Ik heb hier een sony vaio Pentium 4 1800mhz met een moederboard waar ASUS bios in is geflashed.
Sony bios p4s302-vx huidig ASUS bios p4s333-wm
Het board geeft nu bij het opstarten een foutmelding dat er een probleem is in het powerdeel en herkent de floppy disk niet meer.
Start ik door na F1 gedrukt te hebben komt de pc op maar herkend geen usb, lan of audio.
Ik probeer de backup van de BIOS terug te flashen dan verschijnen de volgende meldingen:
Checksum =54bb
Adress 00000h expected 20h real 25h
Error--data compare failure
Vraag1: is de bios backup defect zoja wie heeft een andere backup (sony niet!)
Vraag 2: is het uberhaupt mogelijk om terug te flashen nu de foutieve bios er reeds inzet?
Vraag 3: past er eventueel een ander moederboard in (ivm voeding aansluitingen ed)
Alvast hartelijk bedankt voor de assistentie
Sony bios p4s302-vx huidig ASUS bios p4s333-wm
Het board geeft nu bij het opstarten een foutmelding dat er een probleem is in het powerdeel en herkent de floppy disk niet meer.
Start ik door na F1 gedrukt te hebben komt de pc op maar herkend geen usb, lan of audio.
Ik probeer de backup van de BIOS terug te flashen dan verschijnen de volgende meldingen:
Checksum =54bb
Adress 00000h expected 20h real 25h
Error--data compare failure
Vraag1: is de bios backup defect zoja wie heeft een andere backup (sony niet!)
Vraag 2: is het uberhaupt mogelijk om terug te flashen nu de foutieve bios er reeds inzet?
Vraag 3: past er eventueel een ander moederboard in (ivm voeding aansluitingen ed)
Alvast hartelijk bedankt voor de assistentie