6600-GT AGP geeft artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Beste medetweakers,

Ik heb het volgende probleem:
Tijdens het spelen van een spel zoals bv HL2 en CSS krijg ik last van artifacts :(
Nu is mn kaarje (ASUS N6600-GT) helemaal standaard niks aan veranderd en in windows zelf heeft ie nergens last van.
Nu crasht mn pc voordurend en dan heb ik ook hele rare dos-schermen met opstarten, deze kaart zit er net een maandje in en sinds een paar dagen heb ik er nu last van.
Alleen is de grote vraag , is mn videokaart brak of trekt mn voeding de kaart niet ?
Ik heb een Aopen 300 watt voeding, XP2200+ proc , dvdbrander, dvdspeler, 2x 120GB 7200rpm HDD, 5extra casefans , digidoc geval en een fancontroller eraan hangen dus ik verdenk me voeding, of is me videokaart brak :? (voordat ik een nieuwe voeding erin douw is het tog wel handig te weten wat mn medetweakers ervan denken)

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Post je voltages is, want ik heb onderstaand systeem ook op een Aopen 300W voeding draaien, dus zal ie jou systeem waarschijnlijk ook wel kunnen houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zou ook denken aan je voeding. 300 Watt is echt een beetje weinig voor die setup. Laat die voltages maar es komen, maar die zeggen helaas ook niet alles. Misschien kun je es een harddisk unpluggen en een dvd speler ofzo en kijken of dat iets verandert. Of een andere voeding lenen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
Speedfan geeft de volgende voltages :

VCORE : 1.65v
+3.3v : 3.26
+5v : 4.86v
+12v : 12.04v
-12v : 12.61

-5v : -5.10v
+5VSB : 5.56v
VBAT : 3.44v

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook een 6600GT, die moest ik op een apart molex draadje hangen, anders deed ie het ook niet goed. Probeer het eens.
Maar met al die spullen die eraan heb hangen zou ik je voeding verdenken.

[ Voor 24% gewijzigd door FirmPete op 03-04-2005 23:47 ]

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 14:43

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

de voltage's zien er netjes uit,, maar probeer toch eens of een andere voeding helpt

en doet je koeler van je videokaart het ook? is je koelblok ook warm/heet

[ Voor 13% gewijzigd door Welleweerd op 03-04-2005 23:47 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
Als ik met de hand zo voel is het wel warm , maar ik verbrand niet me klouwen.
En het fannetje draait gewoon. Punt is dat ik ook de voeding ervan verdenk me ouwe mobo op te hebben geblazen (ik verwijs naar me andere topic :MSI KT3 Ultra ARU, instabiliteit alom, mobo stuk? ) Het mobo en de videokaart zijn dus vervangen alleen met games heb ik artifacts en crasht ie :(

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02

woutur

Klauwtjes uit!

woutur schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:54:
Voor mensen die last hebben van stabiliteits problemen:
1) Download het volgende: http://www.techzonez.com/...ive/index.php/t-6434.html
2) Download rivatuner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163
3) Start rivatuner en zet em op monitoring, zodat je de temp. uit kan lezen
4) Start het eerste programma. Wanneer je pc vastloopt weet je ongeveer bij welke temp dit gebeurd.

Bij mij sloeg de pc vast bij 93 graden core. Telkens weer. Derhalve concludeerde ik dat de koeling niet afdoende was. Zalman gekocht en er op gezet en de core komt niet boven de 60.

