Toon posts:

Asus WL-500g probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn router heeft de gewoonte om “uit te vallen”.
Mijn vriend gaf me 4 maanden geleden een router. Mijn vriend zei dat deze router zo slim is dat je alleen maar de UTP-straight kabel moet pluggen in de router en een andere UTP-straight kabel in de modem. Hij herkent hem meteen. Hij zei hierbij dat ie de gewoonte heeft om “uit te vallen”. Het heeft niets te maken met de stroomtoevoer. Hij vertelde dat je dit kan verhelpen door de router te resetten. Hij viel een keer uit. En ik resette hem. Het probleem werd toen verholpen. Ik kon weer internetten. Maar de laatste tijd helpt het resetten niet meer. In dat geval ga ik naar de instellingen van de modem, zelf heb ik een SpeedTouch Home 500. Uit het hoofd staat er dan ergens in de instellingen: connection down, en nog iets met PnP. De verbinding lijkt te zijn verbroken. Ik druk op verbinding verbreken en daarna verbindt ik opnieuw. Vanaf dat moment kan ik opnieuw internetten.
Ik denk: dit kan toch niet langer. Praktisch iedereen vindt dat deze modem een van de beste op dit moment is. Naar mijn mening zorgt de router ervoor dat de internet verbinding wordt verbroken. Misschien moet er iets in de instellingen veranderd. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Moet ik de firmware upgraden of downgraden? Op dit moment kan ik jullie niet vertellen welke firmware ik precies heb, aangezien ik niet bij de router kan. Vanavond zal ik jullie hier meer over kunne vertellen. Kunnen jullie me helpen dit probleem op te lossen?
Verder heb ik nog een vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat poort 9000 voor inkomende TCP-verbindingen wordt ingesteld en poort 7000 voor het zenden en ontvangen van UDP-diagrammen wordt ingesteld. Ik had al iets geprobeerd in de NAT instellingen van de router, maar dat leek niet te helpen. Weten jullie hoe het wel moet?
Ik heb niets veranderd aan de instellingen van de router op 192.168.x.x Alleen verscheidene keeren iets aan de NAT instellingen veranderd en weer ongedaan gemaakt. Het uitvallen was al aan de gang vooral ik iets aan de NAT instellingen had veranderd.
Ik dank jullie alvast voor de hulp.

Met vriendelijke groet

dgen