Toon posts:

[XP] 'openen met' opent niet met het gekozen programma

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heel simpel, ik wil dat alle bestanden met extensie .cfg, automatisch in Ultraedit worden geopend. Lijkt me vrij simpel, bestand rechtsklikken, dan openen met kiezen, dan bladeren naar Ultraedit en vervolgens deze bestanden altijd met dit programma openen aanvinken. Toch? Dus niet, Windows weigert op mijn systeem Ultraedit aan te wijzen als standaard programma voor .cfg bestanden. Ben er helemaal opstandig en gestressed van op maandagochtend :( Ik kan de uninstall van Uedit kiezen, de Ultracompare, photoshop, notapad en whatever, maar Ultraedit.exe niet. Ik krijg geen foutmelding of iets dergelijks.

Ultraedit opnieuw geinstalleerd, een geinstalleerde uedit van een andere machine gekopieerd, niets helpt.

Iemand een idee?

Verwijderd

kan je niet bladeren doen in tabblad programma kiezen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:44:
Heel simpel, ik wil dat alle bestanden met extensie .cfg, automatisch in Ultraedit worden geopend. Lijkt me vrij simpel, bestand rechtsklikken, dan openen met kiezen, dan bladeren naar Ultraedit en vervolgens deze bestanden altijd met dit programma openen aanvinken. Toch? Dus niet, Windows weigert op mijn systeem Ultraedit aan te wijzen als standaard programma voor .cfg bestanden. Ben er helemaal opstandig en gestressed van op maandagochtend :( Ik kan de uninstall van Uedit kiezen, de Ultracompare, photoshop, notapad en whatever, maar Ultraedit.exe niet. Ik krijg geen foutmelding of iets dergelijks.

Ultraedit opnieuw geinstalleerd, een geinstalleerde uedit van een andere machine gekopieerd, niets helpt.

Iemand een idee?
Wat gebeurt er dan als je het bestand opent in UltraEdit? Of staat UEdit niet in het lijstje? Als je kan kiest voor 'browse', kan je het dan wel met UEdit openen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat je eens zou kunnen proberen (ervanuitgaande dat je XP gebruikt) als dat niet werkt:
1. Open verkenner
2. Menu extra, mapopties..., bestandstypen en zoeken naar CFG
3. Gegevens onder de knoppen 'Openen met' en 'Geavanceerd' bekijken en eventueel aanpassen.

Stress op de maandagochtend is een slecht begin van de week...

[ Voor 18% gewijzigd door PaulZ op 04-04-2005 10:04 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders zou ik SP2 even opnieuw installeren, misschien dat dit, als bovengenoemde niet werkt, de fout herstelt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bladeren werkt niet, ik kan bladeren naar Ultraedit.exe maar op het moment dat ik die kies, kom ik terug in het vorige scherm en is ultraedit.exe niet gekozen.

Als ik het bestand open vanuit Ultraedit werkt het gewoon.

In verkenner, mapopties, bestandstypen, staat .cfg netjes gedefinieerd als dat het moet worden geopend met Ultraedit. Wanneer ik een cfg bestand dubbelklik krijg ik blabla.cfg is geen geldige windows32 toepassing.

edit:
Anders zou ik SP2 even opnieuw installeren, misschien dat dit, als bovengenoemde niet werkt, de fout herstelt
Al gedaan, zelfde probleem.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 10:39 ]

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Wat PaulZ zei moet wel werken.. In mapopties UltraEdit koppelen aan de extensie cfg.

edit:

damn, had je laatste post nog niet goed genoeg gelezen :P

[ Voor 32% gewijzigd door esf op 04-04-2005 10:43 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

Sabbi

je denkt aan mij.

ultraedit heeft in z'n eigen preferences ook een menutje waarmee je kan kiezen met welke file-type s hij zich allemaal mee associeerd.... Ook heeft ultraedit een optie die ultra-edit bij elke filetype in het context menu zet (handig als je soms dingen edit maar die je niet standaard in ultraedit wilt openen, zoals html-files en batch-files enzo...
Pagina: 1