Toon posts:

hdd of mobo veroorzaker van vastlopers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Laatst is mijn wc setup gaan lekken en daarbij is koelvloeistof in de ide aansluiting van mijn hdd gekomen. Na goed schoonmaken en een klap deed die het weer. Maar sinds een paar dagen krijg ik steeds vastlopers. Alleen weet ik niet zeker of dit aan mijn hdd ligt aangezien die het in mijn andere pc (meestal) wel gewoon doet en er ook een klein beetje water over het mobo was gekomen (pc stond uit) aan de zeikant waar niet echt iets zat. Als ik een andere hdd aan mijn pc hang samen met een rom speler om windows te installeren werkt dat ook niet.

Zal dit nu komen omdat mijn hdd gaar is of omdat het mobo beschadigt is? het vreemde is dat als alles het wel doet ik gewoon kan gamen enzo zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu mijn hdd in een andere pc gezet en dan is er niks aan de hand. Ik heb de hdd uit die pc in mijn pc geprobeert maar dan doet ie niks. Het is nu zelfs zo erg dat ik niet voorbij het eerste scherm kom van mijn msi k8n neo2. Ik kan ook niet meer in de bios.

Specs:

msi k8n neo2
1gb ram
3500+
160gb maxtor
x800xt-pe

Verwijderd

andere voeding/geheugen al eens geprobeerd?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je het moederbord eerst een paar dagen goed laten drogen totdat echt al het vocht was verdampt ?

Verwijderd

Als je de harddrive niet verbindt met het mobo, kom je dan nog wel in BIOS? Anders ligt het natuurlijk aan het mobo. BIOS heeft niets met de harde schijf te maken (in zoverre dat je zonder harde schijf wél in BIOS zou moeten kunnen komen).

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:06:
Heb je het moederbord eerst een paar dagen goed laten drogen totdat echt al het vocht was verdampt ?
Het is niet echt over de chips gekomen. Heb het wel 1 a 2 dagen laten drogen nadat ik er het met een doekje had afgehaald. Daarna ook nog schoongemaakt met spiritus.

Zonder hdd's kan ik ook niet in me bios komen. Er gebeurt eigelijk helemaal niks meer of er nu hdd;s zijn aangesloten of niet hij blijft maar bij het eerste bios scherm hangen.

Me hdd is denk ook niet helemaal 100% meer want in me andere pc wil die ook nog wel eens vastslaan maargoed me mobo is dan denk ook dood omdat die zelfs met een goed werkende hdd niks doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou vanochtend ging die dus weer even aan :? hij was net in windows geboot en toen kreeg ik een error van windows dat er wat met de hardware was en dat windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Verwijderd

tis heel simpel je mobo is naar de tering, balen voor je :'(

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:59:
tis heel simpel je mobo is naar de tering, balen voor je :'(
Waar heb jij je glazen bol gehaald? Ik zag hem niet in de pricewatch :?

@TS wat was de melding?

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 05-04-2005 09:10 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Uhm het was gewoon een blauw scherm waarin stond dat windows uit was gegaan omdat er anders schade aan de hardware kon onstaan.

Maar soms boot ie ook gewoon helemaal niet. Zelfs zonder hdd in me pc wil die soms nieteens in de bios komen en als ik hdd+cdrom erin heb dat gaat het al helemaal niet werken.
Pagina: 1