[MYSQL} Probleem met IF statement in php (Beginnnersvraag)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een if statement. Ik heb een join gemaakt tussen twee tabellen in myslql. NU heb ik in php een statement geschreven dat in het geval er in de tweede kolom wel waardes staan het onderstaande op het scherm getoond moet worden.
if ($id != NULL) {
echo "[img]'../images/{$row['afbeelding']}'>\n"; echo[/img]\n";
echo "{$row['onderschrift']} \n";

Dit werkt echter niet. Op dit moment wordt er niks getoond. Als ik een ander statement gebruik waarbij ik zelf een id opgeef bijvoorbeeld if ($id = 15) wordt ineens weer alles getoond. Ik heb daarnaast geprobeerd om een variabele op te geven $b = Null en dan het volgende statement te geven if ($id <> $b) maar dat werkt ook niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en hoe ik dit op kan lossen. Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:53

Tux

Ik zou het eens proberen met:

if (!empty($id)) {

MySQL returned volgens mij geen echte null waardes, alleen lege strings.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

mysql_fetch_{array,object,assoc} ect. returnen MySQL NULL als PHP NULL waardes, het beste kun je dus, uit mijn hoofd ! isnull($id) doen. Echter lijkt me wel dat de id ook uit mysql komt, moet het dan geen $row['id'] zijn? of is id misschien helemaal niet aanwezig? dan zou isset($id) danwel isset(array_key_exists('id',$row) denk ik beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tux en kippenijzer door jullie beide antwoorden ben ik op het goede spoor gekomen. De uiteindelijke oplossing blijkt de volgende te zijn: if (!empty($row['id'])) . Hartelijk dank! De oplossing isnull($id) werkt volgens mij niet daar ben ik voordat ik het onderwerp op GOT heb gepost heel de ochtend mee bezig geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 10:25 ]