Toon posts:

Alternatieve alluminium case voor Tweakers Best Buy systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een alternatieve case voor het multimediasysteem genoemd in de Tweakers.net Best Buy Guide, editie maart 2005). De in dit systeem gebruikte case is een Antec SLK2650BQE Solution.

Ik zou graag advies ontvangen voor een alternatieve case, die zoveel mogelijk aan de volgende wensen voldoet:
  • mbo: de configuratie zoals genoemd, moet erin passen (mbo: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi)
  • hitte en geluid: dient extreem stil en koel te zijn.
  • stijfheid: de constructie is liefst extra 'stijf' en van (extra) dik aluminium
  • enkel aluminium, geen plastic: b.v.k. een case die enkel uit aluminium is opgebouwd (geen plastic aan de buitenkant)
  • vormgeving: géén opsmuk. Liefst een klassieke, onopvallende uitstraling. Zo glad mogelijk, met (afdek) panelen. Mat zwart of 'brushed' alu-look.
  • toegangelijkheid: handige bevestiging van onderdelen. Zoveel mogelijk gebruik van clickable, schuifbare zaken. Thumb screws i.p.v. schroeven ('tool-less features')
  • formaat: niet groter dan noodzakelijk. Het systeem zal na configureren niet veel meer aangepast worden en niet volgestopt worden met veel schijven e.d. Er komen maximaal 2 schijven in, 2 CD/DVD spelers, een floppy disk en dat is het ongeveer.
In mijn zoektocht ben ik tot nu toe op de volgende cases gestuit:
- diverse Lian-Li's ( PC-60Plus, Lian Li PC 7 SE-S)
- diverse Coolermasters, o.a. Praetorian TAC-T01-E1
- de Antec Performance One / P160 ATX Mid Tower / P180

Zijn deze geschikt voor de Best Buy configuratie, en zo ja, welke zou men adviseren boven de andere?

Bedankt alvast !

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

de praetorians van coolermaster zouden geschikt kunnen zijn maar maken standaard nogal veel geluid met de fans op 7 of 5 volt hoor je ze echter nog nauwelijks of niet. de airflow is dan nog steeds goed

de antec 160 is vrij dun aluminium evenals de zijkanten van de cm maar de cm heeft een vrij stevig chassis.

weet iemand nog een leuke signature?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

tis geen mbo maar mobo ;)

ennuh kijk is naar kingwin ;) die lijkt erg op een coolermaster case.. maar is de helft goedkoper..
Afbeeldingslocatie: http://www.kingwin.nl/images/kt424swmlarge.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kingwin.nl/images/kt424bklarge.jpg

overzicht alu kingwin cases

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Antec P160 gaat het voor jou niet worden. Ik heb deze case.....

Nouja extreem stil is die niet, hij heeft bijvoorbeeld alle features tegen geluid die de sonata ook heeft. Maar het hangt er nog steeds gewoon vanaf wat je er allemaal in stopt. Stijf is deze ook niet, het aluminium is juist heel erg dun, licht en niet al te sterk.

En hij heeft ook plastic, heel de voorkant is plastic. Wat ik zelf ook wel jammer vind.

Wat jij nodig hebt is een lian-li 8)

[ Voor 6% gewijzigd door lawtshjj op 04-04-2005 04:21 ]

Verwijderd

Lian-li inderdaad.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zowel de Kingwin als de Cooler Master behuizingen zijn door Tweakers.net gereviewed. Misschien interessant om eens door te kijken :).

edit:
Zelf heb ik een Praetorian en ben er erg blij mee. Samen met wat Zalman spullen en geluidsdempende matjes is mijn systeem best stil. Mensen die net de kamer binnenlopen horen hem vaak in het begin niet eens :P.

[ Voor 44% gewijzigd door Rafe op 04-04-2005 08:04 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Santford

FP PowerMod
Modbreak:Daar hebben we de modbreak topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif) voor uitgevonden.

[ Voor 96% gewijzigd door dion_b op 09-04-2005 16:48 . Reden: Modbreak != topicreport :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de extra stille case van Lian-Li, de 'PC-V1100B plus' ?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is noch casemodding noch electronica. Move -> OH.

