Toon posts:

Geen Netwerkadres (Draadloos)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb een paar daagjes geleden een Wireless Broadband Router aangeschaft van E-Tech ( WGRT04), voornamelijk omdat er 2 notebooks in huis kwamen.
Ik heb de Router netjes achter de Speedtouch 510i Multi Pc modem gehangen, de setup gevolgd, in de router WPA-PSK encryptie ingesteld, en op notebook 1 werkt het nu draadloos.
In een van de gewone pc's heb ik ook even een standaard draadloos kaartje gestopt,
ook daar werkt het internet prima.
Gister even bezig geweest met notebook 2, alles precies hetzelfde ingesteld ( ook precies hetzelfde type notebook ) en nu krijgt ik aldoor de melding " Geen Netwerkadres Verkrijgbaar ".
Heel af en toe krijgt hij wel verbinding, maar doorgaans zegt hij dat hij geen draadloos netwerk kan vinden, en als hij het wel vind geeft hij doorgaans de melding dat hij geen netwerkadres kan krijgen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

iemand een oplossing?

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Hmm, het lijkt er bijna op dat je geen bereik hebt :|
Misschien moet je eens proberen direct naast je routertje te zitten.
Verder geen driver issues ofzo?
Wie weet heb je wel een brakke kaart/antenne in je laptop.
Nouja, succes iig :)

edit: in het ergste geval kun je alles nog handmatig adressen gaan geven (192.168.0.x)
maar dit is een oplossing die mogelijk weer andere problemen oplevert.

[ Voor 26% gewijzigd door DrEvil1986 op 04-04-2005 15:08 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
router - router

Is eentje wel DHCP uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem ligt dus pas bij de 2e (splinternieuwe) laptop, de andere laptop en pc die zitten net zo ver van de centrale en hebben nergens last van....

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:58:
het probleem ligt dus pas bij de 2e (splinternieuwe) laptop, de andere laptop en pc die zitten net zo ver van de centrale en hebben nergens last van....
Ik kan mn router inpakken in lood en dan heb ik zelfs geen ontvangst als ik er op zit })
Srry voor de gemene uitdrukking, maar je signaal kan gestoord worden door invloeden zoals betonijzer enz...
Weet je zeker dat het niet aan de ontvangst ligt?

Verwijderd

zet dhcp uit en geef ze ieder een eigen ip (niet dezelfde) van de vorm 192.168.0.xxx

Verwijderd

Topicstarter
de ontvangst is het probleem ook niet, nu blijkt dat op laptop 2 ook al geen netwerkadres te verkrijgen valt... als ik de WPA-PSK beveiliging er af haal, dan hebben wel alle drie verbinding (kan ook internetten enzo), maar geen netwerkadres, en met de beveiliging erop dan kan alleen de vaste pc een netwerkadres krijgen.

Enig idee hoe ik dat DHCP gedoe voor elkaar krijg met mijn router? Op de gewone manier werkt het niet want hij vraagt ook om een MAC adres, en alleen de vaste pc heeft er een geloof ik ( die kan ik tenminste als enige selecteren ) . De overige reeks getallen heb ik ook ingevuld, maar de laptops krijgen geen netwerkadres, dus ik zal waarschijnlijk daar ook een MAC adres voor in moeten vullen.

Verwijderd

Internetten zonder netwerkadres kan niet.

Ik vermoed dat je config niet in orde is, aangezien je zonder WPA wel kunt surfen.
Eerst je netwerk in orde krijgen (desnoods met handmatig toegekende IP adressen/gateway/dns) DAN pas met MAC gaan kl**ien . . .

Verwijderd

Topicstarter
hm nu krijg ik wel een netwerkadres zonder de beveiliging ( hij geeft in ieder geval geen melding dat hij geen netwerkadres kan krijgen, of dat er fouten zijn met de verbinding ) maar met WPA-PSK beveiliging liggen de laptops er weer af.... kheb ook al wireless zero uitgeschakeld, mocht ook niet baten

Verwijderd

Topicstarter
het probleem heb ik onderhand al gevonden. het was dus geen van jullie suggesties, maar het feit dat de bijgeleverde software van de laptop kaarten, de beveiliging niet goed aan kon ( mocht iemand hetzelfde probleem krijgen, die software uitschakelen, en handmatig netwerkeigenschappen invullen )

Verwijderd

Hey GhostX,
ik zit met hetzelfde probke dan jij indertijd.
Met mijn laptop zit ik naast mijn router, netwerkverbinding is dan ook uitstekend, maar toch blijft ie steeds hangen op "Netwerkadres verkrijgen" en na lange tijd komt er dan "Beperkte toegang"
Blijkbaar heb jij de oplossing gevonden! :)
Lag aan de bijgeleverde SW van de laptop netwerkkaart.
En oplossing is dan die software uitschakelen en handmatig de netwerkeigenschappen in te vullen.
Daar ik redelijk nieuw ben op netwerk-vlak is me dit toch niet erg duidelijk. Hoe kan ik die sw uitschakelen? En waar moet ik dan welke netwerkeigenschappen invullen?
Graag beetje meer uitleg please...

groetjes en alvast bedankt !

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
edit: niet goed gelezen en op oude rommel geantwoord, srry :)

edit2: dan toch maar wat zinvolle info. Je IP adres wordt toegewezen door DHCP, wat je vind in de TCP/IP eigenschappen van de eigenschappen van je netwerkverbinding.
daar zet je "IP adres automatisch verkrijgen" uit en vult het geheel in.

wat je bedoelt met "de software uitsschakelen" heeft waarschijnlijkt maken met de bijgeleverde software. In heel veel gevallen uninstall je die best als je SP2 hebt (en een losse driver voor je kaartje vindt). OF je zoekt in de instellingen ervan "let Windows handle my wireless connection of dergelijke"

je probleem kan ook wijzen op een probleem met de sleutels, dus doublecheck eerst dat even!

[ Voor 176% gewijzigd door the_stickie op 30-01-2006 11:50 ]

Verwijderd

ok ... bedankt om te antwoorden.

die "let Windows handle my wireless connection of dergelijke" heb ik inderdaad afstaan. Dit doe ik via de intel pro wireless software. Nu weet ik ook onmiddelijk wat hiermee bedoeld wordt.
Dit zal ik dus al aanpassen.

Verder jammer genoeg no luck... DHCP staat in orde, en ook de beveiligingsinstellingen staan zowel op router als op laptop identiek.

Zal vanavond de standaard windows software eens proberen. (zit nu op werk)
thx !

Verwijderd

het werkt !

Lag niet aan suggesties... wel de beveiligingsinstellingen :-/
Zonder beveiliging lukt het wel... nu als beveiliging MAC filtering opgezet en geen encryptie.
Loopt als een treintje !

thx voor't advies !
groetjes
Pagina: 1