[JSP/STRUTS] Table verschuiving

Pagina: 1
Acties:

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi,

Ik ben bezig met een browser GUI die db gegevens in een table weergeeft aan de gebruiker. Ik stuit op table verschuiving problemen wanneer er meer records zijn dan de table height aankan en dus een scrollbar verschijnt. De tables zijn gecentreerd.
Ik heb rondgesurfd en er zijn adviesen om in de 2e table (dus onder div) ook een width in te stellen. De een zegt maak dat 20px kleiner, de ander zegt 30px. Sommigen zeggen percentages/marges. Tot nu toe heb ik niet de juiste oplossing voor de verschuiving kunnen vinden. Ik kan wel de table zo instellen dat het bijna onder de kop table past, maar de borders e.d. lopen niet netjes door. Is er geen goede oplossing voor dit probleem en moet de gebruiker maar de verschuiving voor liefnemen? of mis ik iets en het valt makkelijk op te lossen?

Dit is de gedeelte van de code die voor tables gebruikt wordt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<table border="0">
    <tr bgcolor="#bbbbbb">
      <th width="25px"> &nbsp </th>
      <th width="100px">Manufacturer</th>
      <th width="100px">Model Name</th>
      <th width="150px">Submodule Name</th>
      <th width="25px"> &nbsp </th>       
    </tr>
  </table>

<div style="overflow: auto; width: 450; height: 300; padding: 0px; margin: 0px">
  <table border="0" scrollbar="true">

<tr bgcolor=#eeeeee>

<td width="25px"> 
         <html:checkbox property="<%=checked%>" style="width: 25px;"/>
        </td>

<td width="100px">
          <A href="#" onClick="javascript:setEvent('<bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=eqpManufacturerName%>"/>');">
            <bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=eqpManufacturerName%>"/>
        </td>  
        <td width="100px">
          <bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=eqpModelName%>"/>
        </td>
        <td width="150px">
          <bean:write name="familyBrowseForm" property="<%=machineType%>"/>
        </td>
        <td width="25px">&nbsp</td>  
      </tr>  
      </table>
  </div>

[ Voor 18% gewijzigd door turkosh op 04-04-2005 11:19 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Zet de breedte van de div op 450px en geef je tabel een vaste breedte van 400px :?

• turkosh
Been there, done that. ;(

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je 2 tabellen hebt om het resultaat weer te geven?
Als je het resultaat alleen loopt tussen <tr> en </tr> dan heb je die verschuiving in ieder geval niet meer tussen de bovenste en onderste tabel.

Wil je overigens wel of geen scrollbar bij het overschrijden van de hoogte die je hebt ingesteld?
Wil je die eventuele maximale hoogte aan de resolutie aanpassen van de bezoeker, dus met % of een vaste waarde, dus px?

• turkosh
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:05:
Mag ik vragen waarom je 2 tabellen hebt om het resultaat weer te geven?
Als je het resultaat alleen loopt tussen <tr> en </tr> dan heb je die verschuiving in ieder geval niet meer tussen de bovenste en onderste tabel.

Wil je overigens wel of geen scrollbar bij het overschrijden van de hoogte die je hebt ingesteld?
Wil je die eventuele maximale hoogte aan de resolutie aanpassen van de bezoeker, dus met % of een vaste waarde, dus px?
Eerste tabel is alleen de header. Ik heb hem apart gecreerd omdat ik die niet wil verschuiven wanneer ik door mijn tabel moet scrollen (zie het maar als een soort veldnaam oplossing in access of excel, die blijft op zijn plaats). Dus ik wel een scrollbar, maar geen verschuiving van de 2de tabel.

Vaste px of % maakt mij in principe niet zoveel uit. Ik vind px alleen iets makkelijker werken. Ik ga uit van een standaard 1024x768 resolutie.

Ik dacht even eraan of het mogelijk is om de tabel zelf terug te schuiven d.m.v. een <center>+5px naar rechts ofzo?

update: als ik de <center> tags verwijder dan staan de "header tabel" en "body tabel" wel mooi recht onder elkaar. Dus ik denk dat de center tags op de een of andere manier aangepakt moeten worden.

[ Voor 10% gewijzigd door turkosh op 04-04-2005 14:17 ]