Toon posts:

Melding Samsun Syncmaster 913N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 913N gekocht, en kom op het volgende probleem:

Tijdens Cold Fear slaat de monitor terug met een melding: not in optimal mode, recommeded 1280 x 1024 60Hz

Deze melding wil niet verdwijnen van mijn beeldscherm, en vervolgens gaat ie op 'zwart'

Hoe kan ik dat voorkomen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je een refresh rate fix erop staan? Dat had het bij mij opgelost. (Stond er nog op van mijn oude CRT monitor).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Dat je monitor op zwart gaat komt waarschijnlijk omdat je videokaart een signaal doorstuurt die buiten de specs van je monitor liggen.
Oftewel, zorg ervoor dat je een goede frequentie en refreshrate instelt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat ie een vekeerd signaal doorgeeft lijkt me niet, want ik kan nl. 1 minuut (of 2) gewoon het spel spelen, en daarna komt de melding pas.

Refreshrate fix, waar vindt ik dat?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn vraag was juist of die er al opstond (ja staat er een beetje ongelukkig) Bij mij stond hij dus op 85Hz en dat vond mijn TFT niet leuk. Maar je kan het proberen door voor elke resolutie 60Hz vast te stellen, bijv met deze: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/reforce.zip

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben er eindelijk achter :)

In de nVidea instellingenstonden inderdaad een aantal zaken op bepaalde resoluties vast.
Heb ze verwijdered, en nu gaat het als een trein.

Goeie tip dus :)

Verwijderd

Hoe is je scherm met films? Veel last van Noise??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, absoluut niet, maar ik heb tot op heden nog maar 1 film (serie - CSI) bekeken.
Ben onder de indruk van de prestaties van het scherm :)
Pagina: 1