[Catalyst/Omega] VPU Recover/BSOD sinds nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:25
Naar aanleiding van m'n post in de meuktracker plaats ik ook hier maar even mijn probleem..
Dit omdat ik sinds m'n HW upgrade toch best wel lullige problemen heb..

Ik heb een Sapphire ATi Radeon 9500 die 100% zeker te softmodden is naar een 9700 (dit heeft namelijk probleemloos gewerkt op mijn oude moederbord MSI K7T Turbo)
Maar nu heb ik een Asus P5P800 met een P4 540J 3,2GHz en ik krijg zodra ik de ATi Catalyst/Omega Catalyst drivers installeer een BSOD of een VPU Recover melding.. Na een reboot blijft m'n monitor ook op standby zodra hij eigenlijk t bureaublad moet laten zien..

In principe draait t nu allemaal wel, maar met de standaard Windows drivers als een ATi 9500. Best zonde aangezien ik deze kaart voor de softmod heb gekocht.

Iemand misschien een oplossing hiervoor? Heb namelijk niet zoveel zin om nu weer geld uit te gaan geven voor een nieuwe videokaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als hij te softmodden is, kan je het bios dan niet flashen? Of zit ik verkeerd? Anders moet je rivatuner installeren, het bij die Windows-drivers houden, en kijken of je hem kan softmodden dan (met Rivatuner kan je bep. driverbestanden vervangen enzo, zodat je de extra pipelines inschakelt denk ik).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
Borromini schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:14:
Als hij te softmodden is, kan je het bios dan niet flashen? Of zit ik verkeerd? Anders moet je rivatuner installeren, het bij die Windows-drivers houden, en kijken of je hem kan softmodden dan (met Rivatuner kan je bep. driverbestanden vervangen enzo, zodat je de extra pipelines inschakelt denk ik).
hmm ik kan t eens proberen, en flashen heb ik ook al aan gedacht.. maar ik zou bij god niet weten welke BIOS ik daarvoor moet hebben... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:46
Ik had een toen ik net geswitched was van moederboard, cpu etc ook zo'n probleem. Ik kreeg ook VPU recover meldingen. Ik heb echter een Radeon 9800 Pro en heb geen enkele overclock of modding gedaan, niet voor en niet na de upgrade van m'n PC. De oplossing zat hem bij mij in de biosinstellingen. Oplossingen die ik tegenkwam toen ik zelf naar een oplossing aan het zoeken was, waren:

- AGP 4x ipv 8x
- Fastwrites UIT

Ik zelf heb nog wat maffe opties als:

AGP 3.0 Calibration Cycle --> Enabled
DBI Output for AGP Trans --> Enabled

Wat die calibratie doet weet ik niet, maar die DBI zorgt ervoor dat de signalen die vlak langs elkaar lopen in de pc, koperpaden die valk bij elkaar liggen, niet elkaar storen wat voor meer stabiliteit zorgt. Dit laatste weet ik echter niet 100% zeker.

Ik weet niet precies wat de boosdoender was van deze opties, maar op een gegeven moment had ik een probleemloze combinatie. Die is met FW, aan, AGP 8x en de andere op enabled.

Succes ermee!

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost81 op 03-04-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
Over dat AGP4x en Fastwrites OFF had ik ook al t één en ander kunnen vinden, maar tot op heden heb ik in t BIOS nog niet kunnen vinden waar ik de AGP op 4x kan zetten :o
En ja.. RTFM heb ik dus ook al gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:46
Dat is wel vreemd dat die 4x optie niet te vinden is.... dat is toch 1 van de meer gangbare opties in biossen....

Ik hoop hoe dan ook dat je eruit komt.... SUCCES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
Ik heb inmiddels al een mail gestuurd naar Asus met mijn probleem..
Mocht daar wat zinnigs uitkomen dan laat ik t hier ook wel weten..

En inderdaad, erg vreemd dat die optie niet te vinden is, stond ik ook wel even raar van te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem zit em in de 1 na laatste omegadrivers als je die hebt gebruikt..
check de readme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:37:
probleem zit em in de 1 na laatste omegadrivers als je die hebt gebruikt..
check de readme...
Ik had t probleem al voor die omegadrivers..
Ik heb de problemen zelfs met de standaard Catalyst drivers 8)7
Tot op heden nog geen antwoord van Asus ontvangen overigens..
Pagina: 1