FSwknd aviodrome netwerk oplossing (+100meter)

Pagina: 1
Acties:

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Over 2 weken is er een flightsim weekend in het aviodrome. Onze club wil een netwerkverbinding maken met een andere (100-150 meter) verder op. 10mbps is waarschijnlijk afdoende. Nu zijn er de volgende oplossingen:
UTP: binnendoor is niet echt een optie (kabel niet weg te werken), buitenom ook niet (te grote afstand)
WLAN: iet wat grote afstand lijkt mij? Is er de mogelijkheid apparatuur te huren met groot bereik?
Packet NW: te traag/ingewikkeld
telefoonlijn: traag? wat zijn de mogelijkheden?
homeplug (230V): bereik? storingsbronnen?

Er is geen line-of-sight er zit een keuken tussen en er ligt een filmzaal op een offset van 50m van de directe lijn. Kortom WLAN lijkt mij onmogelijk worden.

Homeplug lijkt het beste, maar waar heb je last van en moet je rekening mee houden.
Er komt voor het evenement een aggregaat en er is een intern 230 netwerk.

Ideeën, tips, links???

TT

Verwijderd

Wat dacht je van P.o.W. (Power Over Ethernet)

Dan kun je eventueel Cisco Airo Net gaan gebruiken.

Kost wel wat, maar dan kun je ook een stukje verder (3 km geloof ik).

Succes!

• talat
Kost wat meer? Het gaat maar af en toe een dag gebruikt worden. 200 euro is echt wel het max.

TT

Verwijderd

PoE? Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?

Als de infrastructuur het toelaat (beide gebouwen zitten op dezelfde fase) kan je Powerline wellicht gebruiken. Het makkelijkste is om dat gewoon een keer te proberen. Haal zo'n setje (eventueel met garantie dat je het terug kan brengen als het niet werkt, zoals bij meerdere winkels kan) en probeer het eens.

WLAN met standaard spul zal moeilijk te doen zijn. Eventueel met wat betere (richt)antennes en goed spul is het wel te doen. Maar dat wordt sowieso duurder en meer werk.

• talat
Behalve het bereik van 200meter staan er niet echt beperkingen omschreven voor powerline. Wat kan/kan niet? Mensen met ervaring?

TT

Verwijderd

[rml][ Powerline] Netwerk via 230V[/rml]

Zoeken dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 14:14 ]

• talat
Had ik al gelezen. De bepalende factor is dus de fase.

TT

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
mjah, al helpt het ook als er geen vervelende storingsbronnen op die fase hangen (electomotoren enz)

Is glas geen optie? is vaak ook gewoon te huur en je redt er tot 75 km mee (1000 Base ZX)

[ Voor 1% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 03-04-2005 15:36 . Reden: stam van werkwoord +t ;) ]

• talat
Glas = kabels
En het is moeilijk kabels leggen door het museum en door het hoge plafond kun je ook niets ophangen. Ik weet niet precies hoe/wat er gezegd is door het museum, maar ik begreep dat kabels geen optie waren. Helaas :-(

TT

Pagina: 1