Toon posts:

[XP] Geen 1 "exe" werkt nog. veilige modus weigert ook*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik weet me even geen raad meer!!

Mijn pc liep net vast en ik heb hem dus maar even met de reset-knop opnieuw aangezet...
Maar toen ik Windows inkwam (ik heb XP Pro) deed helemaal NIETS het meer!!
- Op 1 of andere manier doet geen 1 "exe" het meer...

* Op dit moment ben ik bezig op mijn "gast-account", die ik gelukkig een tijdje geleden heb aangemaakt (voor als er bezoek ofzo komt, dat die dan toch gewoon kunnen computeren zonder in mijn gegevens te komen)...
Mijn eigen account werkt dus helemaal niet meer, alleen de gast-account werkt nog!!

Nou wilde ik een systeemherstel doen vanuit de gast-account, maar die heeft helaas de rechten niet om dit te doen.

-------------------------------

Mijn 2e optie is een reboot in de veilige modus en vanuit daar een systeemherstel te doen.

Alleen kom ik ook de veilige modus niet in!!
Als ik reboot en ik druk op F8, krijg ik alleen maar een klein schermpje met de volgende opties:

- booten vanaf Floppy
- booten vanaf Harddisk
- booten vanaf cd-rom

# Kan iemand mij aub helpen met dit probleem??
(ik weet me echt geen raad meer)

Verwijderd

Om in de veilige modus te komen moet je pas op F8 drukken zodra Windows begint te starten.
Kies dus in het eerste menutje (boot menu van het bios) om te booten van de harddisk, en druk daarna snel weer herhaaldelijk op F8 om in het opstartmenu van Windows te komen.

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:47
Je zou kunnen proberen bij de account selectie 2x op ctrl+alt+delete te drukken, dan krijg je 2 van die regels: username & password.

Vul dan voor username 'Administrator' in (zonder ' )
En als password het ingestelde password (heb je niets ingesteld laat het dan leeg)
en daarna enter

Dan log je in via het administrator account wat (bij winxp home althans) niet te zien is bij gebruikers in het configuratiescherm.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders kna je misschien in recovery console WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe kunnen uitvoeren om systeemherstel te start. Hierna zou ik even proberen sp2 opnieuw te installeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Dikke kans dat dit het resultaat is van een virus. Er zijn virussen/spywares die de bestandsextentie .exe koppelen aan iets anders dan wat jij wilt.

De oplossing.. je regedit.exe hernoemen naar regedit.com, dan uitvoeren, en het filetype voor .exe verwijderen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 23:58

Klippy

Still Game

Lijkt wel erg op [rml][ XP] Kan niks meer opstarten[/rml], dus misschien deze ook even naar BV?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net onder Administartor een systeemherstel gedaan...

Maar ook dat hielp niks!!
Ik heb echt geen idee meer wat ik nog kan doen... :?
Pagina: 1