MSI K8N Neo2 vreemd opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:59
amd64 3200+
1GB corsair value select geheugen
420W voeding
rest is niet zo van belang omdat mijn systeem namelijk niks meer doet sinds vanmorgen, zelfs al zijn alle schijven ontkoppelt, en ook alle uitbreidingskaarten...

Ik duwde vanmorgen op de power knop en ipv dat het groene power lampje ging branden ging enkel het oranje HD lampje branden... als ik de voeding helemaal uitzet of de kabel uittrek en daarne weer insteek springt de pc aan, maar enkel de fans draaien en het oranje power lampje branden.. het groene power lampje gaat nooit aan.

Geen biepjes, niks, wat ik ook doe.. alle kabels al eens uitgetrokken, hielp niks.
het enige wat hij nog doet is, van zodra hij stroom krijgt (zelfs al druk ik NIET op de power knop!!) springt hij aan, gaan de fans draaien en enkel het HD lampje brandt.. maar de HD's steken zelfs niet meer in atm...

aangezien enkel mobo en de cpu en ram nog aangesloten zijn, mag ik er dan vanuit gaan dat 1 van deze stuk zijn? ik overclockte wel maar nooit heel veel, en teveel voltage daar ben ik ook geen fan van.. en gisteren heb ik hem gewoon afgesloten via windows en er was geen enkel probleem...

Ik ga nu mijn andere mobo + cpu proberen om te zien of het geen voedingsprobleem is evt.. maar heeft iemand hier al over gehoord, of is het voor iemand net wel heel duidelijk wat er scheelt?

De pc is 2 maanden oud en alle BIOS zijn de laatste nieuwe.. CMOS clear hielp ook NIKS.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Heeft dit moederbord niet zo'n diagnostic LED Plaatje :?
Wat voor merk voeding en waren de voltages toendertijd goed :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DrMacabr3
ik heb net het plaatje installed :p
en de voeding is zeker goed hoor.
een sam cheer, maar de code is cwt420-at12 en dat zouden heel goeie voedingen zijn bij belendere merken, heb ik lang geleden al een topic over gemaakt omdat ik bezorgs was over de kwaliteit van mijn voeding, maar toen was het duidelijk dat ze heel goed was.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

CWT voedingen zijn inderdaad wel goed. Deze modellen worden ook gebruikt in Antec voedingen :).

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

DrMacabr3 schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:36:
ik heb net het plaatje installed :p
En wat geeft het plaatje aan dan?

• DrMacabr3
sorry voor eventuele dubbelpost..
De 4 ledjes branden.. allemaal rood/oranje.
dit zou volgens de handleiding betekenen dat: system power is on, en ook: The D-LED will hang if the processor is damaged or not instaled properly.

heel vreemd hij zit er al 2 maand in.. hopelijk helpt het als ik gewoon de cpu uninstall en weer install.
de voltages lagen echt niet zo hoog, integendeel, ik clockte hem lager opdat ik een veilig voltage level zou kunnen behouden.

• DrMacabr3
tja daar blijft hij dus steken, de 4 ledjes branden rood/oranje..
cpu al eens uninstalled en weer erop, hielp niks, cpu dood ofzo ? omg.. 2 maand oud en zelfs niet zoveel voltage over.. ikdenk 1.6 ipv 1.5 maar, nooit over 1.6...

spijtig dak niet bij een vriend kan testen, dan maar naar de winkel dinsdag (hatelijk sluitingsdag op maandag)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Kan toch ook aan de voeding liggen, heb hetzelfde voorgehad na 2 weken met mijn K8N. Zat in een nagelnieuwe Antec Sonata met TruePower voeding. Pc startte meestal wel op, maar crashte dan zonder reden. Andere voeding erop en alles werkte weer naar behoren. Voeding is omgeruild in garantie, en tot nu toe werkt alles perfect.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Met de "voltages tonedertijd" bedoelde ik de voltages van de voeding :).

