Toon posts:

[Word 2002] Save en Save as heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Word een document wil opslaan loop Save en Save As bijna vast. Als ik een andere directory wil selecteren duurt het soms wel vijf minuten voordat het programma reageert. Word loopt gedurende de vijf minuten helemaal vast en een aantal keer heb ik Word al moeten afsluiten.

Ik heb Word 2002 SP3 draaien onder Windows XP met SP2. Ik heb zowel op tweakers.net en op Google proberen te zoeken, maar niet erg veel gevonden. Op deze link (http://www.applebits.com/officesheet.html) staat dat het probleem veroorzaakt zou kunnen worden door een macrovirus. Dit geld echter voor Word 97 met windows 98. Ik heb in Word gegekeken, en mijn macrosecurity staat op high. Daarnaast draai ik een recente virusscanner (Antivir Personel) en die geeft ook geen foutmelding.

Kan iemand mij op weg helpen om dit probleem op te lossen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Draai eens een Filemon en Regmon om te kijken wat hij precies doet. Staat er niets in de eventlogs?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de event viewer van windows nagekeken, maar die geeft geen berichten als word langzaam wordt.
Ik heb Filemon en Regmon proberen te draaien terwijl Word vastloopt, maar ik wordt nogal overwelmt door de hoeveelheid data die Filemon en Regmon produceren (10 Meg in 4 seconden). Hoe moet ik die data goed analyseren en waar moet ik op letten?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zet eens een filter op word.exe :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gaat er een proces veel CPU-tijd trekken in die tijd?

Zo niet: check of er een verbinding naar een niet-bestaande server wordt gezocht (bijv. door opties -> bestandslocaties).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Regmon gezien dat word connectie probeert te maken met schijven op het bedrijfnetwerk. Daar maak ik normaal via VPN verbinding mee en ik heb voor een aantal schijven een mapping aangemaakt. Ik heb de mappings verwijdert en Word reageert nu al een stuk sneller. Ik hoop dat het probleem daarmee opgelost is.

Dan heb ik allen nog een vraag: Hoe kan ik een permanente mapping aanmaken naar schijven op het bedrijfsnetwerk (ik werk er nogal veel op) zonder dat ik daar aldoor mijn vpn verbinding aan moet hebben staan (dan heb ik geen http toegang meer) en zonder dat Word dan vastloopt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Mappings kan je snel & eenvoudig aanmaken & verwijderen met een kort VBScriptje (via WSH).
zonder dat ik daar aldoor mijn vpn verbinding aan moet hebben staan (dan heb ik geen http toegang meer)
Zorg dat de default gateway naar je lokale netwerk blijft gaan, zie de settings van je VPB verbinding. Alleen verkeer voor de IP range van je VPN moet naar het VPN gaan, de rest niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles gewoon via de standaard wizard van VPN ingesteld.
Ik heb nog niet zoveel kaas gegeten van netwerken en VB scripjes. Ik heb even gekeken naar de huidige instellingen bij de Local Area Connection Properties. Bij alternate Configuration staat de optie Automatic private IP adress aangegeven. Ik vermoed dat ik het daar moet instellen, maar ik kom er nu niet meer aan toe om dat goed uit te zoeken. Ik zal me wat meer proberen in te lezen in dat onderwerp (is er misschien een handige How To of dergelijke), maar als ik daar vragen over heb dan open ik wel een nieuw Topic.

In ieder geval bedankt voor de tips. Ik kan nu in ieder geval weer verder werken :)
Pagina: 1