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 04-04-2005 14:40 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op maandag 04 april 2005 @ 07:59:
Zowel de Kingwin als de Cooler Master behuizingen zijn door Tweakers.net gereviewed. Misschien interessant om eens door te kijken :).

edit:
Zelf heb ik een Praetorian en ben er erg blij mee. Samen met wat Zalman spullen en geluidsdempende matjes is mijn systeem best stil. Mensen die net de kamer binnenlopen horen hem vaak in het begin niet eens :P.
Wat me tegenvalt zijn de 80mm fans voor de Praetorian, 120mm schijnt toch de nieuwe standaard te zijn, zeker wat decibellen betreft. Of maakt dat niet uit bij de Praetorian?

Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Aangezien koeling wel goed geregeld is, staat bij mij maximale stilte op no. 1.

Verwijderd

Voor absolute stilte is got niet het beste forum. Als je voor stilte gaat, waarom overweeg je dan alleen aluminium.

Ga je de hardeschijven "ophangen"?

Welke casefans?

Ga je de northbridge fan vervangen?

Welke voeding ga je gebruiken?

Kijk eens bij http://www.silentpcreview.com/ , bij de recommended section en op de fora. Stille computers zijn een verhaal apart en een kijkje daar kan geen kwaad.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:03

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb zelf een Frontier FC-AL09B, deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=342&FotoID=377

Mooi formaat, en hij weegt helemaal niets :) Standaard zitten de sidepanels vast met thumbscrews, en alle kaarten met een redelijk stevig kliksysteem. 5.25" en 3.5" bays gewoon met schroefjes. Er is plek voor 4 5.25" apparaten, 5 3.5" apparaten, en 2 80mm fans.

Hoe stil en koel hij is ligt aan de fans die je erin propt, en een voeding word standaard niet meegeleverd. Qua uiterlijk is hij erg simpel, gewoon een rechthoekig bakje zonder rare versiersels en meuk, met een window in 2 zijkant.

De constructie is redelijk stevig. Standaard zit er een horizontale steunbalk midden achter het window, maar deze heb ik er zelf uitgesloopt. De kast lijkt er niet minder stevig door geworden.

Het is een stuk lagere kwaliteit dan echte Lian-Li's, maar ik heb er een jaar of 2 geleden dan ook maar iets van 4 á 5 tientjes voor betaald :)

Hij staat afaik niet in de pricewatch, ik heb hem zelf bij Computerland vandaan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:33:
Voor absolute stilte is got niet het beste forum.
Tweaken is naar mijn bescheiden mening niet alleen het tweaken van de snelheid, maar vooral het aanpassen van de pc naar je eigen wensen... Dus imo hoort stilte gewoon thuis op GoT...

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:40:
[...]

Tweaken is naar mijn bescheiden mening niet alleen het tweaken van de snelheid, maar vooral het aanpassen van de pc naar je eigen wensen... Dus imo hoort stilte gewoon thuis op GoT...
offtopic:
Dat neemt niet weg dat er plekken zijn waar er misschien meer info te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:33:
Voor absolute stilte is got niet het beste forum. Als je voor stilte gaat, waarom overweeg je dan alleen aluminium.

Ga je de hardeschijven "ophangen"?

Welke casefans?

Ga je de northbridge fan vervangen?

Welke voeding ga je gebruiken?

Kijk eens bij http://www.silentpcreview.com/ , bij de recommended section en op de fora. Stille computers zijn een verhaal apart en een kijkje daar kan geen kwaad.
Yup, die site is bekend. Maar ondanks dat ik toch niet achterlijk ben - het is nu 3 jaar sinds mijn laatste zelfbouw - zie ik toch door de bomen het bos niet meer. Niet eens een héél klein bosje. Ik kan het niet meer bijhouden ;-)

Ik durf het bijna niet te vragen , maar ....

Zou je mij willen adviseren over de zaken die je zelf opgenoemd hebt (hardeschijven "ophangen", casefan, northbridge fan)?

