[XP] Text bij desktop iconen niet meer transparant

Pagina: 1
Acties:
  • 1.242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hoi,

Sinds net heeft Windows XP spontaan besloten dat de achtergrond van de text bij de desktop iconen niet meer transparant moet zijn, maar een kleurtje (blauw). Dit heeft windows letterlijk spontaan besloten, ik starte Counter-strike op en het was nog normaal en toen ik het weer afsloot klopte het niet meer.

In de search zag ik mensen met vergelijkbare problemen, maar ik heb echter nog geen oplossing kunnen vinden. Wat ik tervergeefs heb geprobeerd is het volgende:

1. Visual effects op adjest for best appearance zetten (stonden ze ook nog op)
2. Actieve desktop uitzetten (stond al uit)
3. Nieuwe wallpaper instellen

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:48

Acheron

updatepack.nl

Heb je SP2 al geïnstalleerd?

Goede regel zou zijn als iedereen zou updaten. Er zit namelijk een wereld van verschil tussen Windows XP RTM en SP2 bijvoorbeeld.

[ Voor 71% gewijzigd door Acheron op 04-04-2005 00:00 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Beeldschermeigenschappen > tabblad Bureaublad > knop Bureaublad aanpassen > tabblad Website > onderaan de Vergrendelen optie uitzetten

Grote kans dat het daarmee weer voormekaar is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Hielko
  • Nu online
Heb geen SP2 (of 1) geinstalleerd, dat wil niet op deze pc; dan wil windows niet meer opstarten.....

Had overigens ook al gekeken naar de optie vergrendelen, maar die staat dus ook al uit.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:48

Acheron

updatepack.nl

Illegaal of computerprobleem? Indien het tweede toch even melden aan Microsoft. Hopelijk kunnen ze het dan nog oplossen voor Windows XP SP3 (ja echt)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Hielko
  • Nu online
Computerprobleem.... en nee, I don't really care om dat te gaan melden aan MS. Tegen die tijd dat het opgelost is heb ik waarschijnlijk toch al lang een andere configuratie (als het uberhaupt gefixt wordt...).

't enige wat ik wil weten hoe ik mijn bureaublad weer kan fixen :p

• Hielko
  • Nu online
Ik zie net dat het probleem wellicht iets uitgebreider is dan alleen de text van de desktop iconen. Ik starte net MS Word 2003 op en normaal heb je aan de rechterkant dan standaard zo'n blauwe blak zitten met MS Office Online en dergelijke. Op een 1 of andere manier is de complexiteit van de layout van dat ding drastisch teruggebracht en is de achtergrond gewoon wit en ziet 't er allemaal een beetje windows 2000 style uit....

Wellicht dat dit een hint geeft wat het probleem kan zijn?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

rechtermuisknop op deze computer, geavanceerd, prestaties (is de bovesnte) en dan bij visuele weergave op beste weergave! of het vinkje van doorzichte selectie kader aandoen suc6

No signature required.

• Hielko
  • Nu online
Zoals al in de TS vermeld heb ik dat al geprobeerd. Overigens zijn de "drop shawos for icon labels op de desktop" niet het enige dat niet meer workt, o.a. de schaduw onder mijn muis cursor is ook weg zie ik...

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hielko schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:27:
Zoals al in de TS vermeld heb ik dat al geprobeerd. Overigens zijn de "drop shawos for icon labels op de desktop" niet het enige dat niet meer workt, o.a. de schaduw onder mijn muis cursor is ook weg zie ik...
sorry overheen gelezen.

Kan je niet je hele buroblad op standaard xp zetten? werkt dat niet?

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 04-04-2005 22:29 ]

No signature required.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44
ik begin dan toch te denken aan een onverklaarbare windows bug... windows opnieuw erop of eroverheen moet helpen. want ik denk dat het meer tijd in neemt om het zo op te lossen dan windows erop nieuw opzetten. teminste dat is mijn ervaring met sommige onverklaarbare fouten.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Hielko
  • Nu online
Hmmm ja... maarja ik hoopte dat ik iets dergelijks niet nodig zou zijn...

