Toon posts:

Hoe werken Musicmatch 10 en de iPod samen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Itunes begint me te iriteren. Ik heb Musicmatch 10 en wil die met mijn iPod (Photo 60GB) laten samenwerken. Ik heb contact tussen beiden echter ik zie in Musicmatch de directory met muziek bestanden niet op de iPod.

Ik kan bijvoorbeeld wel een mp3 in de root zetten op de iPod maar dan kan ik hem via het iPod menu nooit meer terug vinden om af te spelen. Hoe lost de meer ervaren gebruiker dit op?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Vraagje; waarom musicmatch ipv iTunes?

mp3's zelf kopieeren heeft geen zin, ze moeten via een speciale bestandsstructuur in hidden folders gezet worden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vanaf versie 10 ondersteunt Musicmatch de iPod niet meer. Je zult dus iTunes moeten gebruiken (of ephPod, of YamiPod, of de Winamp plugin...)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, dank.

Waarom dan een iPod plugin die geinstalleerd wordt in Musicmatch 10 zodra ik de eerste keer contact maak met de iPod vraag ik me af.

In iTunes mis ik een funktie als Super Tag, iets wat mijn mp3 verzameling hard nodig heeft. Ik kan wel gaan tag-en met Musicmatch maar hoe krijg je dan weer je bibliotheek in Itunes geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:33:
Dank, dank.

Waarom dan een iPod plugin die geinstalleerd wordt in Musicmatch 10 zodra ik de eerste keer contact maak met de iPod vraag ik me af.

In iTunes mis ik een funktie als Super Tag, iets wat mijn mp3 verzameling hard nodig heeft. Ik kan wel gaan tag-en met Musicmatch maar hoe krijg je dan weer je bibliotheek in Itunes geupdate?
Je kan al je mp3's taggen, en dan je hele collectie opnieuw importeren in iTunes (vervangen van je bibliotheek dus).

Voldoet de iTunes tag-functie niet?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:39:
[...]

Je kan al je mp3's taggen, en dan je hele collectie opnieuw importeren in iTunes (vervangen van je bibliotheek dus).

Voldoet de iTunes tag-functie niet?
Ja, had ik ook bedacht. Maar wel omslachtig

Of ik begrijp de itunes tag funktie nog niet volledig of nee hij bevalt niet. Ik heb het gevoel dat ik nummer voor nummer langs moet om de tag aan te passen. Musicmatch super tag gaat zelf via internet de meest waarschijnlijke matches zoeken en voorstellen. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:51:
[...]

Ja, had ik ook bedacht. Maar wel omslachtig

Of ik begrijp de itunes tag funktie nog niet volledig of nee hij bevalt niet. Ik heb het gevoel dat ik nummer voor nummer langs moet om de tag aan te passen. Musicmatch super tag gaat zelf via internet de meest waarschijnlijke matches zoeken en voorstellen. Vandaar.
Ok nou dat kan heel simpel. Je moet eerst zorgen dat alle nummers netjes getagged worden. Ik ben het idd met je eens dat iTunes niet het meest ideale programma daarvoor is. Je importeert eerst je hele muziekcollectie in MusicMatch 10, daarmee ga je alles netjes taggen tot je tevreden bent. Dan ga naar iTunes (je gooit je hele bibliotheek leeg, let wel op, dat ervoor zorgt dat je niet echt de bestanden ook wist!) dan importeer je al je muziek dmv bestand --> map aan bibliotheek toevoegen. Dat lijkt me heel makkelijk en zeker niet (veel) meer werk dan het direct via MusicMatch te doen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedank allemaal, ik ga aan de slag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56

Nietzman

Woei!

Gebruik anders Tag&Rename om mee te taggen. Die gaat ook op zoek naar CBBD entry's en is ook in staat de tags uit de filename te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt wel meedere nummers tegelijk taggen (selecteren, info en dan bijv artiest wijzigen). Als je een Mac had, zou je gebruik kunnen maken van de sloot aan Applescripts die voor iTunes beschikbaar is. Waar ik ook wel goede ervaring mee heb is foobar2000 met de freedb plugin. Die doet iets soortgelijks als Musicmatch.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1