Over 2 weken is er een flightsim weekend in het aviodrome. Onze club wil een netwerkverbinding maken met een andere (100-150 meter) verder op. 10mbps is waarschijnlijk afdoende. Nu zijn er de volgende oplossingen:
UTP: binnendoor is niet echt een optie (kabel niet weg te werken), buitenom ook niet (te grote afstand)
WLAN: iet wat grote afstand lijkt mij? Is er de mogelijkheid apparatuur te huren met groot bereik?
Packet NW: te traag/ingewikkeld
telefoonlijn: traag? wat zijn de mogelijkheden?
homeplug (230V): bereik? storingsbronnen?
Er is geen line-of-sight er zit een keuken tussen en er ligt een filmzaal op een offset van 50m van de directe lijn. Kortom WLAN lijkt mij onmogelijk worden.
Homeplug lijkt het beste, maar waar heb je last van en moet je rekening mee houden.
Er komt voor het evenement een aggregaat en er is een intern 230 netwerk.
Ideeën, tips, links???
UTP: binnendoor is niet echt een optie (kabel niet weg te werken), buitenom ook niet (te grote afstand)
WLAN: iet wat grote afstand lijkt mij? Is er de mogelijkheid apparatuur te huren met groot bereik?
Packet NW: te traag/ingewikkeld
telefoonlijn: traag? wat zijn de mogelijkheden?
homeplug (230V): bereik? storingsbronnen?
Er is geen line-of-sight er zit een keuken tussen en er ligt een filmzaal op een offset van 50m van de directe lijn. Kortom WLAN lijkt mij onmogelijk worden.
Homeplug lijkt het beste, maar waar heb je last van en moet je rekening mee houden.
Er komt voor het evenement een aggregaat en er is een intern 230 netwerk.
Ideeën, tips, links???
TT