Ik heb een probleem met een if statement. Ik heb een join gemaakt tussen twee tabellen in myslql. NU heb ik in php een statement geschreven dat in het geval er in de tweede kolom wel waardes staan het onderstaande op het scherm getoond moet worden.
if ($id != NULL) {
echo "[img]'../images/{$row['afbeelding']}'>\n"; echo[/img]\n";
echo "{$row['onderschrift']} \n";
Dit werkt echter niet. Op dit moment wordt er niks getoond. Als ik een ander statement gebruik waarbij ik zelf een id opgeef bijvoorbeeld if ($id = 15) wordt ineens weer alles getoond. Ik heb daarnaast geprobeerd om een variabele op te geven $b = Null en dan het volgende statement te geven if ($id <> $b) maar dat werkt ook niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en hoe ik dit op kan lossen. Alvast hartelijk bedankt!
if ($id != NULL) {
echo "[img]'../images/{$row['afbeelding']}'>\n"; echo[/img]\n";
echo "{$row['onderschrift']} \n";
Dit werkt echter niet. Op dit moment wordt er niks getoond. Als ik een ander statement gebruik waarbij ik zelf een id opgeef bijvoorbeeld if ($id = 15) wordt ineens weer alles getoond. Ik heb daarnaast geprobeerd om een variabele op te geven $b = Null en dan het volgende statement te geven if ($id <> $b) maar dat werkt ook niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en hoe ik dit op kan lossen. Alvast hartelijk bedankt!