Toon posts:

K8T800pro 533MB/s of 1066MB/s V-link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Ik heb ff een vraagje. Ik heb pas een MSI K8T Neo2 aangeschaft met een K8T800pro chipset en nu vraag ik me wat af. Ik zat op de VIA site te kijken en daar vond ik een 'Comparison Chart' van de chipsets voor de K8 serie's
http://www.via.com.tw/en/.../comparison_k8-series.jsp
Zoals je ziet staat er bij de K8T800: 8X V-Link (533MB/s) en bij de K8T800pro: Ultra V-Link (1066MB/s). Ik heb in de BIOS eens iets zien staan over een 8X V-Link dus ik ging kijken en hij stond enabled. Ik heb een programmatje gedownload everest home (nieuwe aida32) en die vertelde mij het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.aqid.demon.nl/screen.JPG
Toen eens die 8X V-Link uitgezet en nog een keer everest gedraaid, toen was de snelheid slechts 266 MB/s.
Hoe kan het nu dat ik met de K8T800pro geen Ultra V-Link heb?

Verwijderd

waarschijnlijk heb je ergens een setting aan staan die er voor zorgt
dat je Ultra V-Link niet kunt gebruiken.

Maar wat staat er precies in de bios, 8X V-Link ?

Ik zou even op google zoeken,

K8T800pro runs on 8X V-Link (of iets in die trent)

met wat geluk kom je op een forum waar iemand
ook dat probleem heeft en het probleem wrs al opgelost
heeft,

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat letterlijk : '8X V-Link support: enabled-disabled' , enige optie in de hele BIOS die iets met die V-Link te maken heeft. enabled 533mb/s en disabled 266mb/s. Hoopte dus al dat er iemand hier was die het probleem al heeft gehad, heb de seach al gebruikt maar niets gevonden. Misschien iemand die het al had opgelost voor het te posten? Als iemand info heeft voor me, let me know!
Bvd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 17:19 ]

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 07:52
Zelf heb ik ook sinds een klein weekje een MSI K8T800 Neo 2 FIR (dus met de K8T800 pro schipset.) met een A64 3500+ Winchester (stock speeds)
Als ik in Everest kijk zie ik bij chipset eigenschappen exact hetzelfde als AqidNL, dus een bandbreedte van 533mb/s ipv de 1066mb/s wat mogelijk zou kunnen zijn.
Als iemand een mogelijkheid weet om de Uktra V-Link in te schakelen, hoor ik het graag.
Zelf heb ik ook al hier op het forum gezocht, google afgezocht en de fora van MSI en VIA zelf, echter zonder resultaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik me niet vergis, is de V-link bi-directioneel en is de "1066MB/s" dus puur een marketingkreet :) Net als dat DDR/QDR misbruik.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 05-04-2005 09:15 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18
Klopt, die VIA bus is bidirectioneel. 8bits op en 8bits neer op 533mhz, oftewel 533mb/s op en 533mb/s neer. Samen 1066mb/s.

Trouwens, wees er maar blij mee. Mijn workstation bord moet het doen met een totale bandbreedte van 266mb/s :)

[ Voor 32% gewijzigd door Brent op 05-04-2005 09:21 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Everest geeft bij mijn K8T800 (non-Pro) anders wel 1067MB/sec aan hoor...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dknippers/Allerlei/V-Link.JPG

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
@dani: jij hebt bij werkelijke kloksnelheid ook 133mhz, wij slechts 67...
vind het toch vreemd,
@peegee: ff wat anders, heb je trouwens al geprobeerd of je agp lock fatsoendelijk werkt, ik weet het niet cker maar bij elke fsb boven de 215 doet ie het in Windows prima maar in 3d beeld niet, bij een fsb van 245 ergens begint ie pas in Windows te klooien.

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 07:52
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:01:
vind het toch vreemd,
@peegee: ff wat anders, heb je trouwens al geprobeerd of je agp lock fatsoendelijk werkt, ik weet het niet cker maar bij elke fsb boven de 215 doet ie het in Windows prima maar in 3d beeld niet, bij een fsb van 245 ergens begint ie pas in Windows te klooien.
@Aqid,
Mijn vorrige PC is finaal overleden doordat ik telang, tever overgeklokt heb gedraaid (was een 2500 Mobile, wel een brakke stepping en was een randje van de core afgebroken). Hierdoor ben ik 2 moederborden kwijtgeraakt waardoor ik dus deze nieuwe "set" heb aangeschaft. Daarom wil ik hem voorlopig nog niet overklokken en draai voorlopig alles op stock settings.
Dus heb geen idee of mijn AGP lock werkt en waar mijn maximum ligt, gewoonweg niet geprobeerd. Ik zal vanavond wel even kijken wat mijn Chip Bus werkelijke snelheid is.

@Dani.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat jij een Asus K8V hebt en geen MSI??

Verwijderd

@PeeGee

Ik heb gewoon de K8T800 chipset. Ik weet niet of die sneller wordt als je het op een Asus bord propt dan op een MSI bord, maar daar zullen we maar even niet van uit gaan :). Nee, gelijke chipsets moeten toch wel gelijk presteren, maakt toch niet uit op welk mobo het zit?

Hij zegt overigens wel bij mn FSB/HTT dat de werkelijke snelheid 400Mhz is, terwijl dat toch echt 200Mhz is :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 15:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:01:
vind het toch vreemd,
Dat kun je toch checken. Met ClockGen (zal even link zoeken :) ) EDIT ~ Er is geen versie voor je mobo, maar misschien dat gewoon het ophalen van de waarden wel wil. www.cpuid.com/clockgen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 15:54 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56078/full.png

die van mij komt zelfs met 1173MB/s :?

ps) dit is alles @ stock speeds.

mainboard: A8V Deluxe (K8T800Pro Chipset), skt 939 AMD Athlon 3500+

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1