Schermfilter

Pagina: 1
Acties:

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 00:21
Hallo allemaal,

Ik ben geintresseerd in een schermfilter, dus ging ik het internet op om het een en ander op te zoeken. Maar helaas bleek dat er echt heel erg weinig informatie over te vinden is. Mijn computer staat gewoon bij mij op de kamer, en daar vind ik het ook wel fijn om de gordijntjes 's open te hebben, maar ik krijg dan erg veel reflectie in mijn scherm. Ik kan mijzelf gewoon zien zitten, en de kast achter me zien staan. Dit is dus niet erg bevordelijk voor donkere games, of games uberhaupt.

Nu wou ik graag vragen aan de mensen die zo'n ding hebben om jullie ervaring eens te delen met mij.

Ik heb op internet gezocht naar enkele al dan niet online winkels die dit spul verkopen, en ik denk dan dat deze de beste keus omdat ik 3M veel zie staan:

http://discountoffice.nl/shop/artdetail/prd/MMMAF200XL/

Alvast bedankt !!!

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08-2025

123pakkie321

^^~~^^

Ik heb net de HF300XXL van 3M besteld bij Ahrend .

Deze is voor 19 - 21 inch crt monitors, maar zou volgens 3M ook passen op platte schermen (de contoured frame filter darentegen past niet op plat scherm) . Prijs voor dit ding was 246 € bij Ahrend Inclusief BTW en levering... De kleinere modellen kosten minder...

Voor mijn ervaring ermee zul je dus nog een 10-14 tal dagen moeten wachten, Ahrend levert normaal veel sneller, maar dit artikel moesten ze appart bestellen, was ook niet terug te vinden op hun website...

Ik kan u zeggen dat ik een ganse dag nodig gehad heb om uit te zoeken wat nu eigenlijk het beste merk (bleek 3M te zijn), het beste model voor mij, en voral waar ik het kon krijgen... Heb hiervoor 3 maal naar 3M zelf moeten telefoneren, omdat ze mij telkens bedrijven gaven die dit produkt dan wel verkochten, maar alleen aan andere bedrijven. 8)7 Ik moet wel zeggen dat ze bij 3M (tel. België: 02/72251111) zeeeeer vriendelijk waren :)

In het geval je nog moet uitzoeken welk model voor u het beste is, kan deze site u misschien helpen... Deze is misschien ook handig... Deze Filter Comparison Chart kan ook handig zijn, maar deze tabel lijkt mij het meest overzichtelijk...

Kan je er alvast bijvertellen dat er kwalitatief volgens 3M geen verschil zit tussen Flat-Frame en Contour model... Het verschil zit enkel in design, en de mogelijkheid om het te kunnen gebruiken op zowel crt als tft, (was in elk geval zo voor mijn model)...

Ik zal dit topic alvast in mijn favorieten opslaan, zodat ik, indien je dit wil en indien het nog nodig is dan, u mijn ervaring over kan vertellen zo snel als ik het aangekregen en getest heb...

EDIT/ ... Vraag mij eigenlijk wel af of dit topic in dit forum of in Overige Hardware moet staan ???...

[ Voor 3% gewijzigd door 123pakkie321 op 04-04-2005 02:19 ]

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 00:21
Hoi, hartstikke bedankt voor je reactie, ik zal alles in dezer dagen uitgebreid doornemen ! En uiteraad ben ik benieuwd naar je ervaring met de filter die jij nu binnenkort krijgt. Ik heb zelf een 17" CRT monitor van Philips, een 107S om precies te zijn. Deze hebbe een wat design achterkant, dus ben ik ook bang dat 't een en ander niet zou passe, dus ben ik benieuwd hoe de bevestiging bevalt.

Ik kijk uit naar je reactie !

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08-2025

123pakkie321

^^~~^^

Mijn Beeldscherm Filter HF300XXL van 3M is aangekomen...

Eerste wat opvalt is dat het heel goed verpakt is, het zal niet snel kapot gaan tijdens de levering. ^^

De filter kan ik het best omschrijven als een soort glas met aan de zijkanten een iet's dikkere plastiek rand.
Aan de onderzijde komt er een kabeltje uit. Dit moet je aan een aarding aansluiten.

Voor CRT scherm zijn er 2 hulpstukjes bij (vergelijkbaar met een soort winkelhaak). De éne hoek dient om op de filter te klikken, en aan de andere hoek is een soor rubber, waardoor de filter mooi op z'n plaat's blijft zitten... (In feite moet je het filter dan gewoon aan de CRT hangen, en je kan het ook in de hoogte regelen)

Voor TFT scherm zijn er 2 andere (veel kleinere) hulpstukjes bij. Beiden gewoon aan de bovenkant v.h filter klikken, en je kunt het filter aan je TFT scherm hangen. Ook bij deze hulpstukjes is er aan de onderkant een soort rubber, zodat je geen schrik moet hebben dat het filter van het scherm zou vallen... Geen hoogte regeling voor TFT, maar ik denk niet dat er TFT schermen zijn waarbij je een hoogteregeling nodig zou hebben...

Ik heb het filter gekocht omdat ik de laatste tijd veel last heb van mijn ogen, Ik zit praktisch elke nacht aan de PC, en ik kan het licht dat een scherm geeft heel moeilijk verdragen...
Ik moet zeggen dat ik met het filter nu minder last heb, maar mijn probleem is er niet echt bij opgelost...
In de folder zeggen ze dat het filter ook het contrast verbeterd, en dit is inderdaad zo, maar verwacht er geen wonderen van...

Vermits ik nooit direkt licht heb om mijn scherm, heb ik het om te testen even voor het venster gezet...
Filter op het scherm of er niet op is dan wel een grote verbetering, maar ook hier geen wonderen verwachten... Met de zon regelrecht op het scherm zie je met filter wel iet's meer, maar niet zo veel meer... Ook zonder zon zul je je bv dan nog steeds kunnen spiegelen...

Persoonlijk kan ik zeggen dat ik (rekening houdend met een prijskaartje van bijna 250 €) er enerzijds niet echt tevreden over ben, anderzijds heb ik er ook geen spijt van... Er is een duidelijke verbetering, niet perfect, maar vermits je nog geen ogen kunt kopen telt voor mij elke verbetering, en voor het geld moet ik het niet echt laten. Indien je echter op je budget moet letten zou ik toch 2 keer nadenken voordat ik het zou kopen...

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung