Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb al flink veel gelezen over deze drie spelers op tweakers (topics, reviews, guide) en op andere sites, maar ik kan maar niet kiezen B)

Hoe zwaar ik overal aan til:

Geluidskwaliteit: 10
Batterijduur: 6
Afmetingen: 6
Gewicht: 4
Snelheid (opstarten/nummers wisselen): 8
Snelheid (datatransfer): 4
Gebruiksgemak/compitabiliteit met PC: 9
Prijs: 8
Voice recorder: 6
Plaatjes kunnen kijken: 0 :P
USB-host functionaliteit: 4
Display: 6
Schokbestendigheid: 6
Krasbestendigheid: 5

Nog meer factoren op aanvraag :P

- De twee iRivers zijn even duur, maar hebben zeer verschillende features. Voor zover ik kan zien, is de H320 op alle fronten beter dan zijn voorganger. De 120 valt dus af? Of zie ik iets over het hoofd?

- Ik vind het erg klote dat de Zen Touch niet zonder software vol te gooien is (ik maak graag back-ups van mn cd's via computers van vrienden :P). Is het terecht dat ik dit vervelend vind of is het in praktijk niet zo heel vervelend?

- Ik ben (nu al een paar maanden :P) van plan te gaan hardlopen... het zou erg fijn zijn als ik de speler dan gewoon in mn zak kon doen.

- De meeste extra features zal ik niet gebruiken: line-in recorder, foto's bekijken, usb host, playlists-on-the-go etc. heb ik eigenlijk niet nodig. Voice recording vind ik dan weer wel handig, maar ook dat is niet écht nodig.

- Ik las ergens nog iets over het niet kunnen vervangen van de accu (ik meen bij de touch). Is dat een wezenlijk probleem?

Tot zover deze veel te veeleisende topicstart; eeuwig dank voor eenieder die mij kan voorzien van een goed advies of nuttige persoonlijke ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bozozo op 03-04-2005 23:34 ]

TabCinema : NiftySplit

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 13:24
als je aan de H120 kan komen zeker die kopen, is een heel fijn apparaat. Ik zeg al ALS, want hij wordt bijna niet meer geleverd. Het voordeel van de 320 is alleen het kleurenscherm, en voor sommige de looks.

Verwijderd

koop altijd eerder een H320 dan een H120. een kleuerenscherm lijkt nutteloos, maar de meeste nieuwe spelers hebben het, en het heeft voordelen zoals filmpjes.. H320 is ook nieuwer, en gadgets verouderen snel.. H120 is eigenlijk al een beetje verouderd..

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
De H320 heeft een s/n ratio van 85db , dat wil in gewone mensentaal zeggen dat je ruis hoort als de muziek stil staat. Ik weet niet hoe hard je het hoort, maar ik vermoed dat het wel storend is als je het hoort.

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:58
als ik op de iriver site kijk staat er toch echt s/n ratio 90 DB.
en ik heb zelfde H320 en van ruis merk je niks ook niet bij rustige stukken hij is wel wat meer gevoelig voor bv 128 kbit mp3tjes daar hoor je op rustige stukken wel wat ruis

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Die ruis vind ik niet zo erg... die hoor ik ook op mn iMP 400 maar alleen als het heel stil is. Dus ik neem aan dat bij een beetje omgevingsgeluid de 320 ook niet storend is :) Maar hoe bevalt jouw 320, op een schaal van 1 tot 10?

edit: iemand interesse in een iMP 400 in smetteloze staat voor 50 euro? :P

edit2: [in mezelf mode] ook de Archos Gmini XS 200 heeft mn aandacht getrokken, maar uiteindelijk is die niet zo heel goedkoop lijkt me: 60 euro minder dan de H320 maar geen goede oordopjes... da's dus iets van 40 euro verschil voor een kleurenscherm, fm radio en al die shit... alleen wel lekker klein... hmmm[/in mezelf mode]

[ Voor 59% gewijzigd door Bozozo op 04-04-2005 18:07 ]

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
Volgens mij is het voordeel van de H320 eigenlijk alleen het kleurenscherm en usb otg.
De H120 is namelijk dunner, is krasbestendiger, heeft line-in recording,volgens sommigen beter geluid, en heeft binnerkort roxbox _/-\o_ .

(verkocht.)

