[VB6] Droptarget maken

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
heb nou een simpel proggie geschreven en alles werkt prima, maar als ik een bestand wil openen om te gebruiken moet ik eerst met Common Dialog het bestand opzoeken en openen. Dus ik zat zelf te denken aan een droptarget, maar hoe maak ik zo'n ding?
Dus als je een bestand erop dropt (maakt niet uit wat voor bestand) dat je dan in bv een textbox ofzo het path te zien krijgt. Overal gezocht, bekende vb-sites e.d. maar ik kom er echt niet uit, terwijl ik toch geen complete n00b ben in vb :)

Insert vies grapje hier

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

ThunderNet

Flits!

Dat kan met de zogenaamde OLE eigenschappen :)
Als je zoekt op OLE zul je vast veel meer dingen vinden...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
eindelijk het werkt!! :D:D:D

k heb namelijk een 5" schermpje aan me pc hangen, en k kon maar geen goeie mediaspelert vinden die de text in grootte 52 laat zien (schempje is klein, dus de text moet groter) én die op je hoofdscherm een icoon in je taskbar kon zetten om em te bedienen én waar je bestanen zo in kon slepen. Nu dus zelf maar gebakken in vb6 8)

dit is op het programma voor ikea na toch wel m'n beste brouwsel :+

Insert vies grapje hier

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Winamp heeft al die functionaliteiten hoor :) (je kunt winamp 'scalen', dat kun je doen met CTRL + D )

[ Voor 49% gewijzigd door sopsop op 04-04-2005 15:41 ]

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
dat weet ik, maar het enige wat ik nodig heb is een scrollende titel onderaan in lettergrootte 52 en de visualisation fullscreen. Verder alleen dus de controlls in de taskbar en het drag n droppen...

Insert vies grapje hier