgelost door in de URL de gebruikersnaam en wachtwoord mee te geven, en aan de hand daarvan kon er op elke pagina gekeken worden wie er ingelogd was. Nu is dit niet alleen een vrij riskante oplossing (ivm hackkers) maar het kan tegenwoordig met IE6 ook niet meer...
Dus ben ik dus op zoek naar gangbare technieken die daarvoor gebruikt worden. Ik weet wel dat er Frontdoor applicaties zijn die hiervoor zijn ontwikkeld, maar eerst maar eens kijken wat er in eigenbeheer mogelijk is niet?