Dit mag nu eindelijk wel eens in de startpost komen. Met deze twee dingen kan je makkelijk je videokaart stressen en temps vergelijken. Bovendien is het een ideale manier om artifacts te ontdekken in zeer korte tijd.
Uit 6600GT topic.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
Goed bovenstaande test uitgevoerd , de PC loopt vast bij 66 graadjes core temperatuur :(

Tweede test gedaan, maar nu mn proc koeler op vol koelen (FAST) gezet, nu loopt de temp van me videokaart op tot 75 graden , geeft ie artifacts maar crasht niet :? vreemd :/

Test 3 : 69 graden en crash :(

Dat moet toch helemaal geen probleem zijn die kaartjes konden toch makkelijk die hitte hebben :(

[ Voor 26% gewijzigd door Smarty_6000 op 04-04-2005 11:21 ]

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Misschien is dan de conclusie dat je pc niet vastslaat door de videokaart. Bij mij was het dus zo dat hij consequent vastsloeg rond een bepaalde temp.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik heb ook een vraagje heb ook een 6600gt oced met een zalm v700cu core 600 mem 1100

maar alleen in counter strike source krijg ik af en toe een ja soort artifact denk ik een wit/rood streepje of driehoekje lijkt het is die dan te hoge overclocked voor de core??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
Het is gewoon een hitteprobleem :( maarja ik ga naar de computerland gewoon en dan gaan hun hem ok maar even testen, die standaard koeler hoord gewoon voldoende te koelen :/
En misschien neem ik ook maar een 480watt voeding mee , dan kan me 300 watt geen mobo meer opblazen :+

Dus das hun probleem dan :+

[ Voor 21% gewijzigd door Smarty_6000 op 04-04-2005 12:12 ]

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn standaard koeler was gewoon niet goed genoeg. Club3D erkent dit probleem en je kan je kaart omruilen mocht je er zo een hebben. Ik heb zelf (vanwege al het gedoe, en vanwege het feit dat ik toch al van plan was een stille zalman erop te zetten) er voor gekozen om er een andere koeler op te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
www.memtest86.com

misschien even je geheugen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
Ben naar de computerland geweest, daar hebben ze de kaart getest, hij was echt kapot , hun hadden maar een half beeld :+ , dus ik heb een gloednieuwe ASUS N6600-GT meegekregen , prima garantie bij die toko :) . En omdat ik tog al een beetje aan me 300watt voeding twijfelde heb ik een nieuwe 480watt voeding ook maar gekocht en ingebouwd dus tot zover gaat het weer prima en kan ik weer heerlijk gamen :D >:)

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik krijg soms arties in cs source voor de rest nix

doom3 ut2004 halo bia mohaa pacific assault alles verder goed

hoe komt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
jorisw86 schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:27:
ik krijg soms arties in cs source voor de rest nix

doom3 ut2004 halo bia mohaa pacific assault alles verder goed

hoe komt dat??
Kunnen je drivers zijn , aangezien de rest wel allemaal goed gaat en natuurlijk kan je een hitte probleem hebben.

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
nee het is absoluut geen hitte want er hangen 2x 120mm fan voor en zit een zalman v700cu op hijs max loaded 47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als alle andere games prima gaan moet het iets uit cs source zelf zijn. Misschien een bepaalde setting die niet goed gaat, bug, of je sprites die mogelijk baggerie zijn. Beetje korte uitleg dus kan er niet al te veel van maken helaas.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb er nix aan gechanged zal wel gewoon die kut source zijn kreeg dan witte en zwarte balkies ofsow of en toe of is dat dan ghosting?? moet ik dan de omega drivers installe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 19:14
heb je toevallig een SIS chipset ? zoja, probeer de 67.03 drivers eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
nee heb een asus nforce 2 plank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129346

Ook hier probleempje :-)

MSI 6600GT, niets overgeklokt.
Asus K8N deluxe, niets overgeklokt.
AMD 64 3000+ op Cool en Quiet.
512 MB 400 Mhz Infineon
Ultron 380 W voeding; speciale streng voor de 6600GT
Eén extra casefan, 2 HD, 1 CD writer.

Kaart speciaal gekocht om m'n vrouw ongestoord LOTR Battle for Middle Earth te laten spelen.
Met resolutie 1024 x 768 en Medium detail loopt de cursor na een poosje vast. Met high detail meteen...

Heb het 6600 GT topic doorgelezen en Write Combine uitgeschakeld, wel iets beter maar niet afdoende.

Met low detail gaat het goed, maar ik vind het toch jammer dat mijn dure kaart (vind ik tenminste) niet meer aankan.

De meegeleverde driver op de CD was 7122. Ge-update naar 7184, wat de nieuwste officieele versie zou moeten zijn; geen verbetering.

Vraag: wat kan ik nog verbeteren en wat is naar jullie ervaring de meest stabiele driver voor deze situatie???

P.S. De 3D 2003 rating is mij onbelangrijk, als m'n vrouw maar zonder freezes haar game kan spelen :-)

Vriendelijk dank... Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb nog steeds die rare beelden tijdens source en heb er een demo van gemaakt tijdens cs source

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/zie.dem

bovenstaande link kan je hem downe

wil iemand met cs source eens kijken en zeggen wat het is renderings fout of door te hoge oc

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95500

Probeer, als je een AGP-kaart hebt, je kaart eens op AGP4x te zetten ipv van AGP8x.

Als je een kaart en een mobo heb die allebei ZEGGEN AGP8x te ondersteunen, zetten ze hem automatisch op AGP8x.

AGP8x is echter rete-instabiel op verscheidene platforms. Ik heb het zelf zowel op een sis-mobo als op een via-mobo meegemaakt.
Sis heeft zelf een AGP-tool waarmee je de agp-snelheid kan zetten, maar voor via moet je gaan snorkelen in de software-wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144703

Hmmm ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hier beschreven, maar dan met mn PCI-E XFX 6600GT en mijn DFI LAN PARTY SLI-DR mobo. Als ik aan het gamen ben heb ik artifacts (niet al te vaak) en mn pc crasht soms. Ik dacht altijd dat mn pc niet kon crashen door een Grafische Kaart, maar dat kan blijkbaar dus wel. Gek maar waar is mn kaart niet OC en draait alles op stock. Verder heb ik een 350W voeding... misschien is dat de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 144703 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:38:
Hmmm ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hier beschreven, maar dan met mn PCI-E XFX 6600GT en mijn DFI LAN PARTY SLI-DR mobo. Als ik aan het gamen ben heb ik artifacts (niet al te vaak) en mn pc crasht soms. Ik dacht altijd dat mn pc niet kon crashen door een Grafische Kaart, maar dat kan blijkbaar dus wel. Gek maar waar is mn kaart niet OC en draait alles op stock. Verder heb ik een 350W voeding... misschien is dat de oorzaak?
Als je de voeding al vermoed dan zou ik als ik jou was proberen te testen met een zwaardere voeding. Ik weet de rest van je systeem niet maar als dat ook een beetje krachtig is is 350W waarschijnlijk wat aan de krappe kant, zeker als het zo'n merk X voeding betreft.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bleek een ander probleem te zijn. Mn 3D acceleratie valt gewoon weg |:( |:( |:( geen idee wat ik nu moet doen. Ik heb het gepost in het grote 6600GT topic deeltje 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Ik begrijp niet waarom mensen het altijd op de voeding gooien..

Als je bijv. op zo'n site waar je je power consumptie kunt checken kijkt, en dan invult wat je hebt kom je echt NIET aan de 300-350watt.

Ik heb een 300 of 350 watt (weet het geeneens) en een 6600gt, 2 hdds, dvd brander, xp2800 waarvan de vidkaart en cpu flink overklokt zijn. ZAT voeding power...

Al dat gezeik altijd. Verbaast me niets dat het dus ook dit keer niet aan de voeding ligt. ...

/einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoek nou AUB maar een oplossing voor mijn probleem (of dat van de andere natuurlijk). Ik heb geen zin meer in een crashende pc en wil weten of het de hardware of de software is. Is er misschien een progje dat je videokaart kan testen ofzow ^^... :X
Pagina: 1