Wat jij bedoelt is de vCore, ofwel het voltage op de CPU.

Maar probeer eens de CPU eruit te halen, mijn EPoX 8RDA (Socket A systeem) start na een CPU wissel voor 1 keer op default instellingen. Zo heb je de kans om eventueel de settings aan te passen.
is ook vrij logisch als je van T-Bred "B" @ 2500MHz naar AMD Duron 600 gaat (o.i.d.), die loopt natuurlijk niet op 6x217 ;)

• DrMacabr3
ik heb de cpu er al uitgehaald en dan weer ingestopt en het deed eveneens niks.
nu heb ik heel snel met oude p4 mobo en cpu aangesloten, eens zien of die wel opstart.. dan weet ik of het niet de voeding is alleszins

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Die oude P4 heeft natuurlijk andere eisen aan zo'n voeding. Het is zegmaar, appels met peren testen ;).

Kijk wel even naar de voltages op dat moment. Als die al niet lekker zijn dan kun je de voeding verdenken. Post wel ff de specs van die Pentium 4.

• DrMacabr3
p4 is een northwood 2.4c met 100mhz systeembus nog.. single channel geheugen dus etc.. 2 jaar oud minstens.

vreemde is dat dit systeem veel zwaarder belast geweest is deze amd64 alleen..
hij runde ook zwaar overclockt o geheugen, cpu en agp.. maar toen heb ik het weer tzerug op normalere waarden gezet, en enkel cpu net iets erover gelaten.

de voltages waren imo altijd goed.. 12v enzo.. maar kzal het eens bekijken.

• DrMacabr3
heh wat vreemd... op men p4 gaat ook enkel de fan aan..
deze keer kan ik wel nog de pc afzetten door 5 sec op de power button te duwen, wat bijde amd niet werkte.. maar de schijven gaan niet eens aan het draaien.. alles blijft stil behalve de fans.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Dan kan het toch de voeding zijn.

Mijn vorige voeding (Antec Truepower 480W) ging ook stuk. Er was 1 ventilator uitgevallen en de +5 lag op +4,5. De +12 was ook veels te laag. De PC ging nog wel aan, de hardeschijven spinden niet goed meer op. (met tikkende geluiden, steeds aan/uit).

Ik heb toen de voeding RMA gestuurd omdat ik zeker wist dat de voeding stuk was. Ik heb met lichte bijbetaling nu een Antec Neopower 480W.

Ik had dus:
Een kapotte ventilator
Slechte voltages
Hardeschijven die niet goed opspindden
Onstabiele PC (Toen 'ie nog aanstond, overgelocked en wel. Was/is een 24u systeem)
Met een andere voeding 300W draaideminder ver opgevoerd wel goed.

Je hebt btw wel de 12V power connector aangesloten :?

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 03-04-2005 13:58 ]

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
Heeft het niet met statische elektriciteit te maken?
Ik had dit eerst ook met mn Neo2 en toen trok in de Mobo voeding kabels er uit en deed ze er weer in; met succes. Mischien dat ik ook zo'n polsbandje moet kopen voor mn kast, geen randaarde :(

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Heb het zelfde moederboard en geheugen. Voeding bij mij is 450 no-name. Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Bedoel je met oranje/rood dat de 1 rood is en de ander oranje?

[A64] Dode CPU, Moederboard, psu?

• DrMacabr3
een 300w noname voeding deed mijn p4 wel opstarten en mijn cwt420-at12 deed het NIET .. enkel de cpu fan draaide.

Ik durf die 300w noname voeding niet echt op men amd64 aan te sluiten, maar aangezien mijn voeding (de 420w) al 3.5 jaar oud is zal ik maar annemen dat hier het probleem ligt.

Beide pc's doen NIKS met de 420w
de p4 doet het WEL met de noname 300w..
voor mij is het probleem duidelijk genoeg nu..
en ja de ledjes zijn oranje en rood.. 2 rode en 2 oranje, maar ZEKER niet groen zoals in de manual.

