[PHP] Include phpBB werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 14:16

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Op een site probeer ik een phpBB forum werkende te krijgen. Probleem daarbij is, dat ik het forum niet full-screen wil openen, maar in het content gedeelte van de website. Die site is verdeeld in 2 gedeeltes:
- Titelbalk van 100 pixels hoog
- Content gedeelte van de rest

Het content gedeelte is een div, waarin ik data kan gooien. Dat gebeurt bij alle links behalve die van het forum ook goed. Het forum zelf staat in een subdir /forum/index.php. Die wilde ik graag in die div openen, zodat je het forum netjes onder de titelbalk te zien krijgt. Bij gebrek aan inspiratie heb ik dat geprobeerd met een simpele include ( include('forum/index.php'); ). Hierbij worden echter allerlei bestanden niet meer goed gevonden, terwijl alles helemaal goed gaat als ik gewoon die index direct in een scherm open.

Ik begin er dan ook aan te twijfelen of dit zelfs mogelijk is. Aan de ene kant wil ik wel de toegankelijkheid van het forum zo groot mogelijk hebben, dus ook met 1 url direkt het forum in, maar ik wil wel altijd die titelbalk er boven hebben met andere links er in.

En om het geheel toch nog een stapje lastiger te maken wilde ik geen gebruik maken van frames, want dat is een zekere 'oplossing', maar probeer ik een beetje van af te stappen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 10:04

ixi

Ik geloof dat je in phpbb/includes/page_header.php de header kunt aanpassen.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 14:16

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah maar ik bedoel niet de header van het forum :) Ik bedoel een titelbalk die helemaal buiten het forum ligt.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

pietje63

RTFM

ALs je phpbb wilt included worden de links niet aangepast. Daarnaast kan phpbb dan geen header information versturen omdat jouw pagina dat al gedaan heeft.

Wat je kan doen is (niet mooi) gebruik maken van een iframe of (iets meer werk) een template voor phpbb maken zodat het net je gewone site lijkt.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Simpelweg het forum includen op de plaats waar je hem in je pagina wil hebben, dat gaat natuurlijk niet. Om te beginnen zit je dan met problemen omtrent de includes (die allemaal relatief zijn aan de file op het laagste niveau), en verder zal je HTML ook nooit in orde zijn ( tags in je eigen tag).
Kaastosti schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:25:
Mjah maar ik bedoel niet de header van het forum :) Ik bedoel een titelbalk die helemaal buiten het forum ligt.
Toch is dat, denk ik, waar je je oplossing moet zoeken. Als je je forum niet in je site kan stoppen, waarom stop je je site dan niet gewoon in het template van je forum? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Neem eens contact op met PHPBB :) Die weten exact wat wel en niet kan in hun software :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.