camera op laten nemen via pc.

Pagina: 1
Acties:

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:06
Hey ,

Ik had nou vraag en wist niet precies waar thuis hoorde dus plaats maar hier neer ik hoop dat het op goede plaats staat
Nou mijn vraag:
Ik wil van een pc een soort opnamestation maken voor beveiliging camera gewoon een camera met zwart-wit die je ook wel is bij winkels ziet nou heb wel gezien dat je die op video-recorder kan aan sluiten is dit eigenlijk ook mogelijk om pc te laten gebruiken???
Welke dingen heb ik dan nodig denken jullie

Als iemand dit weet plz vertel dan.

[ Voor 9% gewijzigd door mklcln op 03-04-2005 17:07 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

software: Data Becker programma "Webcam Thuischeck " (nog niet gebruikt; zat in rommelbak van V&D voor € 1,-- ; iets dergelijks is wel gratis te downloaden nu denk ik).
hardware: grafische kaart met Video-in .... (of een losse video digitizer)

eagle

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg dat je een TV input op je systeem hebt waar je de camera op aan kan sluiten.
Of pak een webcam met motion detector software.

• mklcln
Video Out zit erop maar is geen webcam he
Wij hebben wireless security camera`s gekocht op groothandel. :?

[ Voor 3% gewijzigd door mklcln op 03-04-2005 17:08 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je de camera's al hebt is het misschien handig om wat info omtrent die dingen te geven?

offtopic:
let ff een klein beetje op je taalgebruik en leestekens enzo, van je startpost klopt taalkundig echt helemaal niks. Owja, en groeten doen we hier ook niet. Zie: Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2005 16:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dpz schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:38:
Video Out zit erop maar is geen webcam he :S
Wij hebben wireless security camera`s gekocht op groothandel.
Ik had het ook over een video IN niet over een out. In dit geval gewoon een TV in op je systeem regelen en daar de cam op aansluiten. Evt met software het ding aansluiten.

offtopic:
enne :S is een MSN smiley en die sucken :P

• mklcln
Speciaficaties

TV-Systeem:
BeeldSensor:
VideoSysteem:
Frequentie zender:
Max. Bereik:
Zender Antenne:
Zender gevoeligheid:
Aantal van effectief beeld:
Scan systeem:
Hulpingangen:

Zwart/Wit EIA
1/4 "CMOS
PAL
2,4 Ghz
100m
Richtantenne
0dBm FCC
320x240
2:1 invlechten
1 video & 1 audio

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dpz schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:02:
Speciaficaties

TV-Systeem:
BeeldSensor:
VideoSysteem:
Frequentie zender:
Max. Bereik:
Zender Antenne:
Zender gevoeligheid:
Aantal van effectief beeld:
Scan systeem:
Hulpingangen:

Zwart/Wit EIA
1/4 "CMOS
PAL
2,4 Ghz
100m
Richtantenne
0dBm FCC
320x240
2:1 invlechten
1 video & 1 audio
En wat voor uitgangen zitten er op het ding waarmee dat geval aangesloten wordt, gewoon S-video of composite?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is een wireless cam, dus een webcam via wifi, die zul je dus moeten "aansluiten" door een wifi kaartje in de opneem pc. vervolgens met de juiste (bijbehorende) software kan je het beeld dan wel vastleggen.

Heb je alleen losse camera's gekocht ofzo :? Normaal zit daar een handleiding en een cd met software bij lijkt me :?

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2005 17:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mklcln
Het zijn niet de echte wireless cams voor op pc maar die je ook ooit in winkels ziet orion :?

En die video en audio in en uitgangen dat weet niet precies wat het is :?

[ Voor 3% gewijzigd door mklcln op 03-04-2005 18:11 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

K, ik dacht dat op te maken uit de 2,4GHz frequentie, maar dat is idd natuurlijk ook geen garantie dat et gewoon WLAN is. Mgoed hoe dan ook moeten die camera's of een video uitgang hebben die je met een kabeltje op een video-ingang van je pc kan aansluiten (mits je die een hebt), of ze doen alleen wireless, maar dan zullen ze neem ik aan toch ergens naartoe zenden, zit er niet een soort basis station bij ofzo met daarop de benodigde aansluitingen?

PS: heb je niet een merk en type ofzo? Aan deze beperkte info hebben we niet heel erg veel.

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025
Als je niet weet wat het is, is het misschien handig om of een typenaam/nummer te melden, of nog handiger een foto te maken van de aansluitingen/stekkers die de camera heeft. Dan kunnen wij het voor je opzoeken of zien.

Echter denk ik dat het van die jaren 80 modellen zijn met coax uit. Dan heb je inderdaad een (behoorlijk goede) compu nodig met TV-in en veel schijfruimte. Het was eenvoudiger (en goedkoper?) geweest om een paar webcams aan te schaffen.

.

Pagina: 1