[XP] Browsen vanaf draadloos traag

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik wist niet goed of ik het bij WOS moest zetten of hier. Maar het heeft toch iets meer met windows te maken denk ik dan met netwerken. Allereerst hier even de situatie van het netwerk hier:

Afbeeldingslocatie: http://img230.exs.cx/img230/6416/netwerkthuis9ne.png

Op alle computers staat Windows XP Pro, op de server staat Windows Server 2003. Verder maak ik gebruik van een werkgroep (geen domein dus), op alle computers staat dezelfde naam van de werkgroep. Op alle computers staat het TCP/IP protocol geïnstalleerd bij de netwerkkaarten. Ik gebruik geen IPX. De adressen zijn allemaal statisch.
Verder is dit mijn router, een Linksys BEFSR41. En ik gebruik deze als Acces Point, een WL-500g. Deze staat ook ingesteld als AP.

Het probleem is als volgt: Als ik met mijn laptop (die een 54Mbit verbinding heeft met het AP) wil browsen in een van de gedeelde mappen van de andere computers, dan gaat dit bijzonder traag. Als ik een map probeer te openen die heel veel submappen heeft, dan doet ie er echt een seconde of 10 over voordat ie erin zit. Als het een map is met weinig submappen duurt het 1 seconde (nog veel te lang). Als ik al in de map ben geweest met heel veel submappen, dan duurt het geen 10 seconden, maar veel korter, maar als ik de computer opnieuw opstart en in wil die map weer in, dan duur het weer lang.
De andere pc’s hebben een 100 Mbit verbinding en daarmee gaat het wel snel. In feite zou de 54 Mbit genoeg moeten zijn lijkt me. Het gekke is, is dat als ik van een van de ander pc’s naar mijn laptop navigeer, en daar in een mapje wil komen waar ook veel submappen in staan, dan gaat dat wel hartstikke snel (gewoon klikken en er meteen in komen).
Ik gebruik gewoon de wireless zero service van XP SP2 voor mijn draadloze verbinding. Het kopiëren van bestanden gaat overigens wel heel goed.

Even voor het overzicht:
Browsen Laptop --> Andere Pc Traag
Browsen Andere Pc --> Laptop Snel
Kopiëren Laptop --> Andere Pc Snel
Kopiëren Andere Pc --> Laptop Snel

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het weer snel wordt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk even in de event viewer of je geen foutmeldingen tegenkomt mbt o.a. het master browser service :)

• Double J
Ik zie deze melding in de eventvr:

Waarschuwing: MrxSmb
De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen.

Edit: er komt telkens zo'n melding bij als ik een map op een andere pc in ga.

[ Voor 31% gewijzigd door Double J op 03-04-2005 13:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jaag de Event ID nummer door MSKB / Google heen :)

Verwijderd

Check overal of je NetBIOS enabled hebt staan en reboot alle PC's even.

• Double J
Hier staat een topic dat ook hierover gaat: http://www.onlinehelpdesk...asp?TOPIC_ID=19628&#98415

Ik heb nu sfc /scannow uitgevoerd, maar er is niks gevonden.

Ik heb ook nog een ander topic gevonden:
http://www.win2kwereld.nl...p?TOPIC_ID=10248&ARCHIVE=

Daar staat dat het een share op mijn eigen pc zou zijn, maar dat is dus niet het geval bij mij.

Verder gaat wat is gevonden heb allemaal over bestanden niet kunnen kopieren en dat soort dingen, maar dat is bij mij ook niet zo. Het browsen gaat gewoon wat trager.

Edit: Hoe kan ik zien of de Netbios enebled staat? Ik reboot de pc's iedere dag.

Is dat gewoon: 'Netbios via tcp/ip inschakelen'? Dat heb ik namelijk aanstaan.

Edit2: Ik ben weer wat verder gekomen. Op de andere computer krijg ik dezelfde melding van MrxSmb. Daar ligt het niet aan. Op de microsoft site staat ook dat ik die melding kan negeren.
Als ik mijn laptop bedraad aansluit, dan gaat het wel snel. Dan moet ik het probleem dus zoeken bij het draadloze kaartje of AP.

Iemand die eenzelfde probleem heeft?

[ Voor 39% gewijzigd door Double J op 03-04-2005 19:24 ]

• Double J
*Kick*

Waar kan het aan liggen?

Verwijderd

Double J schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:07:
*Kick*

Waar kan het aan liggen?
Gewoon pech denk ik.

Ikzelf heb dat probleem al herhaaldelijk bij klanten opgemerkt en daar is tot hiertoe nog niet veel aan veranderd. Half het net afgezocht, in GoT gepost, maar nergens een afdoend antworod gekregen of gevonden.

XP sucked gewoon... het is dat MS de support voor 2000 aan het afbouwen is, maar als het aan mij lag ging XP de vuilbak in en zette ik iedereen terug over op 2000. Daarmee had je al die problemen tenminste niet...

• Double J
Ik heb met windows 2000 nog niet geprobeerd draadloos te browsen door het netwerk. Wat ik inderdaad wel merk is dat XP bij het browsen in het netwerk wat trager is dan 2000, dit is wel heel erg raar inderdaad. Als iemand daar een oplossing voor heeft..... Graag!

• Double J
*Kick*
Pagina: 1