Verwijderd

Hopelijk weet je dat er op de A8N-SLI een 8800 rpm 3 cm fannetje zit dat herrie maakt en vaak snel kapot gaat. Die kun je vervangen met een Zalman blokje mits er luchtstroming is over het blokje is.(zoniet dan word het ding te heet, wees dus bereid creatief luchtstroom gaan geleiden) In de praktijk kun je vaak het originele fannetje terug zetten als het moederbord ooit kapot gaat. Er bestaat de kleine kans dat ze er moeilijk over gaan doen.

Op het gebied van fans zijn er veel mogelijkheden, als het budget het toe staat(en de luchtstroom het toe staat) zouden Nexus fans geen verkeerde keuze zijn. (http://www.nexustek.nl/hq/) Realiseer je wel dat ze beperkte luchtstroom opleveren. (een fancontroller is ook geen verkeerd idee) (neem wel een die minimaal naar 5v kan of lager)

Hardeschijven vibreren, in een stil systeem kunnen die trillingen vervelend worden. (mijn eerste system dat ik over een paar maanden in elkaar ga zetten probeer ik metteen stil te krijgen, al mijn info is op 2e hands info gebasseerd die ik over een lange periode van orienteren heb vergaard) Het beste middel is ophangen in elastiek. Je moet dan wel(dat zou ik wel willen) voorzieningen treffen dat het systeem getransporteerd kan worden.(sommige mensen leggen de harde schijven op een absorberend materiaal op de bodem van de kast, dat kun je dus niet op de kop gaan houden)

Overweeg ook een gigabyte 6600 of 6600gt kaart, er zijn modellen die standaard met heatpipes geleverd worden. Overweeg ook een andere koeler als de zalman, want het heeft niet een ideale fan (ik zou me kunnen vergissen met de 7700 serie en dat de 7000 serie wel ok was) (of lijm een nexus in de zalman, een thermalright xp90 + nexus 92mm is ook een optie, maar duurder) ZEER recent geproduceerde Western Digital modellen (met een zwarte bovenkant) lijken ook ideaal voor "stiltefreaks".(soms beter ervaren als samsung met jvc motor(er zijn ook samsungs met nidec motoren die stiller zijn, maar zeldzamer))

Als je een kast koopt, probeer eentje met (teveel) 8 cm fans te voorkomen, groteren zijn vaak iets beter(=stiller).

Voor hardeschijf ophang ideeen kun je zelf iets maken of iets in deze trend: http://www.ikbenstil.nl/p...th=28_126&products_id=289 te kopen. Hou er wel rekening dat airlfow een must is, omdat warmte afvoer via de kast verdwijnt.

Qua voeding zijn er veel mogelijkheden. Ik negeer bij deze de passief gekoelde modellen even omdat ze duurder en meer werk vereisen.(luchtstroom moet goed geregeld zijn bij zoiets) Zou je zoiets overwegen moet je even een gil geven en zal ik daar mijn ideeen over posten. Omdat seasonic niet te verkrijgen is(zou je geen probleem hebben een voeding uit het buitenland te halen kun je kijken naar een Seasonic S12-430) kom je al snel bij enermax. (Noisetaker met Active PFC rond de 400 W)

Zoals ik al zei is dit allemaal op "2e hands" informatie gebasseerd en bestaat de kans dat ik bepaalde dingen over- of onderschat. Ik zou zeggen vraag maar raak en kijk een keer bij silentpcreview rond.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:27:
Ik zou zeggen vraag maar raak en kijk een keer bij silentpcreview rond.
Ik ga het goed bestuderen. Tot nu heel erg bedankt alvast !!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37

DaRoot

Some say...

