Toon posts:

Applicaties 'zien' internetverbinding niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Mijn pc maakt connectie via een wireless pci kaart met mijn router/adslmodem.

Als ik IE opstart heb ik keurig internet.

Echter andere applicaties, zoals MCE 2005 en mijn virusscanner (AVG) geven elke keer de melding dat ik geen internetverbinding heb.

In mijn pc zitten nog twee nic's, die heb ik keurig disabled.

Dit is trouwens mijn ipconfig stat:

Ethernet adapter Draadloze internetverbinding:

IP-adres: 192.168.2.102
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1 (ipadres van mijn router, lijkt me oke)

Somebody help me out !

Verwijderd

Geen DNS servers?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, die staan op automatisch toewijzen (gebeurd door router).

Staat op de rest van mijn pc's ook zo.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 10:42
Misschien is het niet een hardwarematig iets. Misschien zit er in die applicaties een setting waarmee je kan aangeven of de applicatie een live link gebruikt ja of nee en staan deze uit.

Emos

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruik je de firewall van XP of een andere firewall? Dan moet je denk ik ff in die firewall aangeven dat de desbetreffende programma's van Internet gebruik mogen maken. Anders kun je idd w88 tot je een ons weegt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak geen gebruik van een softwarematige firewall, enkel van die in mijn router. Maar die blockt alleen inkomend verkeer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afgezien van het feit dat draaien zonder softwarematige firewall niet echt slim is: ;)

Welke router heb je dan? Kijk eens naar Het Grote Poortmappingsverhaal . Het kan idd zijn dat je bepaalde poorten dicht hebt staan die door je apps gebruikt worden, bijvoorbeeld voor FTP. Als AVG dan via FTP wil updaten, dan gaat dat dus niet lukken; verkeer naar buiten kan wel maar er komt niks terug ;) Zet die poorten maar eens open, of stel AVG in dat ie via poort 80 moet updaten, en kijk of het dan wel wil.
Voor MCE geldt denk ik ook iets dergelijks, alleen ken ik daar de poortnummers niet van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zit wat in maar op mijn andere pc's sraait AVG ook. En zonder internetverbindingsproblemen !

Bij het installen van mijn pc waar de problemen mij zijn heb ik flink lopen 'klooien' met de netwerkinstellingen.

Misschien dat er ergens iets in het registry verkeerd staat ofzo, dat windows denkt dat ik geen internetverbinding heb. Terwijl hij wel gewoon werkt i.c.m. IE. Trouwens, wel iets geks in IE: de icoontjes van mijn favorieten staan allemaal op ee onbekende filetype (als je begrijpt wat ik bedoel)

Erg vreemd in ieder geval. Misschien dat ik toch effe een fresh install van XP moet doen !

Verwijderd

Heb je nog een oplossing voor dit probleem gevonden? Ik zit namelijk met exact hetzelfde te kijken. Ook MCE trouwens.. dus misschien dat het daar aan ligt. Heb eigenlijk geen zin in een fresh install dus ik hoop dat je er een betere oplossing voor hebt gevonden.

Verwijderd

Heb je bij avg je proxy ingesteld? ik had ook dat probleem, maar na 5 min had ik die instelling gevonden.

Verwijderd

Ben er inmiddels achter gekomen wat 'bij mij' het probleem was... een versie van ZoneAlarm (die overigens niet werd opgestart) die een aantal poorten dicht hield. Na het herinstellen of verwijderen hiervan werkt alles weer ok. Je kunt dit waarschijnlijk ook gebruiken als je geen zonealarm hebt. Gewoon installeren.. zone alarm configureren (en eventueel weer verwijderen) dan staan de poorten weer juist ingesteld.
Pagina: 1