Toon posts:

[JSP] Waarden meenemen naar volgende pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een waarde dat uit de database gehaald word en vervolgens omgezet wordt in een string

Code:
Java Server Page:
1
2
3
4

java.sql.ResultSet columns = statement.executeQuery("SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruiker_id = '"+Gebruiker_id+"' ");
    while(columns.next()) {
        String Gebruiker = columns.getString("gebruiker_id");

ik wil nu dat ik de waarde van de String Gebruiker op pagina2.jsp uit kan lezen in een textbox. In php deed ik dat met een echo ( <input type="textbox" name="opt1" value="<?php echo($opt1);?>"> ) maar ik heb geen idee hoe het in jsp moet. Kan iemand me aub helpen.

Alvast bedankt,

Muismatje

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 20:41
Afgezien van het feit dat het gebruik van SQL queries niet echt netjes is zou je het resultaat ( de resultset of string ) in de request scope kunnen plaatsen en vervolgens te forwarden. Op de 2e pagina kan je deze waarde weer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet echt super in jsp zou je een voorbeeld kunnen maken aub.

Alvast bedankt

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Er zijn verschillende methoden om dit te doen

- Of je gebruikt JAVA beans (zeg maar een sessie variabele, enkel nuttig indien het heel de sessie moet worden gebruikt), maar ik dacht dat je dan bvb ook session.setAttribute() kon gebruiken [lang geleden dat ik jsp heb gedaan dus schiet me niet dood als het niet helemaal correct is]

- of je kan het gewoon voor de volgende pagina gebruiken; ik dacht dat er zoiets was in jsp als response.setAttribute() of eventueel zelfs een form met submitknop en hidden field

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf ook aan ee sessie te denken

Het begin heb ik al gemaakt en zou zoiets moeten zijn

session.setAttribute( "Gebruiker", result.getString("Gebruiker"));

maar hoe ik het weer op de volgende pagina er uit kan halen en in een textbox kan zetten is mij nog niet duidelijk.

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Java:
1
String gebruiker = (String)session.getAttribute("Gebruiker");

Verwijderd

Topicstarter
hmm krijg een fout cannot resolve simbol in dit gedeelte

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<%
String Submit = request.getParameter("Submit");
if (Submit != null){

Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
    java.sql.Connection connection = java.sql.DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:Driver={MicroSoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=C:\\data\\party_186498.mdb");
    java.sql.Statement statement = connection.createStatement();

String Gebruiker_id = request.getParameter("Gebruiker_id");
    String Wachtwoord = request.getParameter("Wachtwoord");

java.sql.ResultSet columns = statement.executeQuery("SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruiker_id = '"+Gebruiker_id+"' ");
    while(columns.next()) {
        String Gebruiker = columns.getString("gebruiker_id");
        String wachtwoord = columns.getString("wachtwoord");

//Sessions register

response.sendRedirect("test_2.jsp");
        }

}%>

dit is de fout

org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for JSP

An error occurred at line: 20 in the jsp file: /test.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Software Foundation\Tomcat 5.0\work\Catalina\localhost\_\org\apache\jsp\test_jsp.java:78: cannot resolve symbol
symbol : variable result
^

Iemand enig idee wat hier fout doe?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het voor elkaar, voorafgaand aan wat prutswerk, maar hij wekrt.

Bedankt voor jullie tips. Ik stel ze erg op prijs

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je gebruikt op regel 18 de variabele result, en die bestaat niet, zoals je ook verteld wordt. Je zal daar waarschijnlijk de variabele columns nodig hebben. Verder vind ik het nogal raar overkomen dat je in je while lus, de response wil redirecten naar een andere pagina. Je kan immers maar redirecten naar één pagina. Verder kun je ook maar één record terug krijgen (waarschijnlijk) dus in plaats van een while, zou ik een if gebruiken.
Heel netjes en beleefd van je dat je groet, maar dat hoeft hier op het forum niet. :) Wij Tweakers groeten elkaar continu, dus je hoeft het niet onder je post te zetten, aangezien dit alleen vervelend is tijdens het lezen, en veel ruimte inneemt, zeker met het aantal enters dat je nu gebruikt hebt. :)
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 00:11:
ik ben niet echt super in jsp zou je een voorbeeld kunnen maken aub.
Ah, kom op, een beetje meer inzet kan er toch wel vanaf? :) Een beetje zoeken op Google naar "request scope jsp" zou vast wel wonderen gedaan hebben. :)

Omdat dit alles toch met een beetje eenvoudig debugwerk wel opgelost had kunnen worden, en omdat je het naar eigen zeggen toch al opgelost hebt, gooi ik deze maar dicht. :)

Over debuggen hebben we overigens een handig stukje in onze FAQ staan. Misschien heb je er wat aan als je dat even doorleest: P&W FAQ - Leer **** debuggen!!. :)

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 04-04-2005 01:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.