Tip: cases van Arctic Cooling, we hebben ze bij ons op de zaak ook. Echt onhoorbaar! Zitten 4 speciale fans in, de voeding zit in het vooronder. Lucht wordt door een dubbele bodem aangezogen, om het geluid te kunnen dempen. De harde schijf gaat in zijn eigen aluminium behuizing.
Bijv de T2: http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12
Absoluut een speler om rekening mee te houden!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

koop gewoon een kast zonder voeding, pleur er een be quiet in, koop een 120/80 mm fanntje van papst, van 18Db ofzow, en je bent klaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:27:
Die kun je vervangen met een Zalman blokje mits er luchtstroming is over het blokje is
Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket 462/478/754/939/940). Is dat ok?
Op het gebied van fans zijn er veel mogelijkheden, als het budget het toe staat(en de luchtstroom het toe staat) zouden Nexus fans geen verkeerde keuze zijn. (http://www.nexustek.nl/hq/) Realiseer je wel dat ze beperkte luchtstroom opleveren. (een fancontroller is ook geen verkeerd idee) (neem wel een die minimaal naar 5v kan of lager)
Fancontroller ?
De Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/462) vind ik in de Privewatch. Past die wel?
Hardeschijven vibreren, in een stil systeem kunnen die trillingen vervelend worden. (mijn eerste system dat ik over een paar maanden in elkaar ga zetten probeer ik metteen stil te krijgen, al mijn info is op 2e hands info gebasseerd die ik over een lange periode van orienteren heb vergaard) Het beste middel is ophangen in elastiek. Je moet dan wel(dat zou ik wel willen) voorzieningen treffen dat het systeem getransporteerd kan worden.(sommige mensen leggen de harde schijven op een absorberend materiaal op de bodem van de kast, dat kun je dus niet op de kop gaan houden)
Ik kwam ergens een rubberachtige huls/bezuizing tegen die in een 5,25 inch past. Misschien is dat een optie.
Overweeg ook een gigabyte 6600 of 6600gt kaart, er zijn modellen die standaard met heatpipes geleverd worden. Overweeg ook een andere koeler als de zalman, want het heeft niet een ideale fan
Ik heb voor de nVidia GeForce 6 Serie / Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX66T128VP gekozen, omdat ik daar niets meer aan hoef te veranderen.
Als je een kast koopt, probeer eentje met (teveel) 8 cm fans te voorkomen, groteren zijn vaak iets beter(=stiller).
Het wordt de Lian Li PC-V1100.
Ik zoek nog wel advies voor merk/type voor de - 12 cm - fans.
Voor hardeschijf ophang ideeen kun je zelf iets maken of iets in deze trend: http://www.ikbenstil.nl/p...th=28_126&products_id=289 te kopen.
Goed tip !
Omdat seasonic niet te verkrijgen is(zou je geen probleem hebben een voeding uit het buitenland te halen kun je kijken naar een Seasonic S12-430) kom je al snel bij enermax. (Noisetaker met Active PFC rond de 400 W)
Het is de Enermax EG475AX-VE, Noisetaker AX, 470W geworden.

Verwijderd

Je hebt een of twee dingen verkeerd begrepen.

Je noemt een cpu koeler terwijl ik het over een chipset koeler heb.(chipset koeler is bijv. Zalman NB47J)

Je komt met een socket A processor koeler aan terwijl ik het over fan controllers heb.(fan controller is een ding wat je in een 5,25" bay stopt waar vaak 4 draaiknoppen aanzitten en waarmee je fans kunt regelen)

Welke revisie enermax heb je gekregen? (uit intresse, als er ergens voldoet aan atx ... of iets dergelijks staat dan is dat ook wel genoeg info)

Stel iets preciesere/betere vragen, dan kan ik je helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:30:
Je noemt een cpu koeler terwijl ik het over een chipset koeler heb.(chipset koeler is bijv. Zalman NB47J)
Sorry, ik cutte & paste de bestellijst. De Zalman CNPS7000B-AlCu is de cpu koeler en de door jouw genoemde NB47J wordt op de pagina van het multimedia systeem geadviseerd als extra op de chipset.

Zijn er nog alternatieven voor de NB47J, dat je weet ?
Je komt met een socket A processor koeler aan terwijl ik het over fan controllers heb.(fan controller is een ding wat je in een 5,25" bay stopt waar vaak 4 draaiknoppen aanzitten en waarmee je fans kunt regelen)
Je bedoelt zo'n Vantec Nexus Fan Controller?