[ Voor 32% gewijzigd door Zomer op 04-04-2005 23:30 ]

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:58
Bozozo schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:59:
Die ruis vind ik niet zo erg... die hoor ik ook op mn iMP 400 maar alleen als het heel stil is. Dus ik neem aan dat bij een beetje omgevingsgeluid de 320 ook niet storend is :) Maar hoe bevalt jouw 320, op een schaal van 1 tot 10?
mij bevalt ie prima :)
aleen dat usb on the go moet nog wat verder uitgewerkt worden,
het werkt het best als je nog een losse card reader er bij hebt.
veder ik weet niet wat je kleding stijl is maar als je echt hele strake kleding draagt past hij niet echt makelijk in je zak. :)
ik heb daar zelf niet zo veel problemen mee ( ik draag gewoone spijker broeken)
het kleuren scherm is verder heel goed te lezen. :)
als je verder nog iets wilt weten hoor ik het wel :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou in ieder geval voor een iRiver gaan, want de Creative is niet plug&play.
Daarvan zou mijn voorkeur uitgaan naar de H120, maar dat is eigenlijk vooral designtechnisch. Want de H300 serie vind ik maar een lelijk blok (nofi), en iets groter bovendien. Maar de extra functionaliteit is dan weer wel een voordeel. Die afweging zul je moeten maken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je tilt dus het zwaarst aan geluidskwaliteit, dan kun je imho beter voor iRiver gaan, die hebben echt top geluid.
Voordeel van de iRiver is ook dat ie UMS is (til je ook zwaar aan).
Ik weet dat de H320 met database functie erg lang doet over opstarten, ik weet niet hoe dit bij de H120 is.
Voor jou eisen voldoet de H120 prima.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik word nu weer verleid door een andere speler: de iAudio M3 (zie tig topics hier ;)). Die is maar 200 euro, en voldoet voor zover ik kan zien even goed aan mijn eisen als de iRivers (en heeft zelfs een s/n van 95 db). De Zen Touch valt nu definitief af, want die is imo op geen enkele manier beter dan de iAudio M3. Dus de vraag is: heb ik negentig euro over voor de naam iRiver en een groot LCD scherm?

Het wordt dus de iAudio... maar evengoed bedankt allemaal jullie hebben me zeker geholpen.

Nog een laatste verzoekje: weet iemand hier wat een goede prijs is voor een 2e hands iRiver iMP 400 van 1 jaar oud in nieuwstaat? Op ebay en marktplaats kon ik m niet vinden dus echt referentiemateriaal heb ik niet. Ik zat te denken aan 50-60 euro; ben ik dan te optimistisch?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie em hier ergens voor 96 euro, dus 50 euro lijkt me een prima prijsje.
Dit gaat zo wel lichtelijk offtopic trouwens.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Bozozo schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:28:
Ik word nu weer verleid door een andere speler: de iAudio M3 (zie tig topics hier ;)). Die is maar 200 euro, en voldoet voor zover ik kan zien even goed aan mijn eisen als de iRivers (en heeft zelfs een s/n van 95 db). De Zen Touch valt nu definitief af, want die is imo op geen enkele manier beter dan de iAudio M3. Dus de vraag is: heb ik negentig euro over voor de naam iRiver en een groot LCD scherm?

Het wordt dus de iAudio... maar evengoed bedankt allemaal jullie hebben me zeker geholpen.
Ook een uitstekende speler, die M3. Ik prefereer die ook boven de iRivers.
Maar ik neem aan dat je met die prijs doelt op mp3spelers.nl?

Ten eerste is daar de speler niet op voorraad volgens de site en ten tweede schijnen er nogal wat problemen te zijn met mp3spelers.nl. Mailtjes en telefoontjes die niet beantwoord worden, nauwelijks voorraad volgens de site en alle shop surveys zijn weg. Er is een topic over in SG, maar daar kun je helaas nog niet in.

Dus de laagste prijs voor de M3 is eigenlijk €252 bij mp3man.nl, waar hij volgens de site 'binnenkort' weer leverbaar is :)

edit:
Tweakers.net heeft vernomen dat de activiteiten van MP3speler.nl om persoonlijke redenen zijn gestaakt. We hebben (nog) geen reden om aan te nemen dat er sprake is van een financiële calamiteit.
Wel is de shop telefonisch en per email onbereikbaar en om die reden wordt bestellen bij MP3speler.nl absoluut afgeraden. De kans dat er niet geleverd wordt is zeer groot. Alle Pricewatch-prijzen zijn dan ook onzichtbaar gemaakt.

Zodra meer bekend wordt zal dat hier worden gemeld.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

[ Voor 19% gewijzigd door Piggen op 05-04-2005 18:21 ]

Pagina: 1