Toon posts:

Internet delen over 150 mtr alle computers wel draadloos

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees veel maar snap niet wat ik nodig heb,

Wat is de bedoeling?
2 huizen 150 meter uit elkaar line of side zit niets tussen geen boom geen huis.

Huis 1
internet
2 x laptop
2 x pc
1 x xbox

huis 2
2 x pc
1 x laptop.

Bedoeling is beide huizen op internet verbinding van huis 1 te krijgen en tevens een leuk netwerkje op te zetten

Wel moeten ook alle PC's en en Laptops draadloos werken.

Heb ik nu 2x een brigde nodig en 2 x een router of zo dus 2x een linksys wap54 en 2 x een linksys wrt54g of kan het ook anders

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand me helpen?
:'( :'(

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:13
Het huis met internetverbinding zet je een router neer bijv wrt54g. Zo kan heel huis 1 internetten.
Huis twee moet je maar even kijken of het haalbaar is, anders moet je even een sterkere antenne maken/kopen. Een repeator kan natuurlijk ook.

BTW, niet zo snel je topic's kicken, daar houden de admins niet zo van :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

150 meter overbruggen met Wifi? Heb je dan niet van die speciale richt dingen nodig om die afstand te overbruggen?

Ik denk dat je met 2 switches al een hoop kan, 1 in huis 1 waar je de switch uit huis 2 op aansluit (via een 150m lange UTP kabel). Misschien dat je een repeater nodig hebt na 100 meter maar ik betwijfel het. Blijkt het toch nodig te zijn kan je dat later wel bijkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door GambitRS op 03-04-2005 17:47 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

richt antennes ...

je hebt ook aps die 200mw doen ipv 100mw ... wellicht helpt dat ook een beetje

Iperf

Verwijderd

Voor 150 meter heb je echt een richtantenne nodig, die kan je in principe zelf in elkaar knutselen als je een beetje handig bent.
Die Linksys AP's hebben simpele losschroefbare antenne's, heel simpel om daar een richtantenne aan te hangen.
Zoek maar eens op google naar "yagi antenna howto".

Je zou dan dus met bijv. 2 Buffalo Airstations de draadloze brug op kunnen zetten, het makkelijkst zijn accesspoints met een ingebakken repeater functie.
Je zou dan zoiets krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://faab.nl/wlan.jpg

Elke accesspoint met een externe antenne aansluiting en bovengenoemde repeaterfunctie voldoet hier eigenlijk voor.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 18:37 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Hoezo richtantennes? ik heb laatst ook gehoord van "signaalversterkers" die geloof ik ook een bereik van 200 meter ofzo hadden

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Er loopt nu een inkoopactie met sterkere antenne's voor wifi. Misschien dat je daar wat aan hebt. Want ik betwijfel het zeer sterk dat je met een 'standaard' access point gaat redden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 03-04-2005 18:22 ]

Verwijderd

Flapietoetoe schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:19:
Hoezo richtantennes? ik heb laatst ook gehoord van "signaalversterkers" die geloof ik ook een bereik van 200 meter ofzo hadden
Omdat je zelf toch ook wel snapt dat je met een omnidirectionele antenne, dus een antenne die gewoon in de rondte straalt geen 150 meter haalt zonder de wettelijke limiet van 100 mW te overschrijden?
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat elke malloot in de omgeving je wlan op zijn scherm krijgt.
Bovendien, dat soort ongein kost je duizenden euro's, terwijl een richtantenne met een pringlesbus te maken is voor nog geen 10 euro. En daarmee haal je met gemak een kilometer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 18:36 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
hehe ok daar had ik niet aan gedacht :P

ff offtopic: hebben jullie gehoord dat je op een of andere vage dienst nu voor 3 dollar per minuut je stem de ruimte in kan laten schieten :P
hoeveel mW moet dat wel niet zijn ?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee was dus wel in de juiste richting.
dacht aan 1 x wrt54 in huis en dan 1x wap54 om van huis 1 naar huis 2 te komen in beide huizen dus dezelfde opzet

Een richtant. kan ik zelf wel maken

Die wap54 gaat dan gewoon op de lan aansluiting van de wrt54

IP nummer vast zetten
1 wrt54 = 192.168.203.1 dhcp instellen op BV 19.168.203.5 t/m 10
2 wap54 = 192.168.203.2
3 wrt54 = 192.168.203.3 dhcp instellen op BV 19.168.203.11 t/m 15
4 wap54 = 192.168.203.4
ssid moet hetzelfde zijn net als het subnetmask en de wep key

Nummers 1 en 2 in huis 1 en dan nummers 3 en 4 in huis 2

Sluit je die wap's gewoon aan op de routen op de uplink of op de normale poorten?
En kan je die wap's dan makkelijk op bridge mode zetten?

Maak ik nu nog ergens een foutje in ?
alvast bedankt?
Pagina: 1