[mysql/access] deel gegevens komt niet binnen

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Een rare situatie.

Ik heb twee databases die voor de uitwisseling van gegevens met een MySQL-server gebruikmaken van de code zoals ik gepost heb in dit topic: [rml][ mysql/access] uitwisseling gegevens: uploaden duurt te lang[/rml]

In de ene gaat het downloaden prima, in de ander komt slechts een deel door. Het frappante is dat wanneer ik een teller laat meelopen (gewoon een z=z+1), dat dit totaal precies gelijk is aan het aantal records op MySQL-server. Laat ik echter het commando dat de gegevens in de lokale database moet invoeren printen op de Debug, dan zie ik slechts een fractie van de gegevens voorbij komen.
code:
1
2
Debug.Print "INSERT INTO `" & TabelNaam & "` " & VeldNamenSQL & " VALUES " & VeldWaardesSQL & ";"
' Currentdb.Execute "INSERT INTO `" & TabelNaam & "` " & VeldNamenSQL & " VALUES " & VeldWaardesSQL & ";"

Ongeveer 10% van de gegevens wordt slechts daadwerkelijk ingevoerd in de database. Het is niet zo dat 10% herhaaldelijk wordt ingevoerd, waardoor netto ook slechts 10% van de gegevens gedownload zou worden.

Heeft iemand enig idee waarom MySQL records zou overslaan, of de koppeling tussen Access en mySQL anderszins niet zou slagen met MyODBC?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je bedoelt dus dat je ook maar 10% van de queries geprint ziet? Lijkt me dat er dan een foutje in je loop zit. Weet je zeker dat de query ieder keer goed uitgevoerd wordt? Probeer anders eens het aantal records op te halen na iedere insert. Dan kun je gelijk zien of de record echt is toegevoegd.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Michali schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:01:
Je bedoelt dus dat je ook maar 10% van de queries geprint ziet? Lijkt me dat er dan een foutje in je loop zit. Weet je zeker dat de query ieder keer goed uitgevoerd wordt? Probeer anders eens het aantal records op te halen na iedere insert. Dan kun je gelijk zien of de record echt is toegevoegd.
Even iets meer helder:
Op de server staan zo'n 1400 records en wanneer ik een teller in de loop laat meelopen geeft Access ook precies dat aantal records aan.

Access voert echter slechts zo'n 120 keer het commando "INSERT INTO...." uit.

Dit terwijl die teller op 1400 komt te staan door keurig telkens een .Movenext op de server te doen.

Ik snap het niet, wie wel??