Sind kort heb ik een probleem met mijn Dell inspiron 8100 laptop. Hij heeft bijna 4 jaar probleemloos gewerkt maar nu valt ie spontaan uit. Soms na een paar minuten, soms na een paar uur en soms helemaal niet. Het gebeurt ook wel eens dat ik de laptop niet meteen weer op kan starten als hij net uitgevallen is. Ik kan er geen vast patroon in vinden en ik kan het ook niet oproepen. Ik heb nog niet geprobeerd of ie op de accu ook uit valt. Ik heb inmiddels een nieuwe stroomadapter gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag, niet dus. Het maakt niet uit of ie stressed of idle is, soms valt ie ineens uit. Ik heb de laptop al een keer open gemaakt en alles goed schoon geblazen dus daar kan het ook niet aan liggen.
Zou het toch een hitteprobleem kunnen zijn? Die pentium III 1,2 Ghz processors worden vrij heet. Zou het kunnen dat de koeler niet goed meer aansluit op de processor of dat de koelpasta niet goed meer is, dat de processor daardoor heet wordt en de laptop zichzelf afsluit? Iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn?
Zou het toch een hitteprobleem kunnen zijn? Die pentium III 1,2 Ghz processors worden vrij heet. Zou het kunnen dat de koeler niet goed meer aansluit op de processor of dat de koelpasta niet goed meer is, dat de processor daardoor heet wordt en de laptop zichzelf afsluit? Iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn?