Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange PrePaid Problemen: oplichters, weg 10 euro!

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb zojuist een Orange PrePaid pakketje op de zwarte markt te Beverwijk gekocht. Ik heb hiervoor 6 euro betaald en Orange geeft na registratie 15 euro beltegoed: een leuk deal dus, dacht ik!

Ik heb de gebruiksaanwijzing en algemene voorwaarden van Orange goed doorgenomen: standaard zit er 5 euro beltegoed op een orange kaart en na telefonische registratie zou ik de resterende 10 euro moeten krijgen. Hiervoor zijn mijn naam, adresgegevens en bankrekeningnummer nodig.

Nu belde ik dus zojuist met Orange en willen ze mij de extra 10 euro niet geven omdat de verkoper die ik noem (Achmed, hal 3, stand 636.....) niet overeenkomt met de verkoper die zij in hun computerscherm hebben staan! Onzin toch! Sinds wanneer moet je bij Orange aangeven bij welke detailhandel je je prepaid pakket hebt gekocht? Ik heb hier nog nooit van gehoord en er wordt door Orange nergens melding van gemaakt.

Ik vermoed het volgende: mijn pre-paid pakket zat eerst bij een gsm die men doorverkocht heeft (naar het buitenland). De overgebleven belkaarten worden tegen zachte prijzen (door derden) verkocht. Het lijkt mij niet dat Orange mij nu de 10 euro kan onthouden. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil mijn 10 euro!!!! :( :( :(

Verwijderd

Gewoon zeggen dat je het bij de V&D hebt gekocht :)

• Gash
Dat is dus het probleem: blijkbaar heeft orange in hun computer staan aan welke winkel zij destijds dat pakket geleverd hebben. Omdat mijn verkoper niet overeen kwam met die winkel wilden ze mij dus ook niet die extra 10 euro geven: onzin toch? Maakt mij dit een slechtere klant voor Orange?????

Verwijderd

Dat wordt gedaan om fraude te voorkomen. Niets mis mee vind ik. De simlock wordt verwijderd van een Orange toestel en wordt door Achmed naar het buitenland gestuurd, de sim wordt daarna hier weer verkocht. Orange zal daar nooit en te nimmer iets aan verdienen, alleen maar geld op toeleggen aangezien het een pakket met toestel was en het toestel nu al weg is.

• Gash
Het gaat er bij Orange toch juist om dat er gebeld wordt met hun simkaart? Het toestel is toch alleen een lokkertje?????

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02
Ik vind dat Orange in zijn recht staat. Koop het dan ook niet op de zwarte markt.

Verwijderd

Ben jij van plan op te waarderen als die € 15 op is?

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:02
@ATB,

Dat fraude verhaal roepen ze zelf op toch.... Dan moeten ze maar niet voor weinig een telefoon leveren.
Orange wilt uiteindelijk gewoon een stuk marktaandeel lijkt me. Dat doe je alleen met mensen die bellen zowel geregistreerde als niet geregistreerde.

Waarschijnlijk waardeer je echt wel na die 15 euri je kaartje op, teminste met het gemiddelde belgedrag wel.

Om welke redenen kunnen ze eigenlijk weigeren. Staat niets over bij de algemene voorwaarden.

Trouwens volgende stap van Achmed wordt noteren waar hij welk kaartje heb gekocht en dan holt Orange toch weer achter de feiten aan.

• Gash
Wat ik uiteindelijk met mijn kaart doe is toch niet van belang? Orange biedt een prepaid pakket aan met 15 euro beltegoed die zij verstrekt als ik mijn naam, adres & bankgegevens doorgeeft. Nu passen zij ineens hun regels aan.........Ik vind het echt niet kunnen.

Welk recht heeft Orange om mij dit te weigeren? Mogen prepaidpakketten niet doorverkocht worden? Als Orange zijn prepaid pakket levert aan bedrijf A, die hem vervolgens doorverkoopt aan bedrijf B en ik koop dat pakket van B.......Ben ik dan per definitie een slechtere klant voor Orange???????

• Atomius
  • Laatst online: 11:02
Je hebt idd ook van die mensen die vor 6 euro een kaart kopen, die "gratis" 10 euro innen en als het op is, een nieuwe kaart kopen... En dan topics starten op GoT...

[ Voor 15% gewijzigd door Atomius op 03-04-2005 17:31 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hmm, je betaalt 6 euro, en je krijgt 5 euro.

Iets zegt me dat dit vantevoren berekend is.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als je een bonnetje hebt van de aankoop van die kaart is er weinig aan de knikker. Maar die heb je vast niet van die 'Harry' van de zwarte markt. Dus ja, jammer :X Dat figuur verkoopt ze niet voor niets zonder bonnetje denk ik ;)

Volgende keer toch maar even naar de echte dealer B)

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 03-04-2005 17:36 ]

/dev/null

• Gash
WizZie- schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:31:
Je hebt idd ook van die mensen die vor 6 euro een kaart kopen, die "gratis" 10 euro innen en als het op is, een nieuwe kaart kopen... En dan topics starten op GoT...
Zo'n topic ben ik nog niet tegengekomen, maar ook al zou een persoon zoiets doen: is dat niet toegestaan dan? Bij de kijkshop verkopen ze pre-paid pakketjes voor 7,50 ook inclusief 15 euro beltegoed. Heb jij ooit gelezen dat het verplicht is om daarna op te waarderen??????

Verwijderd

De volgende stap wordt het afschaffen van korting op prepaid toestellen of het gratis beltegoed. Door dit soort praktijken is dat het gevolg en worden, zoals altijd, de eerlijke mensen die wel met de juiste bedoelingen zo'n toestel kopen benadeeld en moeten ze voortaan de hoofdprijs betalen voor een prepaid toestel.

Orange verkoopt die toestellen al met verlies, dat willen ze terug verdienen doordat de klant er mee gaat bellen en na die gratis € 15 nog een paar keer opwaardeerd. Als alleen die gratis € 15 wordt opgebeld (wat natuurlijk bijna alleen maar gebeurd) naar een nummer van bijv. KPN kost dat Orange ook nog eens geld aangezien ze voor ieder gesprek naar de concurrent betalen aan die concurrent. En jullie zagen dit koopje liggen en dachten ongetwijfeld niet van "Goh, even lekker die € 15 opmaken en dan dat kaartje weggooien", nee jullie blijven dat simkaartje trouw gebruiken daarna...?

• Gash
I_Stealth_I schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:35:
Als je een bonnetje hebt van de aankoop van die kaart is er weinig aan de knikker. Maar die heb je vast niet van die 'Harry' van de zwarte markt. Dus ja, jammer :X Dat figuur verkoopt ze niet voor niets zonder bonnetje denk ik ;)
Het gaat er niet om dat ik geen bonnetje heb: die heb ik namelijk wel, maar de naam van mijn verkoper komt niet overeen met de naam van de winkel waaraan Orange beweert geleverd te hebben..........

• Tuglio
Ik neem aan dat je niet na 2 keer niet nog een kaartje kan registreren. Ook al weet je wel de naam van de winkel.

Orange heeft het recht om een klant niet als klant te accepteren. indien er een redelijk vermoeden bestaat dat de klant de overeenkomst niet naar behoren zal naleven.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:36:
De volgende stap wordt het afschaffen van korting op prepaid toestellen of het gratis beltegoed. Door dit soort praktijken is dat het gevolg en worden, zoals altijd, de eerlijke mensen die wel met de juiste bedoelingen zo'n toestel kopen benadeeld en moeten ze voortaan de hoofdprijs betalen voor een prepaid toestel.

Orange verkoopt die toestellen al met verlies, dat willen ze terug verdienen doordat de klant er mee gaat bellen en na die gratis € 15 nog een paar keer opwaardeerd. Als alleen die gratis € 15 wordt opgebeld (wat natuurlijk bijna alleen maar gebeurd) naar een nummer van bijv. KPN kost dat Orange ook nog eens geld aangezien ze voor ieder gesprek naar de concurrent betalen aan die concurrent. En jullie zagen dit koopje liggen en dachten ongetwijfeld niet van "Goh, even lekker die € 15 opmaken en dan dat kaartje weggooien", nee jullie blijven dat simkaartje trouw gebruiken daarna...?
Hoeft niet, zolang die figuren er geen truukjes mee uithalen met unlocken en doorverkopen. Ik kan me voorstellen dat Orange niet graag haar kaas van het brood af laat vreten. Er zit subsidie op, dus daar kunnen ze naar fluiten. Eigenlijk vind ik het dus 100% terecht dat Orange even nagaat waar wie je dealer is.

/dev/null

• Gash
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:36:

Dat lijkt me eerder een geval van slecht koopmanschap van Orange. Er zijn blijkbaar mensen die gewoon zo voordelig mogelijk willen bellen en op de manier die jij beschrijft zou dat mogelijk kunnen zijn. Orange biedt een pakket aan, maar komt ineens, zonder er van te voren melding van te maken met extra leveringsvoorwaarden. Dit is juridisch aanvechtbaar volgens mij.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:37:
[...]

Het gaat er niet om dat ik geen bonnetje heb: die heb ik namelijk wel, maar de naam van mijn verkoper komt niet overeen met de naam van de winkel waaraan Orange beweert geleverd te hebben..........
Wat is dan je probleem? Neem dan contact op en zeg dat je even de oorspronkelijke dealer wilt weten. Kost jou een telefoontje. Daarna bel je orange op en zeg je de dealer en dan is het geregeld! Als hij dat niet kan zeggen, dan is gewoon niet zuivere koffie en denk ik dat het van de vrachtwagen gevallen is.

[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 03-04-2005 17:44 ]

/dev/null

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:40:
[...]

Hoeft niet, zolang die figuren er geen truukjes mee uithalen met unlocken en doorverkopen. Ik kan me voorstellen dat Orange niet graag haar kaas van het brood af laat vreten. Er zit subsidie op, dus daar kunnen ze naar fluiten. Eigenlijk vind ik het dus 100% terecht dat Orange even nagaat waar wie je dealer is.
Precies.Ze doen dit alleen maar ter preventie van fraude en zo te merken doen ze dat terecht,gezien het zwarte markt verhaal.

• Gash
I_Stealth_I schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:42:
[...]

Wat is dan je probleem? Neem dan contact op en zeg dat je even de oorspronkelijke dealer wilt weten. Kost jou een telefoontje. Daarna bel je orange op en zeg je de dealer en dan is het geregeld!
Nog ff en dan moet ik 3x in de lucht springen, 1x in mijn handen klappen en de buurvrouw een zoen geven voordat ik mijn 10 euro krijg. In de voorwaarden staat dat ik mijn 10 euro krijg als ik mijn naam, adres & bankgegevens doorgeef: Orange moet zich toch gewoon aan zijn eigen regels houden?

Verwijderd

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:40:
Dat lijkt me eerder een geval van slecht koopmanschap van Orange. Er zijn blijkbaar mensen die gewoon zo voordelig mogelijk willen bellen en op de manier die jij beschrijft zou dat mogelijk kunnen zijn. Orange biedt een pakket aan, maar komt ineens, zonder er van te voren melding van te maken met extra leveringsvoorwaarden. Dit is juridisch aanvechtbaar volgens mij.
Niet alleen van Orange, alle netwerken hebben hetzelfde probleem maar alleen Orange doet er iets aan. Jammer voor jou maar erg slim en verstandig van Orange. Dan ga je gewoon terug naar Achmed en haal je een willekeurige andere sim. En dan maar hopen dat je daar wel extra tegoed bij krijgt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:30:
Wat ik uiteindelijk met mijn kaart doe is toch niet van belang? Orange biedt een prepaid pakket aan met 15 euro beltegoed die zij verstrekt als ik mijn naam, adres & bankgegevens doorgeeft. Nu passen zij ineens hun regels aan.........Ik vind het echt niet kunnen.

Welk recht heeft Orange om mij dit te weigeren? Mogen prepaidpakketten niet doorverkocht worden? Als Orange zijn prepaid pakket levert aan bedrijf A, die hem vervolgens doorverkoopt aan bedrijf B en ik koop dat pakket van B.......Ben ik dan per definitie een slechtere klant voor Orange???????
Niet per definitie een slechtere Orange klant of beller natuurlijk. Maar wel een beklag die je kan doen bij jou verkoper en dat is niet orange volgensmij. Dat Orange een afspraak heeft blijkbaar tussen zichzelf en de detailhandel over het verkopen pakketen en dat jij nu via een niet bedoelde (blijkbaar) route ook zo'n pakket in handen weet te krijgen is iets wat los van elkaar staat lijkt mij.

Orange legt haar pakketen tekoop (in overleg) bij een detail handel. De eerst bedoelde winkel die ook in de computer staat waar het pakket geleverd/verkocht moet worden. Alleen dan heb jij als koper van een orange pakket bij een orange verkooppunt met hun direct te maken.

Nu koop jij een orange pakket eigenlijk als twee de hands via een handelaar. Verplichtingen zijn nu alleen tussen koper & verkoper van dat pakket. Niet voorbij de door jou benoemde Achmed in Beverwijk direct naar Orange wijzen lijkt mij. Koop daar eens een auto en wijs naar Volkswagen als hij niet inorde is :?

De oplichter(s) uit je topictitel is dan ook de verkoper lijkt mij. (als hij het al weet)

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 03-04-2005 17:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik denk dat het hem niet gaat worden. Maar je kan proberen nog een keer te bellen; er zitten vast wel meer mensen op zo'n callcenter. Misschien neemt die persoon het niet zo nou met de regels. Je ken het altijd proberen; leuk orange chickje ofzo...beetje inpakken met je praatjes :9

Je kan misschien ook (indien aanwezig) het in een Orange shop proberen te reclameren.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 03-04-2005 17:49 ]

/dev/null

Verwijderd

ja Orange moet zich aan haar eigen regels houden, doen ze het niet ben je vrij om geen zaken meer met ze te doen. Zoals altijd, tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot verschil.

Verwijderd

Orange kan ook vragen met welk toestel je het pakket gekocht hebt. Dat weet je ook niet en Orange heeft ongetwijfeld in de dealer voorwaarden staan dat de pakketten niet los verkocht mogen worden. Dan heb jij die sim dus niet legaal gekocht en zullen ze (net zoals nu) de sim niet activeren.

Blijkbaar speelt dit op zo'n grote schaal dat er maatregelen tegen nodig zijn en dat doen ze niet omdat dit door de beugel kan.

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:47:
Ik denk dat het hem niet gaat worden. Maar je kan proberen nog een keer te bellen; er zitten vast wel meer mensen op zo'n callcenter. Misschien neemt die persoon het niet zo nou met de regels. Je ken het altijd proberen; leuk orange chickje ofzo...beetje inpakken met je praatjes :9

Je kan misschien ook (indien aanwezig) het in een Orange shop proberen te reclameren.
Onder het nummer zal ongetwijfeld al een aantekening gemaakt zijn van de eerste, mislukte activatie poging met de reden erbij vermeld.

• Gash
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:46:
[...]

Niet alleen van Orange, alle netwerken hebben hetzelfde probleem maar alleen Orange doet er iets aan. Jammer voor jou maar erg slim en verstandig van Orange. Dan ga je gewoon terug naar Achmed en haal je een willekeurige andere sim. En dan maar hopen dat je daar wel extra tegoed bij krijgt.
Slim en verstandig van Orange? Ik vind het oplichting! Nogmaals: Orange brengt prepaid-pakketten in omloop met daarop 15 euro beltegoed. Of ik die nu als consument bij leverancier A of B koop maakt niet uit en in de algemene voorwaarden van Orange wordt ook nergens over gesproken.

En wat de telefoons betreft: die zullen best doorverkocht worden zonder simlock, de winst steekt leverancier A dan in zijn zak. Orange moet juist blij zijn dat hun simkaart alsnog in omloop wordt gebracht, zelfs zonder de voordelige telefoon!

Het pakket was uiteraard splinternieuw en nog niet eerder gebruikt.........

[ Voor 5% gewijzigd door Gash op 03-04-2005 17:53 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:51:
ja Orange moet zich aan haar eigen regels houden, doen ze het niet ben je vrij om geen zaken meer met ze te doen. Zoals altijd, tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot verschil.
Tussen recht op geld hebben en geld krijgen zit ook zeeën van ruimte, zelfde als recht hebben en je recht krijgen ;)

Alleen is de vraag nu eigenlijk of de TS zaken heeft gedaan met Orange of dat hij een tweedehands pakket heeft gekocht van iemand op een kraampje. (bij wijze van spreken).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:52:
En wat de telefoons betreft: die zullen best doorverkocht worden zonder simlock, de winst steekt leverancier A dan in zijn zak. Orange moet juist blij zijn dat hun simkaart alsnog in omloop wordt gebracht, zelfs zonder de voordelige telefoon!
Blij zijn met het feit dat jij die € 15 op maakt en zo Orange nog meer verlies opleverd?

• Gash
bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:53:
[...]

Alleen is de vraag nu eigenlijk of de TS zaken heeft gedaan met Orange of dat hij een tweedehands pakket heeft gekocht van iemand op een kraampje. (bij wijze van spreken).
Volgens mij doe ik zaken met Orange zodra ik me met dat prepaidpakket als gebruiker aanmeld. Ik ben degene die dan een relatie aangaat met Orange. Ik ben de gebruiker van de simkaart en Orange blijft de eigenaar van de simkaart (zoals in de algemene voorwaarden van Orange is te lezen).

• Tuglio
@kriby,

Gash is niet de eerste die op Bevers zijn prepaid kaartje koopt en zeker niet de laatste. Tuurlijk zullen er mensen zijn die het nummer maar 1 keer gebruiken om zijn kaart leeg te bellen maar het merendeel zal daar gewoon een kaartje kopen en dat kaartje blijven gebruiken. Waarschijnlijk ook nog wel opwarderen.
Ze hebben al veel geld verloren aan die unlock knakkers. Weet niet de prijzen inkoop prijzen van bijvoorbeeld een 3310. Maar die zal toch wel zeker 100 euri kosten. Dan nog een GSM prepaid kaart laten maken. Mooi doosje eromheen. Het geheel inpakken in een nog mooier doosje (telefoon + prepaid pakket).
Als zo'n pakketje 39 euri verkoop kost heeft orange dan al gigantisch verlies. Dan zou ik toch minder moeilijk doen om klanten te weigeren die zich graag willen registreren maar de naam van de winkel niet weten.
Stel dat 1 op de 5 mensen die daar een kaartje kopen alleen het kaartje gebruiken voor het beltegoed. Dan verliezen ze een klein beetje geld (niet eens meer dan 2 euri, nog minder als er ook orange nummers bij dat bellen zitten). Terwijl als die klant zijn nummer wel 1 jaar gebruikt om ook gebeld te worden verdienen ze uiteindelijk toch aan hem.
En die andere 4 van de 5 mensen waarderen echt wel hun kaartje op. Als je al zoveel geld heb geinvesteerd in klanten die je nog moet leren kennen (minimaal 61 euri in mijn voorbeeld) dan kan je beter nog die 2 euri extra investeren om zo nog groep bellende klanten te krijgen.

Ook al wordt je gebeld met zo'n orange kaartje loopt er toch weer 1 extra orange klant rond.

• Gash
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:55:
[...]

Blij zijn met het feit dat jij die € 15 op maakt en zo Orange nog meer verlies opleverd?
Als dit op grote schaal gedaan zou worden dan moet Orange bij zichzelf ten rade moeten gaan. Zoals ik al eerder schreef: dat is dan gewoon slecht koopmanschap! Als ze hierdoor dik verlies lijden moeten ze met een nieuwe, waterdichte, formule komen en uiteraard alle klanten op de hoogte stellen van hun nieuwe algemene voorwaarden.............

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[...]

Slim en verstandig van Orange? Ik vind het oplichting! Nogmaals: Orange brengt prepaid-pakketten in omloop met daarop 15 euro beltegoed
Nope, dat doet Achmed. Achmed heeft ze ingekocht, geen probleem. Maar hij heeft ze niet van Orange gekocht en dat mag niet van Orange.
. Of ik die nu als consument bij leverancier A of B koop maakt niet uit en in de algemene voorwaarden van Orange wordt ook nergens over gesproken.
Blijkbaar dus wel. Maar als het een goede verkoper was geweest zal dit niet tot problemen leiden. Ze zijn gestript uit prepay-paketten denk ik.

