Toon posts:

Sony VAIO met foutief BIOS geflashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een sony vaio Pentium 4 1800mhz met een moederboard waar ASUS bios in is geflashed.
Sony bios p4s302-vx huidig ASUS bios p4s333-wm
Het board geeft nu bij het opstarten een foutmelding dat er een probleem is in het powerdeel en herkent de floppy disk niet meer.
Start ik door na F1 gedrukt te hebben komt de pc op maar herkend geen usb, lan of audio.
Ik probeer de backup van de BIOS terug te flashen dan verschijnen de volgende meldingen:
Checksum =54bb
Adress 00000h expected 20h real 25h
Error--data compare failure
Vraag1: is de bios backup defect zoja wie heeft een andere backup (sony niet!)
Vraag 2: is het uberhaupt mogelijk om terug te flashen nu de foutieve bios er reeds inzet?
Vraag 3: past er eventueel een ander moederboard in (ivm voeding aansluitingen ed)

Alvast hartelijk bedankt voor de assistentie

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PMG FAQ <-- onderdeel biosflash mislukt.

Die heb je neem ik aan al bekeken, maar je kan ook de bios die je eigenlijk wilde flashen als back-up laten draaien natuurlijk. Dat kan je ook nog proberen.

Is hot-swappen misschien een optie?

[rml][ BIOS hotswap] op andere chipset flashen[/rml]

Wat die foutmelding precies is, kan ik je niet mee helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 03-04-2005 11:39 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Je zou iemand met het sortgelijke bios moeten vragen om het te backuppen, aangezien je pc nog wel opstart kun je vast ook een flash forceren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met een flash forceren?

Ik krijg bij het flashen de melding dat het bios niet bij het board hoort geef daarna op doorgaan en dan komen de beschreven foutmeldingen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat is de exacte typenummer van je VAIO desktop?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een PCV-RX302(CE) pentium 4 1800MHz

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik begonnen en het serienummer is onbekend (gekocht bij Office Centre Nederland).
Ze willen wel ondersteuning geven maar vragen daarvoor €59.50 voor ophalen en een eventueel niwue moederboard voor €500.00 is net een beetje te veel van het goede.
Een nieuwe Dell met tft scherm erbij is tegenwoordig goedkoper.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zit dus geen sticker met de productnummer en serienummer achter op je desktop (of evt de handleidingen e.d.) :? Iets zegt me dat deze bak dan van de vrachtwagen is gevallen :X

€500 voor een mobo is ook van den zotte :X Kun je beter een nieuw mobo kopen, ben je zelfs ook nog goedkoper uit dan alleen al voor de ophaalkosten. Je moet wel opletten dat o.a. de CPU en de voedingsconnector/pinout compatibel is met het nieuwe mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Officieel gekocht, nota's handleiding serienumers software op cd alles is aanwezig behalve support op serienummer van Sony.

Denk eerder dat Office Centre aan grijze import doet .......

Verwijderd

Ik neem aan dat we het hebben over de P4S333VM? want ik zie geen WM
Hier staan de bios files http://www.asus.com.tw/su...ame=P4S333-VM&Type=Latest
Doe het dan ook met de ASUS flash utility onder DOS (start diskette win98 ofzo).
Als het dan nog niet goed gaat moet je dus opzoek naar een orginele bios en die terug flashen en anders mag je asus gaan bellen of mailen volgens de handleiding die ik heb zitten door lezen.

Hier is de handleiding:
http://www.asuscom.de/pub...333-vm/e922_p4s333-vm.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad VM sorry dt is wat er nu in het bios is geladen.
Ik moet echter terug naar Sony bios p4s302-vx omdat de hardware niet herkend wordt maar het teruggaan lukt niet.

Ik heb aflash gebruikt om de backup te maken van het oude bios en probeer nu deze backup terug te zetten ook met de aflash utility.

Wie heeft er eventueel een baclup van de orginele bios gemaakt met de sony flash utility (als deze bestaat) of weet met welke tool dit zou kunnen.
Uniflash herkent het huidige bios (fout geflashde als Asus p4s333-vm) kan echter de backup niet teruglezen het systeem vertoont geen activiteit en bevriesd na het opgeven van de naam van het flash bestand.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 19:04 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:08:
Daar ben ik begonnen en het serienummer is onbekend (gekocht bij Office Centre Nederland).
Ze willen wel ondersteuning geven maar vragen daarvoor €59.50 voor ophalen en een eventueel niwue moederboard voor €500.00 is net een beetje te veel van het goede.
Een nieuwe Dell met tft scherm erbij is tegenwoordig goedkoper.
Wat dachten we ervan, 500 ballen voor een moederbord :P
Je kan uiteraard ook gewoon ergens voor Vrij weinig geld een p4 mobo op de kop tikken :| houd je wel dat je dan nog steeds niet achter je probleem bent ;)
ik zou persoonlijk hotswap proberen te doen door naar een zelfde mobo te zoeken...

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

heb je uniflash al geprobeerd om de backup terug te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Uniflash locked na het opgeven van de naam van het biosbestand
Pagina: 1