Hoi,
Ik ben bezig met een browser GUI die db gegevens in een table weergeeft aan de gebruiker. Ik stuit op table verschuiving problemen wanneer er meer records zijn dan de table height aankan en dus een scrollbar verschijnt. De tables zijn gecentreerd.
Ik heb rondgesurfd en er zijn adviesen om in de 2e table (dus onder div) ook een width in te stellen. De een zegt maak dat 20px kleiner, de ander zegt 30px. Sommigen zeggen percentages/marges. Tot nu toe heb ik niet de juiste oplossing voor de verschuiving kunnen vinden. Ik kan wel de table zo instellen dat het bijna onder de kop table past, maar de borders e.d. lopen niet netjes door. Is er geen goede oplossing voor dit probleem en moet de gebruiker maar de verschuiving voor liefnemen? of mis ik iets en het valt makkelijk op te lossen?
Dit is de gedeelte van de code die voor tables gebruikt wordt:
Ik ben bezig met een browser GUI die db gegevens in een table weergeeft aan de gebruiker. Ik stuit op table verschuiving problemen wanneer er meer records zijn dan de table height aankan en dus een scrollbar verschijnt. De tables zijn gecentreerd.
Ik heb rondgesurfd en er zijn adviesen om in de 2e table (dus onder div) ook een width in te stellen. De een zegt maak dat 20px kleiner, de ander zegt 30px. Sommigen zeggen percentages/marges. Tot nu toe heb ik niet de juiste oplossing voor de verschuiving kunnen vinden. Ik kan wel de table zo instellen dat het bijna onder de kop table past, maar de borders e.d. lopen niet netjes door. Is er geen goede oplossing voor dit probleem en moet de gebruiker maar de verschuiving voor liefnemen? of mis ik iets en het valt makkelijk op te lossen?
Dit is de gedeelte van de code die voor tables gebruikt wordt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <table border="0">
<tr bgcolor="#bbbbbb">
<th width="25px">   </th>
<th width="100px">Manufacturer</th>
<th width="100px">Model Name</th>
<th width="150px">Submodule Name</th>
<th width="25px">   </th>
</tr>
</table>
<div style="overflow: auto; width: 450; height: 300; padding: 0px; margin: 0px">
<table border="0" scrollbar="true">
<tr bgcolor=#eeeeee>
<td width="25px">
<html:checkbox property="<%=checked%>" style="width: 25px;"/>
</td>
<td width="100px">
<A href="#" onClick="javascript:setEvent('<bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=eqpManufacturerName%>"/>');">
<bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=eqpManufacturerName%>"/>
</td>
<td width="100px">
<bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=eqpModelName%>"/>
</td>
<td width="150px">
<bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=machineType%>"/>
</td>
<td width="25px"> </td>
</tr>
</table>
</div> |