[javascript] window.opener uitzondering

Pagina: 1
Acties:

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:03

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Ik probeer vanuit een pop-up een waarde te laten toevoegen in een select box vanuit een input box. Dit werkt in Firefox, maar niet in Internet Explorer. De code die ik gebruik is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
function invoegen(waarde) {
    var _t = document.createElement("OPTION");
    _t.text  = waarde;
    _t.value = waarde;
    window.opener.document.getElementById('gemeente').options.add(_t);
    window.opener.document.getElementById('gemeente').options[0].selected;
    window.close();
}

De javascript foutmelding die internet explorer geeft is 'De server heeft een uitzondering geretouneerd'.
En bij firefox lukt het me niet een andere optie als selected in te stellen, hoe kan dat?

Ik heb ook nog geprobeerd new Option() te gebruiken, maar dit geeft dezelfde foutmelding. De code werkt wel als ik niet een window.opener probeer in te stellen, maar gewoon een element binnen het venster.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
volgens mij staat hier voldoende om je vraag te beantwoorden:

http://www.quirksmode.org/js/options.html

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Zie faabman's link, en dan het stukje onderin over Explorer 5.0. Veel van deze problemen spelen ook nog onder IE6.0.
De enige werkende oplossing om al deze problemen te omzeilen: roep vanuit je popup een functie aan in je hoofddocument die de options toevoegd, en gebruik niet de DOM methode createElement om de options aan te maken maar de new Option() constructor.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 04-04-2005 09:31 ]

Intentionally left blank

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:03

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Maar hoe roep ik een funtie aan in window.opener? Want als ik window.opener.document.getElementById('iets').doeiets() gebruik, wordt doeiets() van het actieve document gebruikt, toch ?

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Als je in je document een javascript functie doeiets() maakt, kun je die vanuit je popup aanroepen met window.opener.doeiets();

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are