Ik heb alles al eens uitgetrokken en ingestopt dus ik denk niet dat dat een probleem mag zijn, ik heb ALLEs al uitgehaald en opnieuw terug gestoken en het veranderd NIKS.. het ENIGE wat verandering teweeg bracht was die 300w noname voeding dus voor zover ik weet, of wat mij betreft is het duidelijk :s

ik ga es kijken voor een 480-550w antec of andere soort voeding, kan iemand me iets aanraden?

• DrMacabr3
Thandor schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:57:

Je hebt btw wel de 12V power connector aangesloten :?
ja, das doe vierkantige stekker met 4 pins toch, met geel en zwarte kabels ? :p
ja hoor die zit steeds in :d

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ikzelf heb de Antec Neopower 480W. Een geweldige PSU.

Zoals je kon lezen ging mijn "oude" Antec Truepower 480W stuk, garantie had ik nog alleen had Salland geen Truepowers meer. Aangezien ik een PSU moest hebben met dezelfde afmetingen heb ik op de site van Antec gekeken naar de afmetingen.
Deze waren hetzelfde en heb ik met lichte bijbetaling (iets van 5 euro o.i.d.) die Neopower 480W kunnen regelen.

Voordelen t.o.v. die Truepower 480W zijn :
• Stiller (Momenteel draait de 120MM fan op 950RPM)
• Mooier
• Kabels zijn af te koppelen
• 24Pins ATX "ready"

Al met al zijn er wel reviews over te vinden.
Voor meer info over voedingen --> Het grote "Is dit nog wat waard? " topic deel XXIII

edit:
Ja, die connector bedoel ik ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 03-04-2005 14:39 ]

• DrMacabr3
ik had gewoon gedacht : ik neem voor deazelfde prijs gewoon een antec truepower 550.
in mijn shop kosten de jouwe en die 550w beide 134 euro.

ik zal nog wel is wat reviews lezen maar voor zover ik weet is antec degelijk materiaal en heb ik er wel vertrouwen in. De gast die in de shop werkt is ook een serieuze kenner die steeds goeie raad heeft dus ik zie wel of hij nog iets kan aanraden.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Antec is inderdaad een goed merk. Die Truepower 550W en Neopower 480W kosten misschien wel hetzelfde, alleen is de Neopower nieuwer, stiller en heeft 'ie het voordeel dat je de kabels af kunt koppelen.
Verder weet ik niet of die 550W een 24Pins ATX stekker heeft, al kun je dat natuurlijk ook oplossen met een converter.

• DrMacabr3
een klein verschil dat me nu pas opvalt is.. ik kan met de 420W voeding wel de P4 met de powerknop na 5 sec uitzetten, maar voor de rest doet niks het, geen beeld, geen schijven die draaien, enkel fans.

bij de AMD64 kan ik zelfs de powerknop niet gebruiken om de computer af te zetten.. daar moet ik echt achteraan de voeding de schakelaar omhalen of de stekker uittrekken.

tis iets kleins maar misschien betekent het iets :?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Kan ook komen omdat er totaal andere hardware aanhangt. Het moederbord zit tussen de voeding en de aan/uit schakelaar.

Die Intel Pentium 4 heeft een ander moederbord dan die AMD Athlon 64 ;)

• DrMacabr3
ik heb gewoon ergens een kleine twijfel en ook een hoop dat dit echt het probleem is.. anders koop ik een voeding terwijl dit helemaal niet nodig is, maargoed ik heb het getest en ik zie niet echt een andere oplossing, voeding of de cpu.. en voeding doet vreemd ook op ander mobo + cpu dus tja..

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je hebt geen andere voeding die je kunt proberen o.i.d. :?
Lenen van iemand anders bv. :)

Al met al verdenk ik toch die voeding. Die was immers al 3,5 jaar oud en kan het best begeven hebben.

Pagina: 1