Toon posts:

front audio

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
owke ik zie door de bomen het bos niet meer

ik heb al en paar topics gevonden maar die lossen mijn vraag neit op

ik heb een a7v600-x mobo

en daar wil ik front audio op gaan aansluiten

nou zag ik in mijn boekje dat er tussen mijn 3e en 4e pci slot een audio connector daarvoor zat dus ik trek die jumpers eruit en prop die stekker daarin maar er komt nog geen geluid uit de voorkant en mijn mic poort aan de voorkant werkt ook niet meer

ik heb mijn front audio echt nodig want mijn mic poort aan de 8erkant is stuk en sinds ik die stekker in die audio plug heb gestoken heb ik ook geen geluid meer

en er stond ook in mijn boekje dat ik 5.1 geluid aankan maar ik zie nergens genoeg gaatjes voor die 5.1

edit:
ik heb dus een norrod kast weet alleen de naam niet van dat ding

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 12:59 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

die audio-connector is hoogstwaarschijnlijk voor intern gebruik (analoge audio van optische drives). Ik vrees dat dat dus niet gaat lukken... Toevallig vier pinnetjes? Zo'n audio-connector tussen pci-sloten (die zich achterin de pc bevinden) dient niet om je front audio op aan te sluiten. Da zijn input en geen output-aansluitingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15
De aansluiting op je mainboard voor een front connector is een doorlus van de achterste aansluitingen, dus als die niet werkt doet de voorste het ook niet. Verder kun je met het configuartie programma van je onboard geluid omschakelen naar 5.1, hierbij worden je line-in en mic-in omgeschakeld naar de rear-out en sub/center-out.

Verwijderd

Toevallig heb ik hetzelfde mobo met dezelfde handleiding.

Op pagina 1-24 bij punt 11 staat exact uitgelegd waar je die connector kunt vinden en dat hij alleen geschikt is voor Intel front panel audio cabel. Nu weet ik niet of jouw Norrod kast aan die standaard voldoen, maar wanneer jij hem goed aansluit moet hij het meteen doen. Of niet/ nooit dus. ;)

Op pagina 1-18 bij punt 24 zie jij staan wat de functies van de audio aansluitingen worden wanneer je hem in 6 channel mode gebruikt.

Dit had jij prima zelf kunnen uitzoeken, voordat je een topic ergens over opent mogen we toch wel verwachten dat je minimaal de handleiding even hebt doorgepluist.

Dit topic is gesloten.