Toon posts:

5.1 geluid testen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe geluids kaart in m'n computer gezet een c-media l8738 en daar zit een programmatje bij waarmee je je suround sound set mee kan testen en instellen ik heb dus een 5.1 set en ik kan die 5 speakers en subwoofer niet aanvinken weet iemand hoe dit komt?

http://img98.exs.cx/my.ph...orbeeldspeakertest3ta.png

weet iemand waarom ik die dingen van 5 speakers en 6 speakers niet kan aanvinken?

Verwijderd

Heb je in Windows wel ingesteld dat je een 5.1 set hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:09:
Heb je in Windows wel ingesteld dat je een 5.1 set hebt?
waar doe je dat? ( ik heb windows XP profesional )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 16:14 ]

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
control panel -> sounds & audio devices -> "speaker settings" -> advanced

PIII 800@804 Mhz

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 08:38
Het is maar een vraagje, maar heb je uberhaupt de drivers van je geluidskaart wel geïnstalleerd?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://www.cmedia.com.tw/product/CMI8738.htm

Als ik daar kijk zie ik dat er ook 4 kanaalss versies van die kaart zijn. En als er geen verdere toevogingen achter het type nummer staan (zoalss jij dus aangeeft in je startpost) dan is het een 4 kanaals versie, en dat zou heel wat verklaren. De meegeleverde sooftware is waarschijnlijk voor alle versies hetzelfde, en dus zitten die meer kanaals opties daar wel in maar kan jij ze niet aan.

hmm, al kan je dan natuurlijk ook niet die twee extra speakers aansluiten en dat kan je neem ik aan toch wel? :P Wellicht zitten je center en sub nu in de microfoon aansluiting en moet je die eerst ergens omzetten naar center/sub.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2005 16:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zie nu dat het inderdaad een 4 kanaals kaart is achter het type staat 4c jammer moet ik toch maar een nieuwe kopen.
Pagina: 1