Heb jij de ervaring dat zoiets echt veel verschil maakt, qua geluid?
Welke revisie enermax heb je gekregen? (uit intresse, als er ergens voldoet aan atx ... of iets dergelijks staat dan is dat ook wel genoeg info)
Het is nog niet binnen, 't wordt de volgende week besteld. Ik wil alleen even aftikken of ik - na mijn aanpassingen van het standaard Tweakers multimedia systeem - niets vergeten ben.

Ik zat een en ander nogal door elkaar te husselen, sorry.

Nou maar hopen dat ik dat IRL maar niet ga doen ;-)

Wat die Enermax betreft: waar staat 'AX' voor ?

Bedankt alvast !

Verwijderd

Die fancontroller gaat maar van 7V naar 12V dat is een beetje beperkend. 5V naar 12V zou beter zijn of zelfs 0V naar 12V. Je kunt wachten met een fan controller en ze eerst op 12v aansluiten en kijken hoe ze klinken. Ik zou persoonlijk een paar nexus 120 mm fans halen.

Als je de enermax koopt zorg elk geval dat je de atx 2.0 versie or hoger krijgt. De atx 1.3 had een hele stugge kabel buis. (en is natuurlijk qua aansluiting minder geschikt voor je moederbord)

Die kast ziet er interessant uit, zelf wel wat mod mogelijkheden(alternatieve hardeschijf ophanging bijv.) mocht dat ooit nodig zijn.

Er zijn wel andere mogelijkheden voor chipset koelers, maar ik weet niet of daar op een asus bord ruimte voor is.

De A van AX bij zalman psu's staat voor Active PFC. Je kunt beter zorgen dat je de AX versie krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:38:
Die fancontroller gaat maar van 7V naar 12V dat is een beetje beperkend. 5V naar 12V zou beter zijn of zelfs 0V naar 12V. Je kunt wachten met een fan controller en ze eerst op 12v aansluiten en kijken hoe ze klinken.
Ok, dan wacht ik daar mee. Mocht het tegenvallen: welke fancontroller loopt van 0-12v?
Ik zou persoonlijk een paar nexus 120 mm fans halen.
Typisch, die Nexus staat bij Tweakers niet in de Tweakers.net - Pricewatch [ Fan-controllers & LCD's ]
Als je de enermax koopt zorg elk geval dat je de atx 2.0 versie or hoger krijgt. De atx 1.3 had een hele stugge kabel buis. (en is natuurlijk qua aansluiting minder geschikt voor je moederbord)
Will do. Bedankt voor de tip. Ik zal de leverancier het via de mail eerst laten vastleggen.
Die kast ziet er interessant uit, zelf wel wat mod mogelijkheden(alternatieve hardeschijf ophanging bijv.) mocht dat ooit nodig zijn.
Stevig ding, hè? Nou lees ik dat ie wél met fans geleverd wordt, dus ik ga dat eerst maar uitproberen voor ik die Nexus fans aanschaf.
De A van AX bij zalman psu's staat voor Active PFC. Je kunt beter zorgen dat je de AX versie krijgt.
Dat zal ik ook checken voordat ze 'm versturen.

Mis ik nu nog wat? Soms wordt er bezuinigd door kabels voor DVD/CD writers, floppy-drives e.d. niet mee te leveren. Voor alle zekerheid misschien maar meebestellen.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer eens een lian-li pc-v2100 .
heb er hier 2. Niet echt voor multimedia pc's maar voor aardig zwaar workstation en lompe server (dual opteron) .

Voordelen:

Ze hebben dik alu en zijn erg sterk
Stil
Aardige koeling (als je naar de stilte kijkt zeker)
lekkere size (je kunt de 1100 nemen zoals je in je startpost aangaf)
extreem strak (geen kermis-bak)
makkelijk te installeren hdd's
stoffilters voor de fans

nadeeltje is de prijs , maar ik heb het er zelf graag voorover....

en gooi er 2 papst fans van 120 mm in...

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 10-04-2005 23:14 ]

Verwijderd

Je moet ook bij ventilatoren kijken voor ventilatoren.

pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)

Als fan controller kun je overwegen een Sunbeam Rheobus Kit 3 te kopen(staat in pricewatch)
Een mini nadeel er zitten leds die normaal fel zijn, kunnen minder fel afgesteld worden als ik het me goed herinner. Bereik 0-12V, 20 W per kanaal.

