IBM DTLA 30,7 op DMA?

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe cpu met een harde schijf van ibm.
Deze ondersteund UDMA100 en zit op mijn Asus A7pro mobo vast met een een kabel waar UDMA66 op staat (hij ondersteund geen 100 jammergenoeg) Volgens de meeste mensen hier is UDMA100 backward compatible met 66 dus dit zou het probleem niet moeten zijn.
Wat het probleem wel =

1 Windows ME geinstalleerd.
2 Asus 4 in 1 (4.27) geinstalleerd.

Toen via apperaatbeheer DMA van harddisk aangevinkt,opnieuw gestart en een blauw scherm met de melding : ....Kernel386 niet gevonden. (of iets in die richting)

Toen heb ik maar weer geformateerd om het nog een keer te proberen maar dit mocht ook niet baten.
Nu loopt ie dus waarschijnlijk zonder UDMA en dit vind ik toch wel irritant omdat ik niet voor niets zorgvuldig de onderdelen bij elkaar heb geschraapt.

Nog een paar dingetjes:
-Sisoft sandra loopt vast bij de drive benchmark.
-bij het opstarten geeft hij wèl aan bij primairy master dat hij op UDMA5 loopt.

Wie kan mij helpen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb je je kabel wel goed om van je ide?
dus de gekleurde connector in het moederbord??

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 06:22
je kunt het testen met een programma hoe snel je hd is op dit moment en kijken of dat zo hoort die snelheid maar ik denk dat ie zonder dat vinkje ook wel UDMA gebruikt! maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
helaas weet ik zo niet de lokatie van z'on proggie maar mischien dat er op je mobo cd iets staat.....

8-)grz jopie8-)

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Tevens andere tests gebruikt, allemaal vastlopers.
De kabel ziet er vanaf hier goed op gemonteerd.
Weet iemand mischien op welke stand Dma in de bios kan worden ingesteld? Hij staat hier namelijk in het grijs.
Ik kan hem op 4 standen instellen (eerst user hdd, dan de udma waarde 1t/m4 geven)