Na [rml][ WC]WaterChiller in aanbouw[/rml] wilde ik toch iets kleiners, stillers en krachtigers. Dus heb ik wat spullekes ingeslagen en ben stapje voor stapje gaan klussen.
Helaas is mijn digicam ongeveer een maand geleden overleden, dus ik heb geen pics.
Wat ik wel heb is problemen
.
Het systeem zit in elkaar en lijkt dicht te zijn. Ik heb nog geen goede methode om op lekken te testen, dus ik ben hier niet volledig zeker van.
Wat is nu het probleem? Als ik de compressor aanslinger begint hij vrolijk te pruttelen en zie ik op mijn verdamper (koperen spiraal die nog gewoon vrij in de lucht hangt) de condens bevriezen. Hij wordt ongeveer 90% wit, blijft daar even hangen en dan zakt het witte terug tot op ongeveer een centimeter van de plek waar het capillair de verdamper binnenkomt.
Ik heb nog geen goede thermometer. Sterker nog, ik heb er geen. Ook heb ik geen shreader op de high-side. Ik kan dus niet volledige data voorzien.
Wat ik wel heb:
- de zuigruk ligt net onder de 0psi (0 BAR) als de verdamper mooi wit is.
- als de verdamper weer ontdooit is ligt deze rond de -15 psi (- 0.5 BAR).
- druk als het gas zich verdeeld heeft: 80 psi (5.6 BAR).
- de condenser wordt nog niet eens handwarm.
Ik heb werkelijk geen idee wat er mis zou kunnen zijn. Wie helpt me verder?
Helaas is mijn digicam ongeveer een maand geleden overleden, dus ik heb geen pics.
Wat ik wel heb is problemen
Het systeem zit in elkaar en lijkt dicht te zijn. Ik heb nog geen goede methode om op lekken te testen, dus ik ben hier niet volledig zeker van.
Wat is nu het probleem? Als ik de compressor aanslinger begint hij vrolijk te pruttelen en zie ik op mijn verdamper (koperen spiraal die nog gewoon vrij in de lucht hangt) de condens bevriezen. Hij wordt ongeveer 90% wit, blijft daar even hangen en dan zakt het witte terug tot op ongeveer een centimeter van de plek waar het capillair de verdamper binnenkomt.
Ik heb nog geen goede thermometer. Sterker nog, ik heb er geen. Ook heb ik geen shreader op de high-side. Ik kan dus niet volledige data voorzien.
Wat ik wel heb:
- de zuigruk ligt net onder de 0psi (0 BAR) als de verdamper mooi wit is.
- als de verdamper weer ontdooit is ligt deze rond de -15 psi (- 0.5 BAR).
- druk als het gas zich verdeeld heeft: 80 psi (5.6 BAR).
- de condenser wordt nog niet eens handwarm.
Ik heb werkelijk geen idee wat er mis zou kunnen zijn. Wie helpt me verder?