[2003] No redirected drives in Terminal session

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik heb nu 2 keer een vreemd probleem gehad op onze terminal servers.
Bij het aangeven in de RDP client dat local disks verbonden moeten worden, krijg je deze toch niet te zien op de terminal server.

Het is 'op te lossen' door een nieuw profiel aan te maken voor de user, dan worden de disks wel zichtbaar.
Het is geen policy probleem etc want er zijn meerdere gebruikers met precies dezelfde instellingen / profielen / rechten maar het heeft zich tot nu toe wel bij 2 gebruikers voorgedaan.

Wie heeft dit ook gehad en weet een betere oplossing? Kan er niet echt iets over vinden op internet.

*NB het verwijderen van de profielen van die 2 gebruikers ging trouwens niet goed omdat ntuser.dat constant door iets gelocked werd. Dus heb echt logon account moeten aanpassen zodat nieuwe profile map werd aangemaakt.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Flyduck schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:17:
*NB het verwijderen van de profielen van die 2 gebruikers ging trouwens niet goed omdat ntuser.dat constant door iets gelocked werd. Dus heb echt logon account moeten aanpassen zodat nieuwe profile map werd aangemaakt.
Door te rebooten zouden die files zoiezo dan unlocked moeten raken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Flyduck
Terminal servers kan ik helaas niet zomaar herstarten ... :(

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Flyduck schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:39:
Terminal servers kan ik helaas niet zomaar herstarten ... :(
Tijdens lunchtijd of na 17:00 doelt Sanfranjake op.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Terminal Servers worden over het algemeen genomen elke xx dag(en) gereboot ivm performance..

• Flyduck
mutsje schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:36:
Terminal Servers worden over het algemeen genomen elke xx dag(en) gereboot ivm performance..
Nah weet niet wat voor servers jij dan draait maar volgens mij slaat dat nergens op.
Bij ons wordt er 24 uur per dag op de terminal servers gewerkt en ze zijn nu meer dan 30 dagen up. Heb verder geen performance problemen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Flyduck schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:37:
[...]

Nah weet niet wat voor servers jij dan draait maar volgens mij slaat dat nergens op.
Bij ons wordt er 24 uur per dag op de terminal servers gewerkt en ze zijn nu meer dan 30 dagen up. Heb verder geen performance problemen.
tja toch booten de echte professionals elke dag hun servers, juist om vage problemen te voorkomen en zodat je niet overdag een server hoeft down te gooien vanwege rare performanceproblemen of files die gelocked zijn :z

reboot die doos maar even, waarschijnlijk heb je dan het probleem niet meer

A wise man's life is based around fuck you

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Erik schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:38:
[...]

tja toch booten de echte professionals elke dag hun servers, juist om vage problemen te voorkomen en zodat je niet overdag een server hoeft down te gooien vanwege rare performanceproblemen of files die gelocked zijn :z

reboot die doos maar even, waarschijnlijk heb je dan het probleem niet meer
"echte professionals" -> laat ik daar maar niets overzeggen...

Daarnaast is elke dag rebooten echt niet nodig, maar als je een probleem hebt is een reboot natuurlijk poging nummer 1, indien het vaker voorkomt dan is elke dag rebooten geen oplossing, maar een workaround.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
rebooten doe je om memory leaks te voorkomen, zeker op terminal servers. doe je dat niet.. tja dan kan je onverwachte problemen krijgen. ik beheer veel terminalserver bij grote klanten (citrix farms) en daar wil je echt niet zonder reboot elke dag (de functie zit niet voor niks in citrix ingebouwd om elke dag je farm te rebooten (mps 3.0 feature overigens))

maar goed, laten we hier niet over discusseren, er zullen altijd beheerders zijn die geilen op hun uptime van 200 dagen (en regelmatig problemen hebben met applicaties) en beheerders die lak hebben aan uptime maar meer waarde hechten aan betrouwbaarheid..

