Een vriend van mij bezit al enige jaren een PC met een ECS K7VZA moederbord en een athlon 1400 Thunderbird processor. Na het opstarten valt de PC na 5 min uit en start opnieuw spontaan op, valt terug uit en dit proces blijft zich herhalen. Reden: CPU wordt te warm. De koeling lijkt mij ok. Hoe kan ik zonder al te veel kosten achterhalen of dit de koeler, de CPU of het moederbord is? Of is dit verschijnsel zo bekend dat men reeds met zekerheid bv het moederbord als de dader kan aanwijzen?
Het eerste wat je kunt doen is de kast los te laten. Met eventueel een tafel fan er op tezetten.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? Daarin staat informatie hoe je de koeling kunt controleren en verbeteren. Plus linkjes naar het juiste subforum 
Mocht de temperatuurissue uitgesloten worden als de oorzaak van het probleem, neem dan wel eerst het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door voordat je opnieuw een topic wil starten
Mocht de temperatuurissue uitgesloten worden als de oorzaak van het probleem, neem dan wel eerst het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door voordat je opnieuw een topic wil starten
Dit topic is gesloten.
![]()