Toon posts:

[Acces] sleutel overeenkomst probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acces database gemaakt waarin de bezoekers (+ introducees) voor een eindexamenfeest kunnen worden vastgelegd. Er wordt gebruik gemaakt van drie tabellen: leerlingen, introducees en klas. Tussen de tabel leerlingen en introducees is er een relatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.dropbox.nl/relaties.jpg

In principe kan elke leerling een introducee meenemen, maar dit hoeft niet. In de tabel leerlingen hoeft de waarde introducee daarom niet ingevuld te worden. Echter, toch krijg ik een foutmelding als deze waarde niet ingevuld wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dropbox.nl/foutmelding.jpg

Ik heb al gezocht op GoT en Google, maar kwam niet tot een oplossing.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom heb je in je tabel leerlingen nog een kolom ID en gebruik je Leerlingnummer hier niet voor?
Introducee hoort verder niet in de kolom leerlingen thuis, maar een introducee heeft een kolom "leerlingId"

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

/me Niesje wrijft zijn kristallen bol op en ziet een inner join in de gegevensbron van het formulier en een defaultwaarde voor introducee in de tabel leerlingen ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
introducee in de tabel leerlingen heeft geen default value, maar wat bedoel je precies met de inner join in de gegevensbron van het formulier?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heb je referentiele integriteit afgedwongen? Dan mist hij waarschijnlijk gegevens uit een andere (gekoppelde) tabel ...

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook geen referentiele integriteit afgedwongen..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:48:
ik heb ook geen referentiele integriteit afgedwongen..
Wat in dit geval wel hoort. Een introducee vereist een leerling; verwijder je een leerling, verwijder je de introducee. Wil je een introducee toevoegen aan een niet bestaande leerling, dan gaat hij bokken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

gorgi_19 schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:49:
[...]

Wat in dit geval wel hoort. Een introducee vereist een leerling; verwijder je een leerling, verwijder je de introducee. Wil je een introducee toevoegen aan een niet bestaande leerling, dan gaat hij bokken.
Hoeft niet persé, als je "Trapsgewijs verwijderen" (ofzoiets) niet aanvinkt dan wordt de introducee niet verwijdert als je de leerling verwijdert :)

Het kan wel zo zijn dat hij gaat dan weer wel gaat bokken als je de introducee wilt wijzigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wacky op 03-04-2005 17:53 ]

Nu ook met Flickr account

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
@TS:
voor zover nog niet gezegd

In de table leerlingen het veld introducee verwijderen
in de table introducees een veld toevoegen leerlingID, waarde numeriek, nulls niet toegestaan

mocht je max 1 introducee per leerling mee willen nemen dan moet je nog even een unique constraint op de kolom leerlingID in de table introducees meegeven...

@wacky: das lekker handig voor je data-integriteit ;)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
thnx faabman & de rest, werkt nu perfect! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 19:13 ]

Pagina: 1