Toon posts:

[Gezocht] Web pics album dat automatisch bijwerkt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is vast a vaker gesteld, maar gezien mijn speciale eisen kan ik in het oerwoud van web scripts niet vinden wat ik zoek. Wat ik wil doen is dit:

Ik heb een gewone directory-tree met digitale fotos erin. Een web-script moet on-the-fly een mooi web-album genereren van de gegeven directory-tree, gebruik makend van EXIF informatie, zoals bijvoorbeeld bijgevoegd commentaar.

De webalbum scripts die ik heb gezien werken meestal niet vol-automatisch, dwz je moet een speciale handeling verrichten (upload/refresh/...) voordat het online album up-to-date is met de directory tree. De scripts die wel vol-automatisch hun werk doen zetten weer niet netjes EXIF commentaar e.d. bij de fotos.

Wie kent een fotoalbum script dat vol-automatisch werkt, EXIF comments weergeeft, en er ook nog eens goed uit ziet?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik geloof dat je de heilige graal aan het zoeken bent...
De enige 2 die ik op het moment lekker vindt werken zijn JAlbum (geen php scripts, maar genereerd op je pc een webpagina met mappen die je rechtstreeks kan kopiëren) en SPGM, wat een simpel script is, en met wat extra moeite iets meer kan.
Andere albums werken of met een upload die per bestand werkt, of zijn lelijk of werken gewoon slecht.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 13:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
eigenlijk zou het niet eens zo moeilijk moeten zijn om een script te maken dat on the fly die dingen maakt, en de eerste keer dat je er komt er een thumb van maakt

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Ik gebruik DAlbum, maar bij deze moet je inderdaad na elke upload actie de database 'refreshen'.
Demo op http://personal.kriteon.com/album/

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb DAlbum wel eens gebruikt. Dat is wel een aardig stukje software. Het is gescript in PHP.

- te laat ;(

[ Voor 8% gewijzigd door PowerSp00n op 03-04-2005 23:14 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

Ik heb zelf iets geschreven. Ik gooi deze in mijn bookmarks, en zodra ik heb gezorgd dat de pagina's enige vorm van layout hebben zal ik hem wel open-source maken denk ik. Van mij mag je hem nu hebben, maar hij is nog niet helemaal toppie. Ik denk dat de code ook erg slecht leesbaar is (laatste 6 maanden niet naar gekeken :P). Voorbeeldje: hier

EXIF info is belachelijk simpel om toe te voegen. 2 belangrijke dingen op mijn TODO-lijst: een 'medium' formaat: *x600, zodat mensen snel de foto's kunnen bekijken. 2MB per foto is te veel. Dat medium-formaat komt dan in een mooie pagina met vorige/volgende enz.
Mooi maken zal ik doen met CSS, waarbij XHTML de structuur bepaalt. Je kan het er dan net zo uit laten zien als je zelf wilt :). (XML/XSLT lijkt me minder practisch)

als je nu al geinteresseerd bent, stuur me een mailtje. Je mag de broncode hebben met een GPL-achtig ding :)

edit:
whoei! eerste reactie al binnen per mail, van een zekere Maarten. Eens kijken wie dat is op GoT :P

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 03-04-2005 23:42 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 08:11
Ik gebruik Fotopholder 1.0, das de oude versie die nog zo simpel als iets is en dus makkelijk in je website te includen :)

Te vinden op http://www.offsky.com/software/fotopholder/index.php (Alleen verise 2.2 die heeft meer features!)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Behalve dat je php op allerlei besturingssystemen kunt draaien, lijkt me dit weinig met NOS te maken hebben :)

Verwijderd

Gallery is een PHP webalbum en volgens mij kun je hem ook scripten:
http://gallery.menalto.com/
Ik draai er een voor:
http://www.yanuibeach.com/
Klik op gallery.....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik geef deze een trapje,

Ik zoek ook een een automatisch zichzelf verversende online fotoalbum software, maar de server waarop het komt te staan kan geen php. (tenminste dat gaat me meer kosten en dat wil ik niet :) )

Zijn er ook niet PHP gevallen die zichzelf verversen, dus dat je gewoon een nieuw plaatje upload, en klaar? Misschien iets met java?

specs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Zou wel met cronjobs kunnen.. Verder zou je een programmatje kunnen maken waar je de foto inlaad en dan wordt ie automatisch geupped :o

|>

• maratropa
  • Niet online
Ik weet niet echt wat cronjobs zijn, maar dat is iets wat de server kan ofzo niet? Iig kan ik dus niet verandere op de server, die kan gewoon pages serven met apache, en nu heb ik een directory structuur waar plaatjes instaan. dat zou ik dus wat mooier willen, met zo'n online fotoalbum, maar zichzelf updaten, dus foto er bij uploaden en dan doet het script van de pagina de rest, is dus vaak PHP, maar dat ken dus niet.

Net Jalbum geprobeerd, wel leuk maar die doet dat ook niet.

specs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Cronjobs zijn acties die door de server op een bepaald tijdsstip worden uitgevoerd.

|>

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:27
Denk niet dat ie een shell accountje bezit om met cronjobs te werken. Maar misschien een java scriptje wat de fotodirectory inleest en die vervolgens iteratief inlaad?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Lang gelden een keer mee gewerkt: phpWebalbum. Geen Exif, maar ook geen 'refresh' of 'upload'.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
Kijk eens naar WNailer. Vind ik zelf het prettigste gallery-script dat op internet te vinden is. Biedt o.a. ondersteuning voor EXIF, uploaden en update automatisch wanneer er nieuwe fotos aan een gallery zijn toegevoegd..

• maratropa
  • Niet online
King007, GFM, dat zijn allebij PHP gebruikende dingen niet? Want dat kan dus nie.... helaas. wnailer ziet er wel cool uit maja :)

specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

gladiool schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:47:
King007, GFM, dat zijn allebij PHP gebruikende dingen niet? Want dat kan dus nie.... helaas. wnailer ziet er wel cool uit maja :)
Je kan geen PHP gebruiken op die server? Wat dan wel aan serverside scripts? Als niets: hoe wil je dynamische pagina's weergeven dan? Als niets serverside mogelijk is: niet. Neem een andere server of draai op je eigen bak een server en verwijs door.
offtopic:
En waarom een topic kicken met PHP in de titel? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Coppermine
http://coppermine.sf.net/
Dat is het bijna. Ik mis alleen de mogelijkheid je foto's te verdelen over meerdere websites.

En dat heb ik wel op mijn eigen site ;-) Alleen niet zo mooi geautomatiseerd.
Pagina: 1