Toon posts:

AMD 2400+ en Mobo bunrout....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi goede middag,

een aantal weken geleden is door onverklaarbare reden me mobo overleden, inmiddels heb ik weer een andere mobo tepakken en was ik lekker aan het bouwen, na het een en andere aan nieuwe hard aan geschaft te hebben dacht ik laat ik de boel in te bouwen.. gezien me CPU en de rest werkte nog dus moet het een klein klussie zijn :D

Nu heb ik me AMD 2400+ getest en na mijn weten werkte die nog (test op een andere mobo in de pc van me MA), nu heb ik gister zeker twee uur zitten klooien,

hier komt het probleem ik alles goed aan gesloten en draaiende, maar ontdek hele vage dingen BV, als ik me keyboard stroom en monitor op me mobo doe start me PC (zonder piepjes) maar schakelt me monitor niet aan, trek ik me keyboard eruit en start dan BOEM! lopen zonder problemen (je verwacht een error keyboard melding), start ik 3 keer me pc op krijg ik 3 verschillende Mhz (ene keer is het een 1800+ dan weer een 2500+ en dan weer een 2400+).. erg vaag.. heb nog al zitten klooien met me HDD LED, POWER LED etc etc zitten klooien en daar doet hij eigenlijk het zelfde Powerswitch erop HDD LED erop maar prik ik me RESET SWITCH erop schakelt me monitor weer niet aan.. trek ik die eraf loopt hij weer als normaal :S

waar zou dat nou kunnen zijn mobo? CPU? sluiting in me case? (zelf heb ik zoiets van me CPU heeft een klap gehad met het dood gaan van me oude mobo?) :? :X |:(

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Klinkt als brakke voeding of brak mobo...

|>

Verwijderd

Je zegt de je oude moederbord op onverklaarbare wijze is overleden. Het is echter wel belangrijk voor ons en jezelf wat er toen gebeurt is. Was het wel je moederbord en is het niet jevoeding die brak is en waardoor je oude moederbord inderdaad is overleden. HEb je het oude moederbord nog getest op een andere voeding en processor.
Test ook even met een ander keyboard maar test zeker eens met een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was ik vergeten erbij te melden ik het en nieuwe voeding en koeler gekocht... (Qtec 400W en een Thermalite SI97)

Verwijderd

Die Q-Tec voeding is niet zó goed hoor... Sterker nog: die is behoorlijk brak. En die koeling is in principe te zwaar voor socketA. Hij koelt goed, maar brengt risico's mee zoals crushed cores, kromme moederborden die sluiting maken, e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:38:
Je zegt de je oude moederbord op onverklaarbare wijze is overleden. Het is echter wel belangrijk voor ons en jezelf wat er toen gebeurt is. Was het wel je moederbord en is het niet jevoeding die brak is en waardoor je oude moederbord inderdaad is overleden. HEb je het oude moederbord nog getest op een andere voeding en processor.
Test ook even met een ander keyboard maar test zeker eens met een andere voeding.
Dat is het um juist.. ik weet niet wat er gebeurt was.. :S ik zetten me pc aan.. ging ffies koffie halen, 'k kom boven niets aan de hand.. ik pak een boekkie (moest ffies een url weten uit de CID) en ineens schakelde me systeem uit.. toen heb ik me case opeen gemaakt en na het ruiken van een zeer bekende geur wist ik eigenlijk al dat er iets was overlenden.. na het testen van diversen dingen is uit eindelijk me mobo het genen geweest wat niet meer werkte.. hd's, mem alles deed het nog.. sterker nog.. ik heb alles in me MA d'r PC hangen en daar werk ik nu al ruim 2 weken zonder problemen mee.... alleen CPU niet dan he..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:41:
Die Q-Tec voeding is niet zó goed hoor... Sterker nog: die is behoorlijk brak. En die koeling is in principe te zwaar voor socketA. Hij koelt goed, maar brengt risico's mee zoals crushed cores, kromme moederborden die sluiting maken, e.d.
Tis idd een bak van een koeler, en k heb idd ook al zo iets van dhamm :S maar heb met Tryrib die koeler min of meer in een hangmatje gehangen en dus kan hij geen kant op.. heb dat ook getest voor ik um aan zetten, ik heb de case een nacht in ze normale stand gezet (op ze pootjes) en heb 's ochtens gekeken of hij was uit gezakt zegmaar.. en met die Tryrib hangmat leek hij aardig stabiel tehangen, wat die voeding betreft.. ik heb hier en daar wat gekenken op site en na mijn weten wert deze voeding wel goed aan geschreven... :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de CPU (2400+) nu met een andere koeler en een andere voeding in de case van me MA schroeft waar normaal een 2200+ is zit en daar loopt de CPU als een treintje :S hij blijft bij het een en andere aan software te openen rond de 40 graden en doe niets raars... :S:S:S

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Je kunt je post editten met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit knop. Dan hoef je niet 3 posts achterelkaar te maken wat niet makkelijk leest :).
Probeer ook alinea's te gebruiken en rustig te typen. Je maakt dan minder spelfouten zodat anderen het makkelijker lezen en je dus meer reacties zult krijgen :)

Daarnaast is het gebruik van ":S" erg irritant. Gebruik er liever :? (:?) voor :)*

[Ontopic]
Je kunt de voeding uit de PC van je moeder niet proberen :?

Als je jouw PC weer opbouwt, bouw 'm dan zo kaal mogelijk op. Sluit geen LEDjes aan. Geen drives.
Alleen het moederbord, de CPU, 1 geheugen module, en de videokaart.

De PC kun je vervolgens aanzetten d.m.v. een schroevendraaier. Deze schroevendraaier zet je voorzichtig op de "Power ON" connectoren. (Waar je normaal de powerknop op aansluit).
Houd de schroevendraaier ertegen aan, de PC gaat aan en haal de schroevendraaier weer weg.

Mocht dat niet werken kun je eens proberen om het BIOS te resetten. Dat doe je als volgt:
• Spanning eraf door bv. de stekker eruit te trekken of het knopje op de voeding om te zetten.
• PC aanzetten (Die gaat dus niet gaan, dit aanzetten is ervoor dat alle spanning weg is)
• Jumper verzetten.(De jumper van BIOS Reset/CMOS Clear)
• PC aanzetten
• Jumper terugzetten
• Spanning er weer op
• PC aanzetten

Naar verwachting zal de PC moeten opstarten als zijnde : Een AMD Athlon XP 1800+ óf een AMD Athlon 1500MHz :)

* IMHO ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Thandor op 03-04-2005 12:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:47:
[...]

Tis idd een bak van een koeler, en k heb idd ook al zo iets van dhamm :S maar heb met Tryrib die koeler min of meer in een hangmatje gehangen en dus kan hij geen kant op.. heb dat ook getest voor ik um aan zetten, ik heb de case een nacht in ze normale stand gezet (op ze pootjes) en heb 's ochtens gekeken of hij was uit gezakt zegmaar.. en met die Tryrib hangmat leek hij aardig stabiel tehangen, wat die voeding betreft.. ik heb hier en daar wat gekenken op site en na mijn weten wert deze voeding wel goed aan geschreven... :S
Ik draai hier bijna een jaar met een SP-97 heatsink op een A7N8X-E Deluxe en 2500+, in gewone atx tower, en totaal geen problemen... En geloof mij, ik woon aan een verkeersader, dus dat beestje krijgt wel wat trillingen te verwerken. Je garantie vervalt wel op je proc of mobo denk ik van zodra je een heatsink gebruikt die boven een bepaald gewicht gaat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1