Beide de fans en fancontroller zijn ook bij sallandautomatisering te krijgen. (kan dat niet toevoegen aan pricewatch) Dit is GEEN reclame alleen info.

EDIT: je moet ook aan denken dat het misschien wenselijk is fans te ontkoppelen van de behuizing,met zoiets bijvoorbeeld. (misschien handig om dat bij de winkel waar je dat gaat kopen voor een paar euro mee te bestellen)

Wees trouwens wel voorzichtig met het vervangen van de chipset fan en ga niet aan het breken. Het is jouw zorg te zorgen dat er niet breekt en als die naderhand overduidelijk overhit raakt na het vervangen weet ik niet of asus daar wel zo blij mee is. (test dus hoe heet ie word) (ik heb geen ervaring mee of ze heel moeilijk over gaan doen als je chipset koeler er een keer af is geweest) Koop trouwens ook betere koelprut, Artic Silver 5 bijv om onder je chipset en cpu te doen.

Als je nog gaat kiezen welke harde schijf je gaat nemen dan moet je dat even zeggen, dan kan ik mijn mening daar ook wel over geven.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep!, die heb ik in mijn bestelling meegenomen. Hoe verhouden die zich overigens tot de Papst?
Als fan controller kun je overwegen een Sunbeam Rheobus Kit 3 te kopen(staat in pricewatch)
Een mini nadeel er zitten leds die normaal fel zijn, kunnen minder fel afgesteld worden als ik het me goed herinner. Bereik 0-12V, 20 W per kanaal.
Wat vind je van de Silverstone SST-FP52 ? Die scoort als beste in de test op Tom's Hardware.

De Sunbeam Rheobus Kit 3 vind ik er fraai, strak uitzien. Maar hoe verhoudt ie zich tot de SST-FP52? Ik zie bij Tom's Hardware dat ie géén monitoring doet. En aangezien het systeem bestemd is voor iemand met twee digitale linkerhanden, is auto-monitoring juist gewenste functie. Zou je eens naar de specs willen kijken?
Beide de fans en fancontroller zijn ook bij sallandautomatisering te krijgen. (kan dat niet toevoegen aan pricewatch) Dit is GEEN reclame alleen info.
Zal eens kijken of ik dat daar doe dan.

Overigens werkt het " Bestelkosten berekenen " niet helemaal foutloos bij Tweakers. Ik heb er een produkt in zitten dat als ik " Verzendkosten meerekenen " aanvink, zelfs uit de samenstelling wegvalt (assortiment leveranciers), samen met een aantal andere produkten (de regel van het desbetreffende produkt (Taiyo Yuden DVD-R 4,7GB 4x, 25 stuks) blijft gewoonweg leeg. Enkel het regelcijfer staat voor de lege regel. Zal Tweakers er eens op wijzen.
EDIT: je moet ook aan denken dat het misschien wenselijk is fans te ontkoppelen van de behuizing,met zoiets bijvoorbeeld. (misschien handig om dat bij de winkel waar je dat gaat kopen voor een paar euro mee te bestellen)
Goede tip !
Wees trouwens wel voorzichtig met het vervangen van de chipset fan en ga niet aan het breken. Het is jouw zorg te zorgen dat er niet breekt en als die naderhand overduidelijk overhit raakt na het vervangen weet ik niet of asus daar wel zo blij mee is. (test dus hoe heet ie word) (ik heb geen ervaring mee of ze heel moeilijk over gaan doen als je chipset koeler er een keer af is geweest) Koop trouwens ook betere koelprut, Artic Silver 5 bijv om onder je chipset en cpu te doen.
Ok, will do. Is dat nog steeds zo giftig als vroeger?
Als je nog gaat kiezen welke harde schijf je gaat nemen dan moet je dat even zeggen, dan kan ik mijn mening daar ook wel over geven.
Dat is een Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, ATA133, 16MB) geworden.

Daar waren toch ook een soort rubber anti-vibratiestrips voor om 'm extra verend op te hangen in de slede?

Bedankt voor je reactie !
Pagina: 1