Toon posts:

.htaccess zonder login popup

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cms waarmee bestanden geupload worden.
Elk bestand komt in een apparte map.
De beheerder van de website kan per gebruiker aangeven welk bestand hij mag openen.

Nadat de gebruiker inlogt krijgt hij een lijst met bestanden waar hij de toegang tot heeft.
Deze lijst wordt gegenereerd door PHP.

Nou wil ik dat de gebruiker op een bestandsnaam kan klikken en dat het daarna gelijk geopend wordt. Dus zonder nog een keer in te loggen.
Op de een of andere manier moet ik dus aangeven dat die gebruiker rechten nodig heeft tot die map.

Vroeger kon dit met htaccess dmv http://user:password@domain/dir
Maar wegens Microsoft updates werkt dit niet meer.

Ik wil die rechten op de mappen hebben, zodat er niet met een gewone link naar die bestanden gegaan kan worden, maar er mag maar 1x ingelogd worden.

Hebben jullie een idee hoe ik dit moet oplossen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de hostnaam van de site hetzelfde is hoef je niet nog een keer in te loggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Gebruik gewoon HTTP authenticatie voor het inloggen met het PHP script. Dan komt het allemaal vanzelf goed.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:14:
Als de hostnaam van de site hetzelfde is hoef je niet nog een keer in te loggen.
Ze loggen in via een formulier in flash. Niet het htaccess popup scherm.
En elke map krijgt, zo had ik het bedacht, een eigen htaccess file.
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:14:
Gebruik gewoon HTTP authenticatie voor het inloggen met het PHP script. Dan komt het allemaal vanzelf goed.
Hoe worden die bestaden afgeschermd dan?
Ik wil niet dat mensen er met een link bij kunnen komen. Bv. www.domein.nl/files/file.pdf moet niet kunnen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 13:17 ]

Verwijderd

De autorisatiegegevens worden in de HTTP-headers verstuurd. Je moet dus zelf via een php-script deze header zien na te maken. Die dus voor elke ingelogde gebruiker anders is.

Let ook op de "max execution time" als je grote bestanden door het script laat downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:35:
De autorisatiegegevens worden in de HTTP-headers verstuurd. Je moet dus zelf via een php-script deze header zien na te maken. Die dus voor elke ingelogde gebruiker anders is.

Let ook op de "max execution time" als je grote bestanden door het script laat downloaden.
Je bedoelt de autorisatiegegevens van een htaccess bestand?
Zover ik heb gezocht kan je die nu niet meer nabootsen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het ff met PHP proberen op te lossen:
http://nl3.php.net/fpassthro

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat kan je doen, maar je kan problemen krijgen met de max execution time van je php scripts, als het grote bestanden zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:12:
Vroeger kon dit met htaccess dmv http://user:password@domain/dir
Maar wegens Microsoft updates werkt dit niet meer.
Het staat nu standaard uit ja, maar het is in de registry weer aan te zetten.

code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE]
"iexplore.exe"=dword:00000000
"explorer.exe"=dword:00000000

Uiteraard is dit niet echt een oplossing als je met meerdere PCs te maken hebt waar je dat niet op kan aanzetten..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:41:
[...]

Je bedoelt de autorisatiegegevens van een htaccess bestand?
Ik bedoel het autorisatiemechanisme aan de client-kant.
I.p.v. dat er normaal gesproken een popup getoond zou worden, handel je dit nu zelf af in je PHP-script.
Overview of HTTP authentication

Let er ook op dat er verschillende autorisatie methodes bestaan.

Wellicht dat je het beter op een andere manier kan oplossen. Omdat dit nogal wat nadelen heeft.
Pagina: 1