Het pakket was uiteraard splinternieuw en nog niet eerder gebruikt.........
Ik weet niet, de verkopende partij krijgt volgens mij alleen zijn geld/premie als de kaart geactiveerd wordt binnen een bepaald termijn. Dus daarom checken ze dat.

/dev/null

Verwijderd

[...]
Of ik die nu als consument bij leverancier A of B koop maakt niet uit...
Als leverancier A en B erkende bedrijven zijn waar Orange afspraken mee heeft gemaakt niet nee,maar dat is nu niet het geval.

• Tuglio
I_Stealth_I schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:01:

Ik weet niet, de verkopende partij krijgt volgens mij alleen zijn geld/premie als de kaart geactiveerd wordt binnen een bepaald termijn. Dus daarom checken ze dat.
Ik denk als de verkopende partij zijn geld/premie niet zou krijgen dat hij zelf wel die kaart zou activeren op het moment dat hij het pakket verkoopt aan een klant.

• Gash
Op de verpakking van het prepaidpakketje zou dan eigenlijk een vermelding moeten staan a la:

''wanneer je deze simkaart niet met een toestel koop kun je fluiten naar je 10 euro''.......

Verwijderd

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:56:
[...]

Volgens mij doe ik zaken met Orange zodra ik me met dat prepaidpakket als gebruiker aanmeld...
En hun het goedgekeurd hebben.Wat nu niet het geval is.
Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:06:
Op de verpakking van het prepaidpakketje zou dan eigenlijk een vermelding moeten staan a la:

''wanneer je deze simkaart niet met een toestel koop kun je fluiten naar je 10 euro''.......
Nee,want het was sowieso al de bedoeling dat je 'em met een toestel kocht.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 18:08 ]

• Gash
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:06:
[...]

En hun het goedgekeurd hebben.Wat nu niet het geval is.

[...]

Nee,want het was sowieso al de bedoeling dat je 'em met een toestel kocht.
Dat weet ik als consument toch niet? Als blijkt dat op grote schaal toestellen los verkocht worden moet Orange naar zijn (aanstaande) klanten zoals ik duidelijk zijn en alsnog op de verpakking van de simkaart vermelden dat het een simkaart betreft die bij een toestel hoort. Op de zwarte markt zijn namelijk duizenden van die kaarten te koop.

Verwijderd

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:11:
[...]

Dat weet ik als consument toch niet? Als blijkt dat op grote schaal toestellen los verkocht worden moet Orange naar zijn (aanstaande) klanten zoals ik duidelijk zijn en alsnog op de verpakking van de simkaart vermelden dat het een simkaart betreft die bij een toestel hoort. Op de zwarte markt zijn namelijk duizenden van die kaarten te koop.
Dat weet jij inderdaad niet,omdat de verkoper je dat hoort uit te leggen,wat Achmed dus niet heeft gedaan,in zijn voordeel.Dus ik zou als ik jou was de schuld aan Achmed geven en niet aan Orange.

Verwijderd

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:11:
Ze vermelden het niet op de verpakking maar vertellen 't je aan de telefoon. Achmed had je die sim nooit mogen verkopen want deze sims horen niet los verkocht te worden, de persoon die ze uit die pakketten haalt is degene die dit probleem veroorzaakt heeft en met hem zal je het moeten oplossen lijkt me.

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:03
Vind het wel vreemd. Ben nog nooit gevraagd om de naam van de dealer en heb er al wat orange prepaid kaartjes op mijn naam staan. Blijkbaar staat dit nummer wel in hun systeem als niet helemaal zuiver.

• Gash
Hartelijk dank voor het verdedigen van Orange, maar dan kom ik dus uiteindelijk uit bij het feit dat zij natuurlijk nooit zomaar, onaangekondigd, kunnen vragen bij wie ik mijn pakketje heb gekocht. Wat nu als ik hem kado heb gekregen? Kan ik dan ook fluiten naar mijn 10 euro?

Verwijderd

Maite schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:25:
Vind het wel vreemd. Ben nog nooit gevraagd om de naam van de dealer en heb er al wat orange prepaid kaartjes op mijn naam staan. Blijkbaar staat dit nummer wel in hun systeem als niet helemaal zuiver.
Misschien valt het kaartje binnen de range van een gestolen pakket? Ik noem maar een voorbeeld :)

• Tuglio
Achmed trekt toch weer aan langste eind en zijn "nieuwe" klanten ook.

Zijn volgende stap is gewoon type toestel noteren misschien nog wel met imei en winkel. En klaar.

Ben benieuwd wat orange dan gaat doen.

Misschien is de toekomst hele verhaal omdraaien....? Telefoons blokkeren via IMEI..... maar ja dat is de nieuwste stap weer imei veranderen...

Aktie=reactie

• Gash
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:28:
[...]

Misschien valt het kaartje binnen de range van een gestolen pakket? Ik noem maar een voorbeeld :)
Misschien wel, maar daarvan kunnen ze dan toch wel melding maken? Ik voel me nu echt in de zeik genomen door Orange.

• Maite
Sorry maar dat is het risico als je iets op de zwarte maarkt koop. Maar je heb wel gelijk, ze hadden jou de reden wel aan de telefoon kunnen vertellen

Verwijderd

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:31:
[...]

Misschien wel, maar daarvan kunnen ze dan toch wel melding maken? Ik voel me nu echt in de zeik genomen door Orange.
Waarom zouden ze? Als jij gewoon je kaartje koopt in een normale winkel heb je er ook geen waar wat mis mee is.

Edit: Ik bedoel dus van te voren.Maar achteraf kunnen ze inderdaad de reden wel vertellen.Ik denk alleen niet dat ze daartoe verplicht zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 18:37 ]

Verwijderd

orange staat niet in zn recht want er worden ook losse kaarten verkocht aan die.
achmed ali`s door hun zelf.
en ja ik kom op vaak op de zwarte markt en als je om bonnentje vraagt krijg je dat.
want wat is het verschil orange heeft ook vaak genoeg geadverteerd met 5 euro simkaarten bij de kijkshop.
en toevallig heb ik zelf ook een orange kaartje gekocht en ja bij mij is het geld er 15 min na bij gezet.

dus waar ligt het probleem nu ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:36:
orange staat niet in zn recht want er worden ook losse kaarten verkocht aan die.
achmed ali`s door hun zelf.
en ja ik kom op vaak op de zwarte markt en als je om bonnentje vraagt krijg je dat.
want wat is het verschil orange heeft ook vaak genoeg geadverteerd met 5 euro simkaarten bij de kijkshop.
en toevallig heb ik zelf ook een orange kaartje gekocht en ja bij mij is het geld er 15 min na bij gezet.

dus waar ligt het probleem nu ???
Misschien heb jij gewoon de mensen van Orange getroffen die het niet zo heel nouw met de regels nemen en het door de vingers zien.

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

neh

Gash schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:31:
[...]

Dan voel je dat verkeerd. Orange brengt die dingen niet op de markt zoals Achmed ze verkoopt, dus als iemand je in de zeik genomen heeft is Achmed dat wel. Dat je een product van Orange koopt betekent niet per definitie dat zij de schuldige zijn in dit verhaal.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Maite
Het feit dat ze naar de dealer vragen duidt toch erop dat er wat aan de hand is met dit nummer. Dat wil niet zeggen dat dit voor alle Orange kaartjes die je op de zwarte maarkt koop zo is. Soms zit er gewoon een rotte appel tussen

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ze zullen wel in de computer daar controleren of de simkaart bij de bijbehorende telefoon wordt geactiveerd (IMEI nummer), daarna maakt het niet uit waarschijnlijk.
Als de telefoon niet overeenkomt wordt er naar de dealer gevraagd denk.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb alles gelezen en ik moet zeggen dat ik me de reactie van Orange goed voor kan stellen. Alles duidt erop dat je een SIMkaart heb die gestolen is en dat kan je Orange idd niet kwalijk nemen, daarvoor moet je bij Ahmed zijn.

Laat dit een wijze les zijn voor als je nog eens iets in Beverwijk wilt kopen! Ik heb daar vele mooie 'aanbiedingen' laten liggen, omdat ik het niet vertrouwde. (Met niet elektronische zooi, zoals bv. beeldjes of boeken, kan er niet veel loos zijn.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Misschien valt het kaartje binnen de range van een gestolen pakket? Ik noem maar een voorbeeld
Juist, en wie zegt dat jij hem wel bij die knakker gekocht hebt en niet gejat bij de kijkshop?

