Toon posts:

[VS6] borland C compiler gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

Ik zit met een klein probleempje..

Ik wil Visual C++ gebruiken om een project te maken voor een embedded toepassing.
Bij het maken van deze software moet ik gebruik maken van een oude borland C compiler..
Ik wil dus nu in VS c++ mijn C code complileren mijn de losse compiler die ik heb..

Ik heb een make.exe en een makefile en als ik nu make draai verschijnt er netjes de juiste executable.. Nu wil ik er een project van maken in VS6 en dan compileren met deze compiler.

De vraag is nu.. Hoe verander ik van de huidige compiler naar de compiler die ik nodig heb..

Ik heb het nemu al gevonden alleen weet ik niet wat ik in moet vullen.

Dit staat er nu..
/nologo /MLd /W3 /Gm /GX /ZI /Od /D "WIN32" /D "_DEBUG" /D "_CONSOLE" /D "_MBCS" /Fp"Debug/opc78.pch" /YX /Fo"Debug/" /Fd"Debug/" /FD /GZ /c

Waar kan ik vinden wat ik er nu van moet maken.. Google en msds helpen me ook niet echt.

Mvg Herpper

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik weet niet of Visual Studio het toelaat om echt van compiler te veranderen (ja, misschien door cl.exe te overschrijven met je oude Borland-compiler :X ), maar wat je wel zou kunnen proberen is een custom build stap aanmaken, die je makefile compiled.

Weet niet precies waar dit ook al weer zat in VS6 (volgens mij in Project options), maar iig in hetzelfde rijtje als compile options en link options.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Visual Studio gaat dat echt niet supporten; de IDE geeft de settings als command line opties door aan cl.exe. De borland compiler heeft heel andere command line opties. De VS6 string is wat je ziet, dat is wat na cl.exe op de commandlien komt. Borland snapt daar niets van, misschien nog net de /D.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt in VS gewoon een makefile project starten, bij compilen zal hij met z'n eigen make de makefile runnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:01:
Je kunt in VS gewoon een makefile project starten, bij compilen zal hij met z'n eigen make de makefile runnen.
Kan ik die make dan gebruiken?? Is die makefile dan alles wat er nodig is..
Make is toch de compiler en makefile de settings van??

Of zie ik dit nou helemaal verkeerd?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Make is een programma dat een makefile leest en de commando's die erin staan (zo ongeveer dezelfde commando's die je op de command prompt in kunt typen) uitvoert. Als jij dus in die makefile zet dat ie de borland compiler moet aanroepen voor al je C++ files, dan zal hij dat doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:01:
Ok als ik een makefile project genaamd "test" aanmaak moet ik een aantal opties meegeven..

Namelijk
Command line Output en Rebuild All switch
Als ik het project aanmaak staat er standaard dit:

Command line:
nmake /f "test.mak"

Output Test.exe

en /a bij rebuild all switch.

Als ik dit laat zoals het is krijg ik de volgende melding:

NMAKE : fatal error U1052: file 'test.mak' not found
Stop.

Het zal wel aan die instellingen liggen ofzo.

Ik weet alleen niet wat ik dan wel moet invullen om het werkend te krijgen.

Ik heb een makeFile. Als ik deze rename naar test.mak dan krijg ik een syntax error.
Ik wil niets veranderen in de makefile.

Wat ik ook heb geprobeerd is dit

Command line:
make /f "Makefile"

Dan krijg is de volgende error:

make: *** No rule to make target `/f'. Stop.
Error executing make.

Herpper

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 10:15 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04
Als je het ding Makefile noemt neemt nmake het ding standaard en hoef je gee -f /f switch te gebruiken. Je moet alleen zorgen dat je working dir de dir is waar je makefile staat. Is ook een variabele voor in de IDE.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 19:24

alienfruit

the alien you never expected

Gebruik gewoon Borland C++ 2005, en vervolgens gebruik je VS6 C++ Compiler als één van de geïntegreerde compilers. :) Zo doe ik het ook :) Je hebt namelijk VS C++ nodig om de Intel C++ compiler te kunnen gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 05-04-2005 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:29:
Als je het ding Makefile noemt neemt nmake het ding standaard en hoef je gee -f /f switch te gebruiken. Je moet alleen zorgen dat je working dir de dir is waar je makefile staat. Is ook een variabele voor in de IDE.
Als ik nmake gebruik dan krijg ik een syntax error in mijn makefile.
Ik weet zeker dat mijn makefile correct is, want als ik hem met met make all compileer en link dan werkt het wel..

Ik wil dus mijn make.exe gebruiken en niet de nmake.
alienfruit schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:05:
Gebruik gewoon Borland C++ 2005, en vervolgens gebruik je VS6 C++ Compiler als één van de geïntegreerde compilers. :) Zo doe ik het ook :) Je hebt namelijk VS C++ nodig om de Intel C++ compiler te kunnen gebruiken.
Dit is nou juist wat ik niet wil.... De hardware vereisd dat ik de Borland C compiler gebruik ivm andere omgang met het geheugen enz... De code is plat C en geen C++..

Wat kan ik doen om mijn eigen borland C compiler (make.exe en makefile) te gebruiken in VSC++????

• farlane
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:10:
Ik wil dus mijn make.exe gebruiken en niet de nmake.
En de reden dat je VS gebruikt is?

Anywayz, als je make wilt gebruiken kun je in het tools menu een optie invoegen die een batcfile uitvoert en daarmee wat include/lib paden zet en vervolgens make aanroept. Je kunt de cd <projectdir> dan ook in die batch file doen. ( pad als parameter doorgeven aan je batch file mbv de ide variabelen )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:25:
En de reden dat je VS gebruikt is?
Ik heb niets anders. Andere tools krijg ik niet want daar zijn geen licenties voor.
Ik ben nu ook al aan het programmeren in VC++ ivm intellisense enz maar compileer met de commandline compiler..

Het moet gewoon mogelijk zijn maar ik begrijp niet alles wat er wordt gezegd of kan de helft niet vinden in de menu's. Zijn hier geen tutorials voor ofzo..??? :?

• farlane
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:19:
Het moet gewoon mogelijk zijn maar ik begrijp niet alles wat er wordt gezegd of kan de helft niet vinden in de menu's. Zijn hier geen tutorials voor ofzo..??? :?
Waarom download je niet gewoon een willekeurige freeware editor die je in staat stelt om batch files uit te voeren? Toegegeven, de meeste missen intellisense maar je suggereert ook dat je hardware iets aparts is, een helpfile zal je toch open moeten houden dan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heren,
Bedankt voor de info...

Ik heb het maar opgegeven en heb nu codeWright gekregen.

Hiermee kan het wel en ben ik van alle gemakken voorzien..

Mvg Herpper ;)
Pagina: 1