Toon posts:

[XP] Windows boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen te kloten met een computer,
Specs;
Gigabyte GA-7IXA4
AMD Duron 1300Mhz
2x 128mb pc133
1x 256mb pc133
IBM 6 GB HDD
Seagate 4 GB HDD
Windows XP Professional (Orgineel)

Onlangs kreeg ik van windows een fout melding dat men system32 corrupt or missing was.
dus ik dacht ik reinstall Windows XP even opnieuw.
Ten eerste lukte het me al niet om Windows XP Pro (orgineel) via die computer te reinstallen omdat ik foutmelding 4 kreeg.

Dus ik denk haal de hdd eruit reinstall WinXP op een andere comp, ging allemaal goed.
Zet de HDD terug in het systeem windows start op en restart meteen.
Na de restart kreeg ik de lijst van;

Safe mode
Safe mode with networking
Safe mode with command prompt
Last know good configuration
Start windows normally

Als ik 1 van de 3 safe mode's kies laadt die een aantal bestanden en blijft dan hangen.
Als ik "Last know good configuration" of "Start windows normally" kies,
krijg ik die grijze balk te zien die zich volledig vult en verder wil die eigenlijk niet.

Ik heb alles al geprobeerd en getest van wat ik kan bedenken;
RAM is goed, CPU is goed, PCI Kaarten zijn goed, HDD's zijn goed (Als ik de HDD eruit haal en in een andere comp. zet start windows gewoon normaal op) IDE kabels al vervangen.
Niks schijnt te helpen.

Ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven en dat iemand mischien een oplossing of een idee heeft om dit probleem op te lossen want ik begin er een beetje gek van te worden. :X

Bij voorbaat dank,
Vivi. _/-\o_

Verwijderd

Het is ook niet zo aan te raden om op een andere pc te installen en dan in jouw pc te stoppen omdat bepaalde drivers op basis van processor etc gebeuren en dus niet overeenkomen. Daarom zal het in Safe Mode starten wel iets beter gaan.

Maar waar krijg je die foutmelding 4 precies? Start de Winxp-install-cd wel gewoon op en waar gaat het fout?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:22:
Het is ook niet zo aan te raden om op een andere pc te installen en dan in jouw pc te stoppen omdat bepaalde drivers op basis van processor etc gebeuren en dus niet overeenkomen. Daarom zal het in Safe Mode starten wel iets beter gaan.
In Safe Mode wil die ook nie starten...
En Windows XP op een andere comp installen maakt eerlijk gezegt weinig uit zolang je geen drivers of programma's gaat installen of updaten...

Ik krijg die fout voordat ik de optie krijg om te repairen of te formatten of iets.
De fout krijg ik zo'n beetje aan het begin. Eerst wordt van alles geladen en dan geeft die een fout melding dat die een bepaald bestand niet kan laden.
Mocht et nodig zijn kan ik de XP cd er zo ingooien de install opzetten en de preciese fout vertellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:28 ]

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 13:45
misschien 's een nieuw xp-cdtje proberen?

en windows kan niet op een andere pc worden geinstalleerd, wat dacht je van drivers die tijdens de install worden geinstalleerd?

[ Voor 64% gewijzigd door yamahabest op 04-04-2005 11:34 ]

Verwijderd

Als je zeker weet dat je ram en hd goed zijn (denk je dat of heb je memtest e.d. gedraait?), dan denk ik ook dat het probleem in de CD ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verscheidene windows XP cd's geprobeerd, zowel Orginele als Illegale versie's en Pro's en HE's

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 13:45
dan zou ik toch 's kijken of de hardware wel goed is, hd/mem, door te testen of te verwisselen met andere hd/mem

Verwijderd

Laat Safe modus eens wat langer booten.

Heb het ook wel eens gehad dat ik dacht dat hij vast zat, duurde zeker 10 ! minuten voor er beweging in kwam. Maar toen kon ik het wel oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ook al geprobeerd, heb zonet ook al een mailtje terug gehad van Gigabyte (2 dagen later)
Met een bestand voor men bios. Dus ga dat nu even proberen, iig vriendelijk bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat Windows nu automatisch opnieuw wordt geinstalleerd. Tot nu toe verloopt alles goed.
Nogmaals vriendelijk bedankt voor alle hulp. _/-\o_

Verwijderd

Dan pas ik je topic titel nog eventjes aan zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy. Wil je, als je de laatste bent die in een topic reageert je post editten in plaats van een nieuwe post maken? Bedankt :)
Pagina: 1