TS: voor dit soort 'hangende' profiles heeft MS een tool gemaakt http://www.microsoft.com/...470e2f3582&displaylang=en

user profile hive cleanup heet het, deze tool zou user profiles netjes moeten releasen bij het afmelden van het system (en dus gelockte ntuser.dat moeten voorkomen)

met 'echte professionals' bedoel ik te zeggen dat er gewoon een groot verschil is tussen TerminalServer experts (dit is echt een vak apart en is niet te onderschatten) en de beheerders die met klik,klik,klik,finisch een terminalserver inrichten

ik wilde absoluut niemand tegen de schenen schoppen, mocht ik iemand toch hebben geraakt dan wil ik hem/haar hierbij mijn excuses aanbieden :>

[ Voor 42% gewijzigd door Zwelgje op 04-04-2005 18:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

hou er wel rekening mee dat User Hive Cleanup Tool niet de HKLM netjes leeg maakt maar je daar alsnog issues in kunt krijgen.. maar ja wij "professionels" hebben er toch geen verstand van moet je maar denken :+ daarom beheren wij ook citrix farms enzo voor de hobby of was het om er op te gamen Erik?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Erik schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:06:
...
met 'echte professionals' bedoel ik te zeggen dat er gewoon een groot verschil is tussen TerminalServer experts (dit is echt een vak apart en is niet te onderschatten) en de beheerders die met klik,klik,klik,finisch een terminalserver inrichten

ik wilde absoluut niemand tegen de schenen schoppen, mocht ik iemand toch hebben geraakt dan wil ik hem/haar hierbij mijn excuses aanbieden :>
Hehehe, zo bedoelde ik die quote niet hoor, ik bedoelde daar alleen mee te zeggen dat echt professionaliteit los staat van de mate waarmee je je terminal server reboot. :>

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 05-04-2005 10:49 . Reden: ff de erg lang quote ingekort ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Erik schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:06:
rebooten doe je om memory leaks te voorkomen, zeker op terminal servers. doe je dat niet.. tja dan kan je onverwachte problemen krijgen. ik beheer veel terminalserver bij grote klanten (citrix farms) en daar wil je echt niet zonder reboot elke dag (de functie zit niet voor niks in citrix ingebouwd om elke dag je farm te rebooten (mps 3.0 feature overigens))
En als je die feature niet standaard hebt kan je altijd een 'task' aanmaken die je server reboot om bijvoorbeeld een uur of 3, 4 's nachts
TS: voor dit soort 'hangende' profiles heeft MS een tool gemaakt http://www.microsoft.com/...470e2f3582&displaylang=en

user profile hive cleanup heet het, deze tool zou user profiles netjes moeten releasen bij het afmelden van het system (en dus gelockte ntuser.dat moeten voorkomen)
Dat uphc is echt een perfect werkend tooltje, gebruik het ook op onze citrixfarm om hangende profielen weg te gooien :)

Gelockte ntuser.dat komt best wel vaak voor, en kan voor rare problemen zorgen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Turkish schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:38:
[...]

En als je die feature niet standaard hebt kan je altijd een 'task' aanmaken die je server reboot om bijvoorbeeld een uur of 3, 4 's nachts

Dat uphc is echt een perfect werkend tooltje, gebruik het ook op onze citrixfarm om hangende profielen weg te gooien :)

Gelockte ntuser.dat komt best wel vaak voor, en kan voor rare problemen zorgen ;)
mja in een omgeving zoals ik die beheer die 24/7 productie draait gaan scheduled scripts niet echt fijn werken ...stel er is tijdens jou reboot net een giga escalatie gaande.... zit je met nog meer ellende omdat je dienst niet meer bereikbaar is .

UHCP werkt prima zolang er niet in HKLM gewerkt wordt die unload ie namelijk niet...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
mutsje schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:13:
mja in een omgeving zoals ik die beheer die 24/7 productie draait gaan scheduled scripts niet echt fijn werken ...stel er is tijdens jou reboot net een giga escalatie gaande.... zit je met nog meer ellende omdat je dienst niet meer bereikbaar is.
En daarom bestaat een farm altijd uit minimaal 2 servers :Y)

Via Load balancing merken nieuw te connecten gebruikers het niet eens. Geconnecte gebruikers merken er natuurlijk wel iets van, als je de server herstart >:).
Pagina: 1