De toestellen en sim nummers worden niet voor niets geregistreerd.
Dat fraude verhaal roepen ze zelf op toch....
Maar dat betekend niet dat ze dan belazerd mogen worden.

Zoals eerder gezegd; gelijk hebben is anders dan gelijk krijgen en je hebt geen poot om op te staan. Kaart is niet op een legale manier verkocht en niet bij de juiste dealer. Orange mag klanten weren bij een vermoede dat het om een niet legale situatie gaat.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Snap nu alleen nog niet waarom Orange in jouw ogen oplichters zijn. Of bedoel je daarmee je handelaar? :?

ps.
Het is maar 10€. Ga je druk maken om andere dingen. (En zie het positief in! Je hebt weer wat geleerd vandaag!) :O :P

• Gash
Ik ben dan toch degene die een gestolen kaart heeft gekocht? Waarom vertellen ze me dat dan niet gewoon? Ik bied zelfs aan mijn naam, adres & bankrekening te geven om de kaart te registreren. Die had ze dan op zijn minst moeten noteren, hadden ze gelijk een heler te pakken gehad! ;)

Heb ik nu net die ene rotte appel gekocht of kun je o.a. op de zwarte markt duizenden prepaid nummers kopen en geen van die kaarten kunnen geregistreerd worden?

Ik heb trouwens ook een folder gekregen van die verkoper van zijn zaak in Amsterdam.........Zo'n vage dealer was het dus echt niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Gash op 03-04-2005 18:57 ]

• Tuglio
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:51:
[...]

Orange mag klanten weren bij een vermoede dat het om een niet legale situatie gaat.
Dan moeten ze kaart helemaal afsluiten en niet nu zo openstellen. Ze willden nu dus wel de voordelen maar niet de eventuele nadelen... niet echt fair play.

Gewoon 1 druk op de knop en alle vage kaarten uit het systeem halen.

Maar nu je wel met die kaart kan bellen moeten ze ook opwaarderen als GASH zijn gegevens wil geven

• magnifor
  • Niet online
Ik heb trouwens ook een folder gekregen van die verkoper van zijn zaak in Amsterdam.........Zo'n vage dealer was het dus echt niet.
Dan kun je naar zijn zaak gaan en je probleem uitleggen. :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je niet gewoon aan Orange melden dat je die kaart bij die Amsterdamse winkel hebt gekocht? (Of is dat nu te laat?)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

magnifor schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:09:
[...]

Dan kun je naar zijn zaak gaan en je probleem uitleggen. :)
Je bent meer kwijt aan benzine en ergernis dan dat je even een nieuwe kaart koopt bij de Belcompany/The Phone House whatever die verkopen ze namelijk óók, maar dan betrouwbaar. ;)

/dev/null

• magnifor
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:15:
[...]

Je bent meer kwijt aan benzine en ergernis dan dat je even een nieuwe kaart koopt bij de Belcompany/The Phone House whatever die verkopen ze namelijk óók, maar dan betrouwbaar. ;)
Hij woont in Amsterdam. Dus die zaak ligt zeer waarschijnlijk redelijk in de buurt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 03-04-2005 19:38 ]

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Gewoon terug naar achmed en een ander kaartje halen?

of lekker een andere provider uitzoeken ipv da klote orange he ;)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

En als je nou zo'n kaartje cadeau krijgt?

Wat kan orange dan doen?

• Maite

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je topictitel klopt niet helemaal ;) want hoe kun je nou 10 euro kwijt zijn als je maar 6 euro hebt betaald :? :)
Voorzover ik weet moeten die kaartjes door de dealer worden geactiveerd direct bij aankoop waarna ze door de gebruiker kunnen worden geregistreerd. Dat heeft jouw dealer nagelaten en daar ben jij nu de dupe van. Hieruit blijkt maar weer dat goedkoop = duurkoop. Voor slechts een paar euro meer koop je bij een betrouwbare dealer een kaartje waarmee je wel de 10 euro krijgt.

Dit topic gaat dicht omdat de deal tussen de zwarte-markt handelaar en topicstarter weinig met telefonie te maken heeft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.