[2000/XP] Standby toets toetsenbord uitschakelen*

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phubert
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04 23:35
Ik ben al lang opzoek naar een manier om de sleep/standby toets op het toetsenbord in Windows uit te schakelen. Het toetsenbord hangt namelijk aan een server die niet in standby moet als er per ongeluk op de toets gedrukt wordt. Trouwens op een werkstation is het ook heel irritant.

Het gaat hier om Windows 2000 en XP Pro

Met het configuratiescherm, energiebeheer, toetsenbord enzo kom je er niet via de standaard mogelijkheden. is reeds geprobeerd

Heeft iemand een oplossing, en dan wel een toetsenbord vriendelijke; de tips van de toets slopen of vast plakken met lijm is geen optie maar een paardemiddel.

gr.

[ Voor 12% gewijzigd door phubert op 04-04-2005 01:18 ]

Verwijderd

Het is mogelijk om bij Eigenschappen van energiebeheer (configuratiescherm) bij geavanceerd, in te stellen welke acties ondernomen moeten worden wanneer je op de aan- en uitschakelaar of de slaapknop drukt.

Kies bij 'als ik de slaapknop van de computer indruk...' voor 'geen actie ondernemen'.

Dat zou moeten helpen.

• phubert
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04 23:35
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 01:29:
Het is mogelijk om bij Eigenschappen van energiebeheer (configuratiescherm) bij geavanceerd, in te stellen welke acties ondernomen moeten worden wanneer je op de aan- en uitschakelaar of de slaapknop drukt.

Kies bij 'als ik de slaapknop van de computer indruk...' voor 'geen actie ondernemen'.

Dat zou moeten helpen.
Het werkt idd wel onder Windows XP Pro, maar Windows 2000 Pro heeft dat niet als mogelijkheid, heeft iemand nog meer ideeën?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even het OS in de titel: [2000/XP]. Kan je niet simpelweg slaapstand helemaal uitschakelen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Bij mijn weten is het in 2k niet mogelijk. Ik heb zo'n probleem zelf op een wat directere manier opgelost.

Recept:
1) men neme een schroevendraaier..
2) en daarmee haal je de toets uit het toetsenbord

Localhost is where the heart is