[Linux/MacOSX] Treo 650 GPRS/Edge verbinding op notebook

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Okee, nogal veel gegevens in de titel (was lastig kiezen tussen NOS, APL, IT en CSL), maar de situatie is als volgt:
Ik heb bijna genoeg geld voor een notebook. Dit zal ofwel een Asus notebook worden met Fedora Core erop, ofwel een iBook met Mac OS X. Daarna moet ik uiteraard weer wat met m'n geld, dus zat ik te denken aan een PalmOne Treo 650 ter vervanging van mijn Zire 72 + Nokia 3510i. En zoals iedereen weet beschikt een Treo over de mogelijkheid met Edge netwerken te verbinden, voor een verbinding van pak m beet 30KB/s.
Telfort gaat van de zomer beginnen met Edge. Hierover zijn nog vrij weinig details bekend, maar als de prijs meevalt ben ik zeker geinteresseert in een abonnement. Omdat ik dan geen zin heb in een aparte datakaart, zal ik dus een manier moeten verzinnen om de toekomstige Treo aan de toekomstige Apple/Linux notebook te verbinden, en wel zonder Bluetooth (vind ik wat te langzaam voor dit soort gebruik). Mijn vraag: is dit mogelijk? Zijn er toepassingen voor de Palm om zich voor te doen als NIC? Of zijn er drivers voor de Mac of voor Linux om deze PalmOne te herkennen als NIC oid?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• RSpliet
* RSpliet heeft zere tenen...

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Eehm, BT is dacht ik 721 kbps, EDGE 30kBps dus ik zou niet weten waarom je zou willen rommelen met kabeltjes?

Maar als je treo met een kabel aan je laptop te hangen is (waarschijnlijk wel, iig voor syncen e.d.) dan ziet je laptop deze waarschijnlijk ook als een serial device. Over die verbinding kan je dan met Telfort praten over EDGE. Maar als ik jou was zou ik gewoon BlueTooth gebruiken

Vond je topic net bij het zoeken op 'edge telfort'. Ben op zoek naar een fatsoenlijke always online verbinding met Internet. Zit nu bij T-mobile maar die vragen echt achtelijk veel geld voor een MB GPRS verkeer. Vodafone is al helemaal raar bezig, die rekenen per minuut 8)7 Telfort lijkt een leuke optie te zijn, iets van 1.50 per MB ofzo, da's nog wel te doen. Alleen een beetje jammer als ze over een paar maanden ineens EDGE hebben en mijn telefoon dat niet ondersteunt...

• RSpliet
bartvb schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:45:
Eehm, BT is dacht ik 721 kbps, EDGE 30kBps dus ik zou niet weten waarom je zou willen rommelen met kabeltjes?

Maar als je treo met een kabel aan je laptop te hangen is (waarschijnlijk wel, iig voor syncen e.d.) dan ziet je laptop deze waarschijnlijk ook als een serial device. Over die verbinding kan je dan met Telfort praten over EDGE. Maar als ik jou was zou ik gewoon BlueTooth gebruiken

Vond je topic net bij het zoeken op 'edge telfort'. Ben op zoek naar een fatsoenlijke always online verbinding met Internet. Zit nu bij T-mobile maar die vragen echt achtelijk veel geld voor een MB GPRS verkeer. Vodafone is al helemaal raar bezig, die rekenen per minuut 8)7 Telfort lijkt een leuke optie te zijn, iets van 1.50 per MB ofzo, da's nog wel te doen. Alleen een beetje jammer als ze over een paar maanden ineens EDGE hebben en mijn telefoon dat niet ondersteunt...
In de praktijk gezien komt de snelheid van een Bluetooth verbinding nooit boven de 5 a 10 KB/s, vandaar dat ik toch liever kabeltjes gebruik. Ik vroeg mij echter af of ik die internetverbinding ook daadwerkelijk kan delen met een Linux of Mac notebook, dus of dat niet door 1 van de 3 OS-en onmogelijk is door gebrek aan software, weet iemand dat toevallig?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Ik kan iig mijn palm perfect syncen via de USB cradle. Via m'n PowerBook kan mijn Palm ook op Internet dus ik neem aan dat dat gewoon mogelijk zou moeten zijn. Dat is dus allemaal via Mac OS. Toen ik nog onder Linux werkte ging het syncen en het maken van een netwerk verbinding ook perfect. Of ja, het syncen op zich ging goed alleen was er (IMO) geen fatsoenlijk software om alles naar toe te syncen. Maar dat is een ander verhaal...

• RSpliet
bartvb schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:34:
Ik kan iig mijn palm perfect syncen via de USB cradle. Via m'n PowerBook kan mijn Palm ook op Internet dus ik neem aan dat dat gewoon mogelijk zou moeten zijn. Dat is dus allemaal via Mac OS. Toen ik nog onder Linux werkte ging het syncen en het maken van een netwerk verbinding ook perfect. Of ja, het syncen op zich ging goed alleen was er (IMO) geen fatsoenlijk software om alles naar toe te syncen. Maar dat is een ander verhaal...
Die 2 situaties heb ik ook wel werkende, alhoewel dat tweede (palm op internet) alleen over Bluetooth gaat. Maar dat zegt nog vrij weinig vrees ik :( Niemand hier met een Treo 600 oid?

Pagina: 1