Sony Breedbeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:47
Hoe komt het dat uitzendingen op mijn sony 28fx65 breedbeeld aan de bovenkant of onderkant uitsteken ? Je kan het wel beeld naar boven en naar beneden verplaatsen, maar om nou te zeggen dat dat handig is... Is dit normaal bij breedbeeld televisie's ?
Het is trouwens alleen zo bij de optie smartzoom en zoom. Bij volledig beeld gaat het wel goed, maar dat is voor standaard 16 : 9 uitzendingen. Oftewel krijgen de personen allemaal brede hoofden :o

Verwijderd

ik heb ook die tv, super gaaf ding en design.:)
Maar die zoom functie is er om de balken die er zijn te laten verdwijnen. Het is gewoon het beeld zonder die zwarte balken. Het beeld is dan niet uitgerekt. Geen brede gezichten dus.

Je kan het beeld naar beneden en naar boven halen voor de ondertiteling.

Ik vind trouwens het beeld wel meevallen als het uitgerekt is.
Ik vind het een hele gave tv, geeft heel goed en scherp beeld. Is mooi design en past goed bij m'n sony dav-s300 dvd speler :9~

Aanrader dus

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Als je wat met philips hebt, zou je die ook kunnen bekijken. Het automatisch zoomen ziet er beter uit dan van sony en het beeld is ook beter, volgens mij.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb de 32FX60 en ik heb hem standaard altijd op Smartzoom staan. Die stand vind ik perfect. Ik zet dan de ondertiteling precies op de onderkant van de TV. Dit doe ik ook bij Anamorphic 2.35:1 DVD's. Het beeld wordt dan verticaal iets opgerekt maar net niet voldoende dat het stoort. Het scherm is dan voor 80% gevuld.

Ik heb trouwens Philips en Sony naast elkaar gezien met de verschillende zoom functies maar geef mij dan maar meteen de Sony. Maar goed, volgens mij is dat hetzelfde als met muziek:smaken verschillen.

Verwijderd

Ik heb ook die 28fx en is perfect ding :9~
De optie smartzoom is om normaal formaat 4:3 uitzendingen toch een soort breedbeeld te geven, en ik moet zeggen, werkt heel goed :9
Zoom weenie waarvoor dat is, is niet voor breedbeeld want dat is Full Screen, en ook niet om balken weg te halen want je haalt dan ook een stuk van de zijkanten af.
Ik heb 'm altijd op smartzoom staan, en full screen voor 16:9 DVDs :9

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 21:50 schreef Kenx het volgende:
Als je wat met philips hebt, zou je die ook kunnen bekijken. Het automatisch zoomen ziet er beter uit dan van sony en het beeld is ook beter, volgens mij.
Explain? Ik wil ook een breedbeeld op me kamer kopen > heb je bewijs?

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik heb zeker bewijs, ga maar naar een winkel waar een philips en een sony naast elkaar staan.

Bij de philips heb ik het brede hoofden probleem niet zo opgemerkt, bij sony wel, ook in 'smart' zoom mode.
Ook ziet het beeld van de philips er scherper uit.

Verwijderd

Als je in zo'n winkel kijkt zie je dat het oprekken bij Sony het meest is en toch bij Panasonic het minst... Heb op audio en dvd gebied alles van Sony maar als ik straks een breedbeeld koop is het toch echt wel eentje van Panasonic ( PK3 ), geen 100Hz, maar echt een superbeeld ( ook flat ).....

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Btw, is de PK3 nou de opvolger van PK1?
(over de PK1 heb ik heeeel goede dingen gehoord...)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

kheb ook een kv28fx60 en ben er superblij mee. maar ik wist waar ik hem voor kocht (DVD's kijken) dvp725 en str db930 :) maar als geen dvd's wilt gaan kijken zou ik toch serieus een 4:3 overwegen. Bij de meeste uitzendingen stoort smart zoom breedbeeld me niet zo maar wel bij voetbal (lange pas met een half platte bal??) en opgerekte spelers aan de zijlijn?? kweet dat dit ook komt door de 100hz enzo maar toch. Dus kijk je veel sport denk er dan nog eens goed over na en ben je een film fan.. >>28fx

een treffende spreuk

Verwijderd

Hierzo ook een trotse eigenaar van de 32FX65 :)

Maar ok, ik geef toe, het bevalt me niet echt 100%. De eigenaren van de FX65 serie moeten opletten op het beeldverhouding. Je ziet duidelijk dat in het midden van het scherm het beeld een standaard verhouding heeft en niet echt 16:9 is, de linker en rechter helft van de scherm zijn wat meer uitgerekt. Ik probeer effe tekening te maken om het duidelijker uit te leggen:

Standaard 4:3 tv:

|||||||
|||||||
|||||||

Sony FX65 tv:

---||||---
---||||---

Een "normale" breedbeeld tv:

----------
----------

Met dit tekening laat ik zien (voor mensen die traag van begrip zijn :)) dat het middenstuk niet helemaal uitgerekt is zoals dat zou moeten zijn.

Als de nieuwste tv van JVC (modelnaam is me ontschoten) iets eerder uit was dan zou ik die zeker gekocht hebben ipv deze. Ze zien er namelijk qua design PRECIES hetzelfde uit, MAAR de beeldkwaliteit van de JVC is werkelijk superieur tov deze Sony. Je moet het gewoon zelf zien om het te geloven, het gebruikt namelijk een digital reality system ofzo, iedergeval iets wat de mijne niet heeft :'(

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ben zelf in het bezit van de KV28WX2D voorganger van de FX serie sind zo'n 2 jaar

Tegenwoordig staat hij op volbeeld en wat me opvalt is dat je op gegeven moment in je hersentjes de beelden compenseert :?
Als ik nu DVD kijk heb ik zo iets van Jezus wat zijn die mensen mager :D, duurt dan even voordat ik ze weer in de juiste verhouding waarneem.

Denk dat dit hetzelfde is als met monitoren, iedereen die altijd achter een bol scherm hebben gewerkt zeggen dat mijn monitor naar binnen toe bol staat (Nokia 447X, trinitron) in mijn ogen is die juist perfect plat.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

HBM klopt helemaal, doe je ook.. :)

Breedbeeld is voor mensen zonder breedbeeld errug wennuh.. ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 22:32 schreef Kenx het volgende:
Btw, is de PK3 nou de opvolger van PK1?
(over de PK1 heb ik heeeel goede dingen gehoord...)
De PK1 en PK3 zijn gelijk aan de PK 20 alleen de PK serie is met 50 Hz, Pk1 is 70 cm en PK3 is 82 cm. De PK versie heeft Automatic Wide en de PK3 heeft ARAScoating ( antistatisch) en DQ-DAF( scherpte over het hele scherm). Verschil zie je duidelijk in een winkel. Panasonic rulez op KTV gebied daar kan Sony niet aan tippen ( misschien de FQ-75 bijna, maar ja die kost dik 3500 piek..

Verwijderd

Ben ik nou echt de enige liefhebber van Panasonic??

Verwijderd

NO WAY die PANASONICS ZIJN veel beter!!!! ik heb zo'n philips geval wel aardig beeld, maar die PANASonic Quintrix van afgleopen zomer (TV van het jaar) heeft echt vet beeld

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Net een philips breedbek gekocht. Vond het beeld stukken strakker dan die van een Sony. Sony vonnik nogal slecht in het uitrekken.

Verwijderd

De 9616 van philips is inderdaad SUPERSTRAK, heb je die toevallig??

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Heb vorige week een nieuwe gekocht. Uitgebreid gekeken, en wat meteen opviel was dat de Philipsen veel meer ruis hebben dan de rest. Bovendien heeft een flink aantal een fluittoon in de middenspeaker. Philips: go make things better!
Toen een JVC gekocht (WFX-1), maar die bleek bij mij thuis een behoorlijk vervormd beeld te geven (in verticale lijnen zat een flinke s-slag). "Ja meneer, dat hebben ze allemaal".
Toen hem omgeruild voor de Panasonic. En die is goed! 100Hz! :9

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

[b]
Toen hem omgeruild voor de Panasonic. En die is goed! 100Hz! :9
Panasonic rulez echt wel, welke heb je??

De Pk20 neem ik aan, ga binnenkort de PK3 kopen.. ;)
Pagina: 1