Overigins M3rcury; volgens mij is er niet ergens een knopje, zet bureaublad op standaard xp :p

Verwijderd

Ik heb het probleem ook, en heb ook nog steeds geen oplossing gevonden. Ook bij mij heeft windows in 1 keer besloten om het te gaan doen 8)7

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:58

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon bij eigenschappen van deze comp, je visualisaties instellingen ff op default zeggen en dan weer terug veranderen.
zou moeten werken.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:25
En als je een nieuw profiel of nieuwe user aanmaakt?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Al een spywarescan gedraaid?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Had je ook al geprobeerd om je resolutie en kleurdiepte een keer om te gooien?
Klinkt een beetje alsof je te weinig kleuren gebruikt...

• Hielko
  • Nu online
Hubert schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:10:
gewoon bij eigenschappen van deze comp, je visualisaties instellingen ff op default zeggen en dan weer terug veranderen.
zou moeten werken.
Ja.. zou moeten werken... maar als dat zou werken zou ik dit topic niet geopend hebben :p
En als je een nieuw profiel of nieuwe user aanmaakt?
Die hebben hetzelde probleem... blijkbaar dus geen user account probleem
Al een spywarescan gedraaid?
Nope, maar kans dat ik daar last van heb is 0.0001%
Had je ook al geprobeerd om je resolutie en kleurdiepte een keer om te gooien?
Klinkt een beetje alsof je te weinig kleuren gebruikt...
Staat op 32-bit, en zo ziet her er ook uit. Ik heb zelfs al geprobeerd of nieuwe drivers helpen, maar helaas ook niet.

• Hielko
  • Nu online
Welll... ik kan melden dat het gefixt is, vraag me echter niet wat het probleem was. Ik zat een beetje te spelen in de dual-view opties in het ATi control panel (andere versie van de drivers dan waarmee het probleem starte) en na een 1x op apply drukken was 't opgelost :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44
dual view opties van videokaarten willen ook wel eens voor vage dingen zorgen inderdaad.
maarja je moet er maar op komen...

mooi dat het nu opgelost is.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Probeer eens een andere visueel theme in te stellen (van blauw naar zilver of van XP naar classic)
Bij mij helpt dit meestal (ja heb hier ook wel vaker van die vage foutmeldingen)

:? ben ik nou zo traag :P

probleem lag dus niet bij windows :(

[ Voor 17% gewijzigd door The_Savage op 08-04-2005 12:16 ]

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
The_Savage schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:15:
Probeer eens een andere visueel theme in te stellen (van blauw naar zilver of van XP naar classic)
Bij mij helpt dit meestal (ja heb hier ook wel vaker van die vage foutmeldingen)

:? ben ik nou zo traag :P

probleem lag dus niet bij windows :(
Andere optie:

start -> settings -> control panel -> system -> advance -> performance settings -> adjust for best appearance

En tjah als je van theme verandert worden er ook performance settings aangepast. Wat het veroorzaakt weet ik trouwens niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Omebas op 14-04-2005 16:43 ]

• Hielko
  • Nu online
Mooi dat mensen toch 'oplossing' gaan geven als het ten eerste al is opgelost en ten tweede al is vermeld dat desbetreffende 'oplossing' niet werkte ;) (y)

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Hielko schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:50:
Mooi dat mensen toch 'oplossing' gaan geven als het ten eerste al is opgelost en ten tweede al is vermeld dat desbetreffende 'oplossing' niet werkte ;) (y)
Doordat wij(ik) graag wil(len) weten wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn geweest, hij deed het plots weer is voor mij geen oplossing. B)

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Hielko schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:50:
En bovendien zijn de oplossingen niet alleen voor de TS maar ook voor de mensen die de search gebruiken. Of ben jij er zo een die voor elk wissewasje een topic opent meneer de redacteur O-)

[ Voor 44% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 10:22 ]

Pagina: 1