Afgelopen vrijdag belde een klant van ons dat er een hele hoop e-mail weg was. Na een inspectie van de pc en wat vragen aan de gebruiker blijkt dat ze een melding kreeg om de OE mappen te comprimeren of archiveren. Dit heeft ze bevestigd maar na een 20 minuten liep de pc vast (volgens zeggen en is deze herstart...). De pc is volgens mij niet vastgelopen, kom geen vreemde meldingen in het eventlog tegen. Waarschijnlijk was deze druk bezig alle emails te verzamelen (iets van 5 mailboxen met duizenden mailtjes...) en gezien het een laptop is ging dit niet snel genoeg naar de gebruikers' zin. Na de herstart bleken alle emails te zijn verdwenen... Mgoed, alle mails blijven achter op de (pop3)server dus die waren zo weer terug. Alleen de verzonden items zijn nu kwijt. Er is nog wel een sent items.dbx bestand (vreemd in een NL versie
) van ongeveer 40 mb. Wanneer ik dit open is er niks te vinden of te zien. Mappen/bestanden hernoemen helpt niet (gevonden met google/GoT search) en importeren gaat niet. OE zegt dat het bestand geen gegevens bevat of in gebruik is door een ander programma.
Ik heb het sent items bestand gekopieerd naar een cdtje en heb dat nu hier geprobeerd te importeren/openen op mijn pc maar ook hier krijg ik er niets uit. Ik heb met google een aantal programma's gevonden om beschadigde dbx bestanden te openen maar dit werkt niet.
De locatie van de archiefmappen veranderen, nieuwe aan laten maken, bestanden terugkopieeren helpt niet. Ook geprobeerd rechten te veranderen helaas zonder resultaat...
Het enige bruikbare wat ik heb kunnen vinden is dit;
http://support.microsoft....b%3Bnl%3B270670&x=15&y=13 mja, dan moet je wel het bestand kunnen openen, iets wat ik niet kan nu
PC gegevens;
Sony Vaio laptop
XP SP2 + nieuwste updates
OE 6
Norton Internet Security 2004 (die volgens vage redenen gedeinstalleerd is, volgens "de buurjongen" werkte het wireless netwerk dan beter
)
Kan iemand mij helpen om dit bestand te openen... de backup terugzetten is een optie maar dan krijgt ze ook de verzonden mails van collega's (en dat zijn er heel_veel
)
Ik heb het sent items bestand gekopieerd naar een cdtje en heb dat nu hier geprobeerd te importeren/openen op mijn pc maar ook hier krijg ik er niets uit. Ik heb met google een aantal programma's gevonden om beschadigde dbx bestanden te openen maar dit werkt niet.
De locatie van de archiefmappen veranderen, nieuwe aan laten maken, bestanden terugkopieeren helpt niet. Ook geprobeerd rechten te veranderen helaas zonder resultaat...
Het enige bruikbare wat ik heb kunnen vinden is dit;
http://support.microsoft....b%3Bnl%3B270670&x=15&y=13 mja, dan moet je wel het bestand kunnen openen, iets wat ik niet kan nu
PC gegevens;
Sony Vaio laptop
XP SP2 + nieuwste updates
OE 6
Norton Internet Security 2004 (die volgens vage redenen gedeinstalleerd is, volgens "de buurjongen" werkte het wireless netwerk dan beter
Kan iemand mij helpen om dit bestand te openen... de backup terugzetten is een optie maar dan krijgt ze ook de verzonden mails van collega's (en dat zijn